Loading...
Appetite2017Nov01Vol.118issue()

消費者の信用の支払い意欲に関する順次情報の効果食品属性

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

「質の高い」食品に対する消費者の意欲を決定するための実験的方法の使用は、科学的研究において重要になっています。この問題に関する実証文献のほとんどでは、実験設計は盲目の試飲から始まり、その後情報が導入されます。このアプローチにより、消費者は特定の情報を通じて追加された各機能に付着する実際の価値を引き出すことができると想定されています。この論文では、開始仮説では、この手法は、消費者がすべての情報に一度に直面する実際の市場の状況と比較して、消費者の支払い意欲によって支払う意欲によって導入される機能の重みを過大評価しているということです。店内環境での偶発的な評価を通じて得られたデータは、さまざまな情報シナリオでの梨やリンゴの機能「地理的起源」に対して消費者の支払い意欲(WTP)を評価することを目的とした快楽モデルを推定するために使用されました。)ブラインドテイスティングとそれに続く外因性情報とii)一度に提供される完全な情報。結果は、実際には、消費者が最初からすべての情報を受け取るときよりも、背景情報に徐々に追加された場合、機能がより高く評価されることを示しています。

「質の高い」食品に対する消費者の意欲を決定するための実験的方法の使用は、科学的研究において重要になっています。この問題に関する実証文献のほとんどでは、実験設計は盲目の試飲から始まり、その後情報が導入されます。このアプローチにより、消費者は特定の情報を通じて追加された各機能に付着する実際の価値を引き出すことができると想定されています。この論文では、開始仮説では、この手法は、消費者がすべての情報に一度に直面する実際の市場の状況と比較して、消費者の支払い意欲によって支払う意欲によって導入される機能の重みを過大評価しているということです。店内環境での偶発的な評価を通じて得られたデータは、さまざまな情報シナリオでの梨やリンゴの機能「地理的起源」に対して消費者の支払い意欲(WTP)を評価することを目的とした快楽モデルを推定するために使用されました。)ブラインドテイスティングとそれに続く外因性情報とii)一度に提供される完全な情報。結果は、実際には、消費者が最初からすべての情報を受け取るときよりも、背景情報に徐々に追加された場合、機能がより高く評価されることを示しています。

The use of experimental methods to determine consumers' willingness to pay for "quality" food has been gaining importance in scientific research. In most of the empirical literature on this issue the experimental design starts with blind tasting, after which information is introduced. It is assumed that this approach allows consumers to elicit the real value that they attach to each of the features added through specific information. In this paper, the starting hypothesis is that this technique overestimates the weight of the features introduced by information in consumers' willingness to pay when compared to a real market situation, in which consumers are confronted with all the information at once. The data obtained through contingent valuation in an in-store setting was used to estimate a hedonic model aiming at assessing consumers' willingness to pay (WTP) for the feature "geographical origin of the variety" of pears and apples in different information scenarios: i) blind tasting followed by extrinsic information and ii) full information provided at once. The results show that, in fact, features are more valued when gradually added to background information than when consumers receive all the information from the beginning.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google