Loading...
Technology and health care : official journal of the European Society for Engineering and Medicine2017Oct23Vol.25issue(5)

脳波の特徴を評価して、ニューロフィードバックによるADHDの改善を定量化する

,
,
文献タイプ:
  • Comparative Study
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:子供および青年の最も一般的な神経障害の1つとして、注意欠陥/多動性障害(ADHD)は、分散化、ゆっくりした学習、気晴らし、多動性によって特徴付けられます。研究では、投薬に加えて、ニューロフィードバックトレーニングを使用して、これらの患者の脳活動を部分的に制御できることが示されています。 方法:この研究では、ニューロフィードバックで治療された10人の子供の治療前後の脳シグナル処理を使用して、変化はノンパラメトリック統計分析によって評価され、脳周波数帯域に対するニューロフィードバックの影響を調査しました。最後に、結果は、この論文および研究の前に導入されたプロトコルと比較されました。 結果:Kruskal-Wallisテストの結果は、ガンマの相対パワーのほぼ有意な増加と、アルファ/ベータの相対パワーの比率のほぼ有意な減少を示しました。 結論:それは、ゆっくりと積極的な学習に対する学習の成功と減少の比率によって引き出される感情的な反応を表します。

背景:子供および青年の最も一般的な神経障害の1つとして、注意欠陥/多動性障害(ADHD)は、分散化、ゆっくりした学習、気晴らし、多動性によって特徴付けられます。研究では、投薬に加えて、ニューロフィードバックトレーニングを使用して、これらの患者の脳活動を部分的に制御できることが示されています。 方法:この研究では、ニューロフィードバックで治療された10人の子供の治療前後の脳シグナル処理を使用して、変化はノンパラメトリック統計分析によって評価され、脳周波数帯域に対するニューロフィードバックの影響を調査しました。最後に、結果は、この論文および研究の前に導入されたプロトコルと比較されました。 結果:Kruskal-Wallisテストの結果は、ガンマの相対パワーのほぼ有意な増加と、アルファ/ベータの相対パワーの比率のほぼ有意な減少を示しました。 結論:それは、ゆっくりと積極的な学習に対する学習の成功と減少の比率によって引き出される感情的な反応を表します。

BACKGROUND: Attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD), as one of the most common neurological disorders in children and adolescents, is characterized by decentralization, slow learning, distraction and hyperactivity. Studies have shown that in addition to medication, neurofeedback training can also be used to partially control the brain activity of these patients. METHODS: In this study, using the brain signals processing before and after the treatment in 10 children treated by neurofeedback, the changes were evaluated by non-parametric statistical analysis and impact of neurofeedback on brain frequency bands was investigated. Finally, the results were compared with the protocols introduced in this paper and before researches. RESULTS: The results of Kruskal-Wallis test showed an approximately significant increase in the relative power of gamma and an approximately significant reduction in the ratio of relative power of alpha/beta. CONCLUSIONS: It represents the emotional response, elicited by the successful learning and diminished ratio of slow learning to active learning respectively.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google