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Journal of personality2018Jun01Vol.86issue(3)

学校の文脈における自尊心の発達:個人内および対人的な社会的予測因子の役割

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

目的:社会的包摂は基本的な人間のニーズであると考えるとき、自尊心は社会的フィードバックと他者に好かれるという感覚によって促進されることは理にかなっています。これは、仲間がますます重要になる青年期に関して特に当てはまります。現在の記事では、個人内コンポーネント(すなわち、社会的包摂の自己認識)と対人部品(つまり、好みの知覚とターゲット効果)を区別することにより、自尊心の開発に特に有益であるかをテストしました。 方法:2,281人の5年生と1,766人の8年生(Train; Jonkmann et al。、2013)の縦断データを使用して、この開発における平均レベルの自尊心の発達と個人内コンポーネントの役割をテストしました。46(39)クラスにネストされた846(689)5年(8年目)の学生のサブサンプルからの好みに関する教室のラウンドロビンデータを使用して、教室のコンテキストでの自尊心の発達に対する対人関係コンポーネントの効果をテストしました。 結果:3つの主要な調査結果は、最初に、青年期の初期から中期における自尊心の平均レベルに一貫した傾向がないことを示しました。第二に、学生と学生内の時間を経て個人内コンポーネントの絶え間ないプラスの効果。第三に、対人部品の安定した効果はありません。 結論:議論は、個人内コンポーネントの役割と、私たちの研究の方法論的課題を強調しています。

目的:社会的包摂は基本的な人間のニーズであると考えるとき、自尊心は社会的フィードバックと他者に好かれるという感覚によって促進されることは理にかなっています。これは、仲間がますます重要になる青年期に関して特に当てはまります。現在の記事では、個人内コンポーネント(すなわち、社会的包摂の自己認識)と対人部品(つまり、好みの知覚とターゲット効果)を区別することにより、自尊心の開発に特に有益であるかをテストしました。 方法:2,281人の5年生と1,766人の8年生(Train; Jonkmann et al。、2013)の縦断データを使用して、この開発における平均レベルの自尊心の発達と個人内コンポーネントの役割をテストしました。46(39)クラスにネストされた846(689)5年(8年目)の学生のサブサンプルからの好みに関する教室のラウンドロビンデータを使用して、教室のコンテキストでの自尊心の発達に対する対人関係コンポーネントの効果をテストしました。 結果:3つの主要な調査結果は、最初に、青年期の初期から中期における自尊心の平均レベルに一貫した傾向がないことを示しました。第二に、学生と学生内の時間を経て個人内コンポーネントの絶え間ないプラスの効果。第三に、対人部品の安定した効果はありません。 結論:議論は、個人内コンポーネントの役割と、私たちの研究の方法論的課題を強調しています。

OBJECTIVE: When considering that social inclusion is a basic human need, it makes sense that self-esteem is fueled by social feedback and the sense of being liked by others. This is particularly true with respect to early adolescence, when peers become increasingly important. In the current article, we tested which components of social inclusion are particularly beneficial for the development of self-esteem by differentiating between intrapersonal components (i.e., self-perceptions of social inclusion) and interpersonal components (i.e., perceiver and target effects of liking). METHOD: Using longitudinal data from 2,281 fifth graders and 1,766 eighth graders (TRAIN; Jonkmann et al., 2013), we tested mean-level self-esteem development and the role of intrapersonal components in this development. Using classroom round-robin data on liking from subsamples of 846 (689) fifth-(eighth-)grade students nested in 46 (39) classes, we tested effects of interpersonal relationship components on self-esteem development in the classroom context. RESULTS: The three major findings demonstrated, first, no consistent trends in mean levels of self-esteem in early to middle adolescence; second, constant positive effects of intrapersonal components between students and within students across time; and third, no stable effects of interpersonal components. CONCLUSIONS: The discussion highlights the role of intrapersonal components and the methodological challenges of our study.

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