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ゲストの死は、ホスピタリティ業界の必然的な側面です。研究1では、参加者は前のゲストが自然の原因、自殺、または殺人で亡くなったビネットを読みました。(a)死を知った人々は、部屋の価値が低いと考え、(b)両方の部屋が無料で提供されているにもかかわらず、より基本的な部屋に滞在することを選択しました。研究2では、このバイアスの持続性を調査しました。認識された部屋の価値と予測的な幸福は、死イベントの数年後にベースラインレベルに戻ることが期待できます。不動産における「スティグマ化された特性」と同様に、これらのデータは、死の影響を受けたホテルの部屋に対する消費者の見解を取り巻く不合理で反発性の認知バイアスを裏付けています。
ゲストの死は、ホスピタリティ業界の必然的な側面です。研究1では、参加者は前のゲストが自然の原因、自殺、または殺人で亡くなったビネットを読みました。(a)死を知った人々は、部屋の価値が低いと考え、(b)両方の部屋が無料で提供されているにもかかわらず、より基本的な部屋に滞在することを選択しました。研究2では、このバイアスの持続性を調査しました。認識された部屋の価値と予測的な幸福は、死イベントの数年後にベースラインレベルに戻ることが期待できます。不動産における「スティグマ化された特性」と同様に、これらのデータは、死の影響を受けたホテルの部屋に対する消費者の見解を取り巻く不合理で反発性の認知バイアスを裏付けています。
Guest deaths are an inevitable aspect of the hospitality industry. In Study 1, participants read a vignette in which the previous guest died of natural causes, suicide, or homicide. Those who learned of a death (a) saw the room as less valuable, (b) opted to stay in a more basic room in which no death occurred, despite both rooms being offered for free, and (c) anticipated feeling uneasy when imagining an overnight stay. In Study 2, we investigated the persistence of this bias. Perceived room value and anticipatory well-being can be expected to return to baseline levels only many years after the death event. Similar to "stigmatized properties" in real estate, these data confirm an irrational and recalcitrant cognitive bias surrounding consumers' views of death-affected hotel rooms.
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