Loading...
The clinical teacher2018Jun01Vol.15issue(3)

新しい居住者のロールモデリングプログラムの評価

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:ロールモデリングは、学生が住民から学ぶ基本的な方法です。しかし、私たちの知る限り、教師としての居住者のカリキュラムは、居住者のロールモデリングに明示的に対処していません。このプロジェクトの目的は、革新的なプログラムを設計、実装、評価して、居住者にロールモデリングについて教えることでした。 方法:著者は、居住者のロールモデリングプログラムを設計し、2015年と2016年のMcGill University Resident-As-Teacherカリキュラムに組み込みました。体験的および社会的学習理論の影響を受けたこのプログラムは、居住者に役割を認識し、意図的なロールモデルであることを教えるために、フリップクラスルームとシミュレーションアプローチを組み込みました。結果は、反応と学習を評価する前および即時のプログラム後のアンケート、学習を評価する遅延後のプログラムアンケート、および自己報告行動の変化を評価する遡及的前ポストアンケート(プログラムの1か月後)を通じて評価されました。 結果:プログラムに参加した33人の38人(87%)の居住者が評価を完了し、25人の居住者(66%)がすべてのアンケートを完了しました。参加者は、このプログラムを5ポイントのリッカートスケールで高く評価しました(1 =役に立たず、5 =非常に役立つ、平均スコア、M = 4.57、標準偏差、SD = 0.50)、ロールモデルとしての重要性の認識と故意のロールモデルの知識を大幅に改善しました。住民はまた、プログラムを完了してから1か月後に、意図的なロールモデリング戦略の使用の増加を報告しました。居住者としてのカリキュラムは、居住者のロールモデリングディスカッションを明示的に対処していません。居住者としてのロールモデリングを教師としてのカリキュラムに組み込むことは、参加者の役割制定能力に対する認識にプラスの影響を与えました。このプログラムは、居住者のトレーニングのギャップに対応し、この重要でしばしば見落とされがちな分野でさらなるプログラム開発を導く可能性があります。

背景:ロールモデリングは、学生が住民から学ぶ基本的な方法です。しかし、私たちの知る限り、教師としての居住者のカリキュラムは、居住者のロールモデリングに明示的に対処していません。このプロジェクトの目的は、革新的なプログラムを設計、実装、評価して、居住者にロールモデリングについて教えることでした。 方法:著者は、居住者のロールモデリングプログラムを設計し、2015年と2016年のMcGill University Resident-As-Teacherカリキュラムに組み込みました。体験的および社会的学習理論の影響を受けたこのプログラムは、居住者に役割を認識し、意図的なロールモデルであることを教えるために、フリップクラスルームとシミュレーションアプローチを組み込みました。結果は、反応と学習を評価する前および即時のプログラム後のアンケート、学習を評価する遅延後のプログラムアンケート、および自己報告行動の変化を評価する遡及的前ポストアンケート(プログラムの1か月後)を通じて評価されました。 結果:プログラムに参加した33人の38人(87%)の居住者が評価を完了し、25人の居住者(66%)がすべてのアンケートを完了しました。参加者は、このプログラムを5ポイントのリッカートスケールで高く評価しました(1 =役に立たず、5 =非常に役立つ、平均スコア、M = 4.57、標準偏差、SD = 0.50)、ロールモデルとしての重要性の認識と故意のロールモデルの知識を大幅に改善しました。住民はまた、プログラムを完了してから1か月後に、意図的なロールモデリング戦略の使用の増加を報告しました。居住者としてのカリキュラムは、居住者のロールモデリングディスカッションを明示的に対処していません。居住者としてのロールモデリングを教師としてのカリキュラムに組み込むことは、参加者の役割制定能力に対する認識にプラスの影響を与えました。このプログラムは、居住者のトレーニングのギャップに対応し、この重要でしばしば見落とされがちな分野でさらなるプログラム開発を導く可能性があります。

BACKGROUND: Role modelling is a fundamental method by which students learn from residents. To our knowledge, however, resident-as-teacher curricula have not explicitly addressed resident role modelling. The purpose of this project was to design, implement and evaluate an innovative programme to teach residents about role modelling. METHODS: The authors designed a resident role-modelling programme and incorporated it into the 2015 and 2016 McGill University resident-as-teacher curriculum. Influenced by experiential and social learning theories, the programme incorporated flipped-classroom and simulation approaches to teach residents to be aware and deliberate role models. Outcomes were assessed through a pre- and immediate post-programme questionnaire evaluating reaction and learning, a delayed post-programme questionnaire evaluating learning, and a retrospective pre-post questionnaire (1 month following the programme) evaluating self-reported behaviour changes. RESULTS: Thirty-three of 38 (87%) residents who participated in the programme completed the evaluation, with 25 residents (66%) completing all questionnaires. Participants rated the programme highly on a five-point Likert scale (where 1 = not helpful and 5 = very helpful; mean score, M = 4.57; standard deviation, SD = 0.50), and showed significant improvement in their perceptions of their importance as role models and their knowledge of deliberate role modelling. Residents also reported an increased use of deliberate role-modelling strategies 1 month after completing the programme. Resident-as-teacher curricula have not explicitly addressed resident role modelling DISCUSSION: The incorporation of resident role modelling into our resident-as-teacher curriculum positively influenced the participants' perceptions of their role-modelling abilities. This programme responds to a gap in resident training and has the potential to guide further programme development in this important and often overlooked area.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google