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Psychiatrike = Psychiatriki20170101Vol.28issue(1)

就学前の子供の注意欠陥/多動性障害(ADHD)症状と認知スキル

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

注意欠陥/多動性障害(ADHD)は、子どもの幸福と学業成績に潜在的に悪影響を与える可能性のある神経行動障害を構成します。症状の発症は12歳より前に存在し、多くの場合、就学前の症状は明らかです。実際、ADHD症状のスクリーニングは、4歳という早い時期に開始される可能性があることが示唆されています。ADHDの就学前の子供たちは、学術前のスキルが低いことが示されており、小学校時代の機能障害やその後の持続的な貧弱な学業成績を含む、多くの学校関連の問題のリスクが高くなる可能性があります。就学前の年は急速な認知成長を特徴としていますが、ADHDの未就学児は、認知的および神経心理学的機能が低下する可能性があります。ADHD症状の早期発症により、就学前の子供の間のこの状態の認知的相関を調査することは、顕著であると考えられています。本研究の目的は、ADHDの症状と就学前の子供の認知スキルとの関連を評価することでした。4,480人の幼稚園の子供の全国的なランダムサンプルの間で、横断的研究が実施されました。ADHDの症状は、DSM-IV-TR基準に基づいた両親や教師とのインタビューを評価しました。認知スキルは、標準化された学校準備テスト( 'テスト)を通じて評価されました。参加者の中で、ADHD症状の発生は4.6%でした(男の子/女の子:3.4/1)。子供の間のADHD症状の存在は、非言語的および言葉による認知スキルと反比例していました。具体的には、抽象的な思考(AOR 1.97、95%CI 1.30-3.00)、言語(2.36、1.55-3.59)、批判的推論(2.58、1.84-3.62)、視覚的知覚(2.42、1.38-4.24)、および視覚運動スキル(2.61、1.91-3.55)。ADHD症状のある子供は、組織スキルを損なう可能性が5倍でした(4.92、3.04-7.97)。抽象的な思考は、特に男の子の間で最も影響を受けないドメインでしたが、組織のスキルは両性の中で最も影響を受けたドメインであり、おそらく女の子の間ではより多くの領域でした。結論として、本研究では、就学前の年の間でさえ、ADHD症状のある子どもたちは、付随する認知的困難をもたらす可能性が高いことを確認しています。したがって、ADHDの存在のスクリーニング、および就学前の高齢の子供の間での認知的および感情的なスクリーニングのスクリーニングは、認知困難の発達の早期発見と抑止を促進する可能性があり、その後、組織のスキルや計画などの変化に満ちたスキルを促進するための早期の介入を促進する可能性があります。その結果、研究結果は、不利な学術的機能を軽減するために、ADHD症状のある就学前の子供の間で学術前のスキルの評価の必要性を明らかにしています。

注意欠陥/多動性障害(ADHD)は、子どもの幸福と学業成績に潜在的に悪影響を与える可能性のある神経行動障害を構成します。症状の発症は12歳より前に存在し、多くの場合、就学前の症状は明らかです。実際、ADHD症状のスクリーニングは、4歳という早い時期に開始される可能性があることが示唆されています。ADHDの就学前の子供たちは、学術前のスキルが低いことが示されており、小学校時代の機能障害やその後の持続的な貧弱な学業成績を含む、多くの学校関連の問題のリスクが高くなる可能性があります。就学前の年は急速な認知成長を特徴としていますが、ADHDの未就学児は、認知的および神経心理学的機能が低下する可能性があります。ADHD症状の早期発症により、就学前の子供の間のこの状態の認知的相関を調査することは、顕著であると考えられています。本研究の目的は、ADHDの症状と就学前の子供の認知スキルとの関連を評価することでした。4,480人の幼稚園の子供の全国的なランダムサンプルの間で、横断的研究が実施されました。ADHDの症状は、DSM-IV-TR基準に基づいた両親や教師とのインタビューを評価しました。認知スキルは、標準化された学校準備テスト( 'テスト)を通じて評価されました。参加者の中で、ADHD症状の発生は4.6%でした(男の子/女の子:3.4/1)。子供の間のADHD症状の存在は、非言語的および言葉による認知スキルと反比例していました。具体的には、抽象的な思考(AOR 1.97、95%CI 1.30-3.00)、言語(2.36、1.55-3.59)、批判的推論(2.58、1.84-3.62)、視覚的知覚(2.42、1.38-4.24)、および視覚運動スキル(2.61、1.91-3.55)。ADHD症状のある子供は、組織スキルを損なう可能性が5倍でした(4.92、3.04-7.97)。抽象的な思考は、特に男の子の間で最も影響を受けないドメインでしたが、組織のスキルは両性の中で最も影響を受けたドメインであり、おそらく女の子の間ではより多くの領域でした。結論として、本研究では、就学前の年の間でさえ、ADHD症状のある子どもたちは、付随する認知的困難をもたらす可能性が高いことを確認しています。したがって、ADHDの存在のスクリーニング、および就学前の高齢の子供の間での認知的および感情的なスクリーニングのスクリーニングは、認知困難の発達の早期発見と抑止を促進する可能性があり、その後、組織のスキルや計画などの変化に満ちたスキルを促進するための早期の介入を促進する可能性があります。その結果、研究結果は、不利な学術的機能を軽減するために、ADHD症状のある就学前の子供の間で学術前のスキルの評価の必要性を明らかにしています。

Attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) constitutes a neurobehavioral disorder which may potentially adversely affect children's wellbeing and academic achievement. The onset of symptoms is present prior to 12 years of age, and often the symptoms are evident in the preschool years. In fact, it has been suggested that screening for ADHD symptoms may be initiated as early as four years of age. Preschool children with ADHD have been shown to present with poor pre-academic skills and might be at increased risk for numerous school-related problems, including functional impairment during elementary school years and persistent poor academic performance thereafter. Although preschool years are characterized by rapid cognitive growth, preschoolers with ADHD may present with poorer cognitive and neuropsychological functioning. Due to the early onset of ADHD symptoms, exploring the cognitive correlates of this condition among preschool children is thought to be of notable importance. The aim of the present study was to evaluate any association between ADHD symptoms and cognitive skills among preschool children. A cross-sectional study was conducted among a nationwide random sample of 4,480 preschool children. ADHD symptoms were assessed though interviews with parents and teachers based on DSM-IV-TR criteria. Cognitive skills were assessed through a standardized school readiness test (A' TEST). Among participants, the occurrence of ADHD symptoms was 4.6% (boys/girls: 3.4/1). The presence of ADHD symptoms among children was inversely associated with non-verbal and verbal cognitive skills; specifically, with abstract thinking (aOR 1.97, 95% CI 1.30-3.00), language (2.36, 1.55-3.59), critical reasoning (2.58, 1.84-3.62), visual perception (2.42, 1.38- 4.24), and visual motor skills (2.61, 1.91-3.55). Children with ADHD symptoms were five times as likely to have compromised organizational skills (4.92, 3.04-7.97). Abstract thinking was the least affected domain particularly among boys, while organizational skills were the most affected domain in both sexes, and possibly more among girls. Concluding, the present study confirms that even during preschool years, children with ADHD symptoms are more likely to present with concomitant cognitive difficulties. Thus, screening for the presence of ADHD, as well as cognitive and affective screenings among preschool aged children may facilitate the early detection and determent of the development of cognitive difficulties, and subsequently the early intervention for fostering skills that are amenable to change, such as organizational skills and planning. As a result, the study findings reveal the necessity for the evaluation of pre-academic skills among preschool children with ADHD symptoms in order to mitigate unfavorable academic functioning.

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