著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
目的:ピアメンタリングは、発達障害のあるメンターとメンティーのスキル開発を促進するための効果的なアプローチかもしれません。しかし、発達障害のあるメンターがどのように役割を認識し、制定するかについてはほとんど知られていません。 研究の質問:(1)発達障害のある若年成人は、インストゥルメンタルピアメンタリングの文脈におけるピアメンターとしての役割をどのように説明していますか?(2)彼らはどのようにして知覚された役割を制定しますか? 方法:複数のメンタリング体験を伴う発達障害(17〜35歳)の6人のメンターによって完了した半構造化反射のテーマ分析。 結果:メンターは、教育の主要な役割を持つ専門家であり、いくつかのメンタリング関係のために、対人関係を発展させる二次的な役割を持つ専門家として自分自身を認識しました。これらの役割を制定するために、メンターは、励ましや柔軟性や忍耐などの例や気質などのアクションによって特徴付けられる支援的な相互作用アプローチを使用しました。メンターは、メンタリングセッション内でメンティーの学習とエンゲージメントを監視し、必要に応じて、メンティーの学習とエンゲージメントを最適化するためのアプローチを調整しました。相互作用アプローチを成功させるために、メンターはピアメンタリングスクリプト、チップシート、監督者などのサポートを使用しました。 結論:メンターは教育のためのいくつかの行動を報告しましたが、対人関係のより一貫した開発を促進するためのアプローチを学ぶためのトレーニングの恩恵を受ける可能性があります。リハビリテーションピアメンタリングへの影響は、発達障害のある若い大人のメンターとメンティーのスキル開発を促進するための効果的なアプローチかもしれません。この研究では、発達障害のある若年成人のピアメンターは、教育の主要な役割と対人関係を発展させる二次的な役割を持つ専門家として自分自身を認識していました。ピアメンターは、知覚された役割を一致させ、メンティーを支援した発達障害に合わせて、機器のメンタリングに従事する行動と気質を使用しました。サポートとトレーニングにより、発達障害のある若年成人は、ピアメンタリングに必要な複雑なリレーショナルおよび教育タスクを正常に実行できます。
目的:ピアメンタリングは、発達障害のあるメンターとメンティーのスキル開発を促進するための効果的なアプローチかもしれません。しかし、発達障害のあるメンターがどのように役割を認識し、制定するかについてはほとんど知られていません。 研究の質問:(1)発達障害のある若年成人は、インストゥルメンタルピアメンタリングの文脈におけるピアメンターとしての役割をどのように説明していますか?(2)彼らはどのようにして知覚された役割を制定しますか? 方法:複数のメンタリング体験を伴う発達障害(17〜35歳)の6人のメンターによって完了した半構造化反射のテーマ分析。 結果:メンターは、教育の主要な役割を持つ専門家であり、いくつかのメンタリング関係のために、対人関係を発展させる二次的な役割を持つ専門家として自分自身を認識しました。これらの役割を制定するために、メンターは、励ましや柔軟性や忍耐などの例や気質などのアクションによって特徴付けられる支援的な相互作用アプローチを使用しました。メンターは、メンタリングセッション内でメンティーの学習とエンゲージメントを監視し、必要に応じて、メンティーの学習とエンゲージメントを最適化するためのアプローチを調整しました。相互作用アプローチを成功させるために、メンターはピアメンタリングスクリプト、チップシート、監督者などのサポートを使用しました。 結論:メンターは教育のためのいくつかの行動を報告しましたが、対人関係のより一貫した開発を促進するためのアプローチを学ぶためのトレーニングの恩恵を受ける可能性があります。リハビリテーションピアメンタリングへの影響は、発達障害のある若い大人のメンターとメンティーのスキル開発を促進するための効果的なアプローチかもしれません。この研究では、発達障害のある若年成人のピアメンターは、教育の主要な役割と対人関係を発展させる二次的な役割を持つ専門家として自分自身を認識していました。ピアメンターは、知覚された役割を一致させ、メンティーを支援した発達障害に合わせて、機器のメンタリングに従事する行動と気質を使用しました。サポートとトレーニングにより、発達障害のある若年成人は、ピアメンタリングに必要な複雑なリレーショナルおよび教育タスクを正常に実行できます。
PURPOSE: Peer mentoring may be an effective approach for fostering skill development for mentors and mentees with developmental disabilities. However, little is known about how mentors with developmental disabilities perceive and enact their roles. RESEARCH QUESTIONS: (1) How do young adults with developmental disabilities describe their role as a peer mentor in the context of instrumental peer mentoring? (2) How do they enact their perceived roles? METHODS: Thematic analysis of semi-structured reflections completed by six mentors with developmental disabilities (ages 17-35) with multiple mentoring experiences. RESULTS: Mentors perceived themselves as professionals with a primary role of teaching, and for some mentoring relationships, a secondary role of developing an interpersonal relationship. To enact these roles, mentors used a supportive interactional approach characterized by actions such as encouragement and sharing examples and dispositions, such as flexibility and patience. Mentors monitored mentee learning and engagement within the mentoring session and, as needed, adjusted their approach to optimize mentee learning and engagement. To successfully manage their interactional approach, mentors used supports such as peer mentoring scripts, tip sheets, and supervisors. CONCLUSIONS: While mentors reported several actions for teaching, they may benefit from training to learn approaches to facilitate more consistent development of interpersonal relationships. Implications for Rehabilitation Peer mentoring may be an effective approach for fostering skill development for young adult mentors and mentees with developmental disabilities. In this study, young adult peer mentors with developmental disabilities perceived themselves as professionals with a primary role of teaching and a secondary role of developing an interpersonal relationship. Peer mentors used actions and dispositions that matched their perceived roles and supported mentees with developmental disabilities to engage in instrumental mentoring. With supports and training, young adults with developmental disabilities can successfully execute the complex relational and teaching tasks required of peer mentoring.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。