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背景:臨床的推論は、健康職業のトレーニングの重要な要素です。これらの認知スキルは、質の高いケアを提供し、診断エラーを回避するために必要です。以前の多くの文献は、非臨床環境で臨床的推論を教えることに焦点を当てており、学習者の反省は含まれていません。著者は、臨床推論を明示的に培うために、模範的な入院患者臨床医教育者が使用する学習者を含む複数の視点を通して探求しようとしました。 方法:著者は、(2014-2015)一般医学ラウンド中に優れた臨床医教育者が臨床的推論を促進する方法を調べるマルチサイトの探索的定性的研究を実施しました。これは、教育者のインタビュー、学習者とのフォーカスグループディスカッション、臨床教育の直接的な観察を通じて達成されました。著者は、テーマ分析の技術を使用して、フィールドノートとトランスクリプトをレビューしました。 結果:12人の臨床医学者、57人の現在の学習者、26人の元学習者が観察とインタビューに参加しました。教育者のテクニックと行動は、1)組織と優先順位付けを強調し、2)事前知識へのアクセス、3)声を出して考え、4)文献の分析を含む4つのテーマに分類されました。 結論:この包括的な研究の結果は、以前の文献で見つかった戦略を確認し、新しいアプローチを提供します。これは、学習者の視点を組み込む最初の研究です。直接観察を通じて特定され、チーム全体からの反省によってサポートされている教育者のテクニックと行動は、臨床的推論の教育のためのベストプラクティスを知らせることができます。
背景:臨床的推論は、健康職業のトレーニングの重要な要素です。これらの認知スキルは、質の高いケアを提供し、診断エラーを回避するために必要です。以前の多くの文献は、非臨床環境で臨床的推論を教えることに焦点を当てており、学習者の反省は含まれていません。著者は、臨床推論を明示的に培うために、模範的な入院患者臨床医教育者が使用する学習者を含む複数の視点を通して探求しようとしました。 方法:著者は、(2014-2015)一般医学ラウンド中に優れた臨床医教育者が臨床的推論を促進する方法を調べるマルチサイトの探索的定性的研究を実施しました。これは、教育者のインタビュー、学習者とのフォーカスグループディスカッション、臨床教育の直接的な観察を通じて達成されました。著者は、テーマ分析の技術を使用して、フィールドノートとトランスクリプトをレビューしました。 結果:12人の臨床医学者、57人の現在の学習者、26人の元学習者が観察とインタビューに参加しました。教育者のテクニックと行動は、1)組織と優先順位付けを強調し、2)事前知識へのアクセス、3)声を出して考え、4)文献の分析を含む4つのテーマに分類されました。 結論:この包括的な研究の結果は、以前の文献で見つかった戦略を確認し、新しいアプローチを提供します。これは、学習者の視点を組み込む最初の研究です。直接観察を通じて特定され、チーム全体からの反省によってサポートされている教育者のテクニックと行動は、臨床的推論の教育のためのベストプラクティスを知らせることができます。
BACKGROUND: Clinical reasoning is a crucial component of training in health professions. These cognitive skills are necessary to provide quality care and avoid diagnostic error. Much previous literature has focused on teaching clinical reasoning in nonclinical environments and does not include learner reflections. The authors sought to explore, through multiple perspectives including learners, techniques used by exemplary inpatient clinician-educators for explicitly cultivating clinical reasoning. METHODS: The authors conducted (2014-2015) a multisite, exploratory qualitative study examining how excellent clinician-educators foster clinical reasoning during general medicine rounds. This was accomplished through interviews of educators, focus group discussions with learners, and direct observations of clinical teaching. The authors reviewed field notes and transcripts using techniques of thematic analysis. RESULTS: Twelve clinician-educators, 57 current learners, and 26 former learners participated in observations and interviews. The techniques and behaviors of educators were categorized into 4 themes, including 1) emphasizing organization and prioritization, 2) accessing prior knowledge, 3) thinking aloud, and 4) analyzing the literature. CONCLUSIONS: The findings of this comprehensive study both confirm strategies found in previous literature and provide novel approaches. This is the first study to incorporate the perspectives of learners. Educators' techniques and behaviors, identified through direct observation and supported by reflections from the entire team, can inform best practices for the teaching of clinical reasoning.
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