Loading...
Advances in health sciences education : theory and practice2018Mar01Vol.23issue(1)

職場ベースのフィードバックプロセスについての物語の中でトレーナーと研修生の感情的な話を探る

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

感情は、学習者のフィードバック体験を特徴付けます。失敗した文献は、感情が重要である可能性があることを示唆していますが、教育者の感情の役割についてはほとんど知られていません。したがって、110人のトレーナーと研修生のフィードバックエクスペリエンスを探索するデータで二次分析が行われました。グループおよび個々の物語のインタビューは、英国の3つのサイトで行われました。テキスト分析を使用して、感情的な話のための333の物語を分析しました:言語調査と単語数。さらに、感情的なフィードバックプロセスの側面を探求するために、トレーナーの物語でテーマのフレームワーク分析が実施されました。選択されたトレーナーの物語について、追加の詳細な小さな「D」談話分析が行われ、Whats(報告されたイベント)とHows(感情的話)の複雑な関係を探ることができます。トレーナーの物語は、研修生の物語からの肯定的または否定的な感情的話において有意な違いはありませんでした。Whats and the Howsの相互作用を調査することにより、フィードバックプロセスのいくつかの側面が、学習者を動揺させ、患者の安全性を心配することを心配しているトレーナーを含むトレーナーにとって、潜在的に感情的であると特定されました。これは、比phor的な話や笑いなどの感情的なトーンを確立するために、多数の言語デバイスを通じて説明されました。これらの調査結果は、フィードバックプロセスがトレーナーにとって感情的である可能性があることを示唆しています。トレーナーの感情の「フィルター」をよりよく理解する必要性を強調しているだけでなく、感情が複雑な社会プロセスとしてフィードバックにおいてどのように役割を果たすかをよりよく理解することを強調しています。

感情は、学習者のフィードバック体験を特徴付けます。失敗した文献は、感情が重要である可能性があることを示唆していますが、教育者の感情の役割についてはほとんど知られていません。したがって、110人のトレーナーと研修生のフィードバックエクスペリエンスを探索するデータで二次分析が行われました。グループおよび個々の物語のインタビューは、英国の3つのサイトで行われました。テキスト分析を使用して、感情的な話のための333の物語を分析しました:言語調査と単語数。さらに、感情的なフィードバックプロセスの側面を探求するために、トレーナーの物語でテーマのフレームワーク分析が実施されました。選択されたトレーナーの物語について、追加の詳細な小さな「D」談話分析が行われ、Whats(報告されたイベント)とHows(感情的話)の複雑な関係を探ることができます。トレーナーの物語は、研修生の物語からの肯定的または否定的な感情的話において有意な違いはありませんでした。Whats and the Howsの相互作用を調査することにより、フィードバックプロセスのいくつかの側面が、学習者を動揺させ、患者の安全性を心配することを心配しているトレーナーを含むトレーナーにとって、潜在的に感情的であると特定されました。これは、比phor的な話や笑いなどの感情的なトーンを確立するために、多数の言語デバイスを通じて説明されました。これらの調査結果は、フィードバックプロセスがトレーナーにとって感情的である可能性があることを示唆しています。トレーナーの感情の「フィルター」をよりよく理解する必要性を強調しているだけでなく、感情が複雑な社会プロセスとしてフィードバックにおいてどのように役割を果たすかをよりよく理解することを強調しています。

Emotion characterises learners' feedback experiences. While the failure-to-fail literature suggests that emotion may be important, little is known about the role of emotion for educators. Secondary analyses were therefore conducted on data exploring 110 trainers' and trainees' feedback experiences. Group and individual narrative interviews were conducted across three UK sites. We analysed 333 narratives for emotional talk using textual analysis: Linguistic Inquiry and Word Count. Furthermore, thematic framework analysis was conducted on the trainer narratives to explore aspects of feedback processes that are emotional. An additional in-depth little 'd' discourse analysis was conducted on selected trainer narratives to enable us to explore the complex relationship between the whats (reported events) and the hows (emotional talk). Trainer narratives did not differ significantly in positive or negative emotional talk from trainee narratives. By exploring the interplay of the whats and the hows, several aspects of feedback processes were identified as potentially emotional for trainers including trainers being concerned about upsetting learners and worried about patient safety. This was illustrated through numerous linguistic devices to establish emotional tone such as metaphoric talk and laughter. These findings suggest that feedback processes can be emotional for trainers. It highlights the need to better understand the 'filter' of emotion for trainers but also to better understand how emotion plays a role in feedback as a complex social process.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google