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Psychological assessment2017Jun01Vol.29issue(6)

訓練を受けた評価者の大規模なサンプルで改良された、ハアの精神障害チェックリストのインターレイターの信頼性を調べる

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

現在の研究の目標は、訓練を受けた評価者の大規模なサンプル(n = 280)の間で、精神障害チェックリスト改訂版(PCL-R)の雨レーターの信頼性を評価することでした。すべての評価者は、1989年から2012年の間のある時点でPCL-Rトレーニングを完了し、その後、同じ6つの練習ケースの完全なコーディングを提供しました。全体として、結果から3つの主要な結論を引き出すことができます。(a)個々のPCL-R項目の信頼性は、適切な基準を大幅に下回っていますが、合計PCL-Rスコアと因子スコアの推定値は良好でした(優れていません)。(b)精神障害スコアが高い個人を表す症例は、中程度から低いPCL-Rスコア範囲の個人の症例よりも優れた信頼性を示した。(c)評価者の間には高度な変動がありました。ただし、評価者固有の違いは、PCL-Rのスコアリングに一貫した効果がありませんでした。したがって、個々のアイテムの信頼性の推定値が低いにもかかわらず、訓練を受けた評価者の間で合計スコアとファクタースコアを確実に獲得できます。スコアリングされた標準化されたビデオテープのケーススタディでは、評価者が犯罪者と直接やり取りすることができないことに注目することにより、これらの結論を和らげます。実際のPCL-R評価には、通常、対面のインタビューとはるかに広範な担保情報が含まれます。新しいWebベースのトレーニング手順に関する推奨事項を提供します。(PsyCINFOデータベースレコード

現在の研究の目標は、訓練を受けた評価者の大規模なサンプル(n = 280)の間で、精神障害チェックリスト改訂版(PCL-R)の雨レーターの信頼性を評価することでした。すべての評価者は、1989年から2012年の間のある時点でPCL-Rトレーニングを完了し、その後、同じ6つの練習ケースの完全なコーディングを提供しました。全体として、結果から3つの主要な結論を引き出すことができます。(a)個々のPCL-R項目の信頼性は、適切な基準を大幅に下回っていますが、合計PCL-Rスコアと因子スコアの推定値は良好でした(優れていません)。(b)精神障害スコアが高い個人を表す症例は、中程度から低いPCL-Rスコア範囲の個人の症例よりも優れた信頼性を示した。(c)評価者の間には高度な変動がありました。ただし、評価者固有の違いは、PCL-Rのスコアリングに一貫した効果がありませんでした。したがって、個々のアイテムの信頼性の推定値が低いにもかかわらず、訓練を受けた評価者の間で合計スコアとファクタースコアを確実に獲得できます。スコアリングされた標準化されたビデオテープのケーススタディでは、評価者が犯罪者と直接やり取りすることができないことに注目することにより、これらの結論を和らげます。実際のPCL-R評価には、通常、対面のインタビューとはるかに広範な担保情報が含まれます。新しいWebベースのトレーニング手順に関する推奨事項を提供します。(PsyCINFOデータベースレコード

The goal of the current study was to assess the interrater reliability of the Psychopathy Checklist-Revised (PCL-R) among a large sample of trained raters (N = 280). All raters completed PCL-R training at some point between 1989 and 2012 and subsequently provided complete coding for the same 6 practice cases. Overall, 3 major conclusions can be drawn from the results: (a) reliability of individual PCL-R items largely fell below any appropriate standards while the estimates for Total PCL-R scores and factor scores were good (but not excellent); (b) the cases representing individuals with high psychopathy scores showed better reliability than did the cases of individuals in the moderate to low PCL-R score range; and (c) there was a high degree of variability among raters; however, rater specific differences had no consistent effect on scoring the PCL-R. Therefore, despite low reliability estimates for individual items, Total scores and factor scores can be reliably scored among trained raters. We temper these conclusions by noting that scoring standardized videotaped case studies does not allow the rater to interact directly with the offender. Real-world PCL-R assessments typically involve a face-to-face interview and much more extensive collateral information. We offer recommendations for new web-based training procedures. (PsycINFO Database Record

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