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目的:認知症スクリーニングに最も広く使用されているテストの有効性は、低レベルの教育を特徴とする集団で制限されています。この研究の目的は、グリースの農村部における教育または非識字率の低レベルまたは非識字率を特徴とするコミュニティ住居の人口ベースのサンプルで、認知症と軽度認知障害(MCI)の検出のための認知状態(TICS)の対面管理電話インタビューを検証することを目的としています。 方法:翻訳されたギリシャ語版のTICSは、低教育レベルのベレスティノの133人の高齢者の住民133人の対面インタビューを通じて管理されました(12歳未満)。内部の一貫性とテストと再テストの信頼性、社会人口統計学的パラメーターとの相関、および認知状態の評価や独立性のレベルの評価を含む短い神経学的評価によって定義される認知障害と認知症の識別能力を評価しました。 結果:チックは、適切な内部一貫性(Cronbachのα:.72)と非常に高いテストと再テストの信頼性(クラス内相関係数:.93)によって特徴付けられました。それは年齢や教育の年と正の相関がありました。MCIと認知症は、それぞれ人口の18%と10.5%で診断されました。認知症の検出能力は高かった(曲線下の面積、AUC:.85)、それぞれ24/25のカットオフポイントで感度と特異性が86と82%でした。ただし、MCIを認知的に普通の個人と区別する上では、チックはうまく機能しませんでした(AUC:.67)。 結論:直接投与されたTICSアンケートは、低教育レベルの集団における認知症の検出のための簡単に適用可能で簡単なオプションを提供し、臨床および研究の両方の目的のコンテキストで役立つ可能性があります。
目的:認知症スクリーニングに最も広く使用されているテストの有効性は、低レベルの教育を特徴とする集団で制限されています。この研究の目的は、グリースの農村部における教育または非識字率の低レベルまたは非識字率を特徴とするコミュニティ住居の人口ベースのサンプルで、認知症と軽度認知障害(MCI)の検出のための認知状態(TICS)の対面管理電話インタビューを検証することを目的としています。 方法:翻訳されたギリシャ語版のTICSは、低教育レベルのベレスティノの133人の高齢者の住民133人の対面インタビューを通じて管理されました(12歳未満)。内部の一貫性とテストと再テストの信頼性、社会人口統計学的パラメーターとの相関、および認知状態の評価や独立性のレベルの評価を含む短い神経学的評価によって定義される認知障害と認知症の識別能力を評価しました。 結果:チックは、適切な内部一貫性(Cronbachのα:.72)と非常に高いテストと再テストの信頼性(クラス内相関係数:.93)によって特徴付けられました。それは年齢や教育の年と正の相関がありました。MCIと認知症は、それぞれ人口の18%と10.5%で診断されました。認知症の検出能力は高かった(曲線下の面積、AUC:.85)、それぞれ24/25のカットオフポイントで感度と特異性が86と82%でした。ただし、MCIを認知的に普通の個人と区別する上では、チックはうまく機能しませんでした(AUC:.67)。 結論:直接投与されたTICSアンケートは、低教育レベルの集団における認知症の検出のための簡単に適用可能で簡単なオプションを提供し、臨床および研究の両方の目的のコンテキストで役立つ可能性があります。
OBJECTIVE: The efficacy of the most widely used tests for dementia screening is limited in populations characterized by low levels of education. This study aimed to validate the face-to-face administered Telephone Interview for Cognitive Status (TICS) for detection of dementia and mild cognitive impairment (MCI) in a population-based sample of community dwelling individuals characterized by low levels of education or illiteracy in rural Greece. METHODS: The translated Greek version of TICS was administered through face-to-face interview in 133 elderly residents of Velestino of low educational level (<12 years). We assessed its internal consistency and test-retest reliability, its correlation with sociodemographic parameters, and its discriminant ability for cognitive impairment and dementia, as defined by a brief neurological evaluation, including assessment of cognitive status and level of independence. RESULTS: TICS was characterized by adequate internal consistency (Cronbach's α: .72) and very high test-retest reliability (intra-class correlation coefficient: .93); it was positively correlated with age and educational years. MCI and dementia were diagnosed in 18 and 10.5% of the population, respectively. Its discriminant ability for detection of dementia was high (Area under the curve, AUC: .85), with a sensitivity and specificity of 86 and 82%, respectively, at a cut-off point of 24/25. TICS did not perform well in differentiating MCI from cognitively normal individuals though (AUC: .67). CONCLUSION: The directly administered TICS questionnaire provides an easily applicable and brief option for detection of dementia in populations of low educational level and might be useful in the context of both clinical and research purposes.
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