Loading...
Canadian journal of experimental psychology = Revue canadienne de psychologie experimentale2017Sep01Vol.71issue(3)

ホイールの後ろに理論をロードします。知覚および認知負荷の影響

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

認知心理学における長年の早期および遅い選択の議論の解決策として、知覚的負荷理論が提案されています。負荷理論を支持する多くの証拠がありますが、モデルが日常の注意と気晴らしに光を当てる可能性があるにもかかわらず、応用研究はほとんどありません。運転シミュレーターを使用して、ドライバーの視覚検索に対する知覚的および認知的負荷の効果が評価されました。調査結果は主に負荷理論に沿っており、気晴らしの処理が高くなっていますが、高い認知負荷下でのディストラクタ処理の増加が増加しました。運転行動に対する負荷の影響も分析され、知覚および認知負荷の下での運転行動の有意差がありました。さらに、ドライバーの認識レベルに対する知覚負荷の影響が調査されました。高い知覚負荷は、運転に関連していて無関係な刺激のために、無理物の失明と難聴を大幅に増加させました。高い知覚負荷も危険に応じてRTSを増加させました。現在の研究は、従来のパラダイム以外のその有用性を説明することにより、負荷理論を前進させるのに役立ちます。現在の研究では、知覚的および認知的負荷がドライバーの注意において重要な要因であることが示唆されているため、ドライバーの安全性と道路設計には適用される意味があります。(PsyCINFOデータベースレコード

認知心理学における長年の早期および遅い選択の議論の解決策として、知覚的負荷理論が提案されています。負荷理論を支持する多くの証拠がありますが、モデルが日常の注意と気晴らしに光を当てる可能性があるにもかかわらず、応用研究はほとんどありません。運転シミュレーターを使用して、ドライバーの視覚検索に対する知覚的および認知的負荷の効果が評価されました。調査結果は主に負荷理論に沿っており、気晴らしの処理が高くなっていますが、高い認知負荷下でのディストラクタ処理の増加が増加しました。運転行動に対する負荷の影響も分析され、知覚および認知負荷の下での運転行動の有意差がありました。さらに、ドライバーの認識レベルに対する知覚負荷の影響が調査されました。高い知覚負荷は、運転に関連していて無関係な刺激のために、無理物の失明と難聴を大幅に増加させました。高い知覚負荷も危険に応じてRTSを増加させました。現在の研究は、従来のパラダイム以外のその有用性を説明することにより、負荷理論を前進させるのに役立ちます。現在の研究では、知覚的および認知的負荷がドライバーの注意において重要な要因であることが示唆されているため、ドライバーの安全性と道路設計には適用される意味があります。(PsyCINFOデータベースレコード

Perceptual Load Theory has been proposed as a resolution to the longstanding early versus late selection debate in cognitive psychology. There is much evidence in support of Load Theory but very few applied studies, despite the potential for the model to shed light on everyday attention and distraction. Using a driving simulator, the effect of perceptual and cognitive load on drivers' visual search was assessed. The findings were largely in line with Load Theory, with reduced distractor processing under high perceptual load, but increased distractor processing under high cognitive load. The effect of load on driving behaviour was also analysed, with significant differences in driving behaviour under perceptual and cognitive load. In addition, the effect of perceptual load on drivers' levels of awareness was investigated. High perceptual load significantly increased inattentional blindness and deafness, for stimuli that were both relevant and irrelevant to driving. High perceptual load also increased RTs to hazards. The current study helps to advance Load Theory by illustrating its usefulness outside of traditional paradigms. There are also applied implications for driver safety and roadway design, as the current study suggests that perceptual and cognitive load are important factors in driver attention. (PsycINFO Database Record

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google