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マルチラインスロットマシンは、勝利(LDW)として偽装された損失と呼ばれるユニークな結果タイプを可能にします。LDWは、プレーヤーがスピンでクレジットを獲得したときに発生しますが、元の賭けよりもクレジットが少なくなります(たとえば、20セントの賭けで15セントのゲイン)。これらの結果は、実際には純損失であるプレイセッション全体で、より小さくても頻繁にクレジットの利益を提供することにより、ギャンブラーのプレイエクスペリエンスを変えます。この否定的な全体的な価値にもかかわらず、研究は、プレイヤーが損失ではなく、勝利であるかのように生理学的にLDWに応答することを示しています。また、これらの結果は、「ダークフロー」と呼ばれる非常に吸収性のある流れのような状態を促進するように見えるプレーヤーに「よりスムーズな」体験を生み出します。過去の研究では、問題のギャンブルのステータスと暗い流れ、暗黒の流れ、うつ病、ギャンブルの期待の間には関係がある可能性があることが示されています。この研究では、これらの関係をさらに理解し、単一とマルチラインスロットのプレイのコンテキストでのゲームの好みに対するLDWの影響を調べることを目指しました。フォーストランスデューサーを装備したリアルなスロットマシンシミュレーターを使用して、さまざまな結果に続いてハードプレーヤーがスピンボタンを押す方法を測定しました。この覚醒の尺度は、LDWが小さな勝利と同様に扱われたことを示しました。参加者は、マルチラインゲームを圧倒的に好み、シングルラインゲームと比較して、プレイ中により肯定的な影響を経験しました。問題のギャンブルの重大度インデックススコアは、両方のゲームのダークフローに関連していましたが、この関係はマルチラインゲームでより強くなりました。さらに、うつ病の症状と暗い流れは、多年のゲームで強く相関しており、うつ病とギャンブルの期待とギャンブルの期待と暗い流れの評価も出現しています。
マルチラインスロットマシンは、勝利(LDW)として偽装された損失と呼ばれるユニークな結果タイプを可能にします。LDWは、プレーヤーがスピンでクレジットを獲得したときに発生しますが、元の賭けよりもクレジットが少なくなります(たとえば、20セントの賭けで15セントのゲイン)。これらの結果は、実際には純損失であるプレイセッション全体で、より小さくても頻繁にクレジットの利益を提供することにより、ギャンブラーのプレイエクスペリエンスを変えます。この否定的な全体的な価値にもかかわらず、研究は、プレイヤーが損失ではなく、勝利であるかのように生理学的にLDWに応答することを示しています。また、これらの結果は、「ダークフロー」と呼ばれる非常に吸収性のある流れのような状態を促進するように見えるプレーヤーに「よりスムーズな」体験を生み出します。過去の研究では、問題のギャンブルのステータスと暗い流れ、暗黒の流れ、うつ病、ギャンブルの期待の間には関係がある可能性があることが示されています。この研究では、これらの関係をさらに理解し、単一とマルチラインスロットのプレイのコンテキストでのゲームの好みに対するLDWの影響を調べることを目指しました。フォーストランスデューサーを装備したリアルなスロットマシンシミュレーターを使用して、さまざまな結果に続いてハードプレーヤーがスピンボタンを押す方法を測定しました。この覚醒の尺度は、LDWが小さな勝利と同様に扱われたことを示しました。参加者は、マルチラインゲームを圧倒的に好み、シングルラインゲームと比較して、プレイ中により肯定的な影響を経験しました。問題のギャンブルの重大度インデックススコアは、両方のゲームのダークフローに関連していましたが、この関係はマルチラインゲームでより強くなりました。さらに、うつ病の症状と暗い流れは、多年のゲームで強く相関しており、うつ病とギャンブルの期待とギャンブルの期待と暗い流れの評価も出現しています。
Multiline slot machines allow for a unique outcome type referred to as a loss disguised as a win (LDW). An LDW occurs when a player gains credits on a spin, but fewer credits than their original wager (e.g. 15-cent gain on a 20-cent wager). These outcomes alter the gambler's play experience by providing frequent, albeit smaller, credit gains throughout a playing session that are in fact net losses. Despite this negative overall value, research has shown that players physiologically respond to LDWs as if they are wins, not losses. These outcomes also create a "smoother" experience for the player that seems to promote a highly absorbing, flow-like state that we have called "dark flow". Past research has indicated that there may be a relationship between problem gambling status and dark flow, as well as between dark flow, depression, and gambling expectancies. In this study, we sought to further understand these relationships, while examining the influence of LDWs on game preference in the context of single versus multiline slots play. We used a realistic slot machine simulator equipped with a force transducer to measure how hard players pressed the spin button following different outcomes. This measure of arousal showed that LDWs were treated similarly to small wins. Participants overwhelmingly preferred the multiline game and experienced more positive affect while playing it, compared to the single-line game. Problem gambling severity index scores were related to dark flow in both games, but this relationship was stronger for the multiline game. Additionally, depression symptomatology and dark flow were strongly correlated in the multiline game, with significant relationships between depression and gambling expectancy, and gambling expectancy and dark flow ratings also emerging.
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