著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
感覚運動リズム(SMR)とBeta1ニューロフィードバックが明確な認知強化効果を持っているという証拠にもかかわらず、その振幅を独立して強化できるかどうかは不明のままです。さらに、トップダウンの注意制御、姿勢の抑制、認知セットプロセスの維持の要求は、すべてが低いベータ周波数を必要とする可能性があり、学習と混乱の解釈を装っています。SMRおよびBETA1振幅を選択的に強化する可能性は、潜在的に交絡する認知プロセスも必要とするランダム周波数制御条件を追加することで調査されました。ニューロフィードバック学習を評価するための包括的なアプローチは、セッション内および全体的なベースライン内およびポスト前のベースライン内の学習インデックスの計算を通じて行われました。ここでは、ランダム周波数トレーニングでは見られなかったため、外部認知プロセスに起因しないセッション内振幅学習の最初のデモを提供します。一方、セッション内のSMR学習は、フィードバック画面の種類、セッションの数が不十分、同時シータと高ベータ阻害の除外など、高い個人間の変動性と方法論的な制限によって不明瞭になっている可能性があります。興味深いことに、SMRとBeta1の振幅は、3つのグループのセッション間で増加し、低ベータ周波数帯域におけるニューロフィードバックの非特異的効果を示唆しています。さらに、SMRまたはBETA1トレーニングに関連する周波数特異性の明確な証拠はありませんでした。いくつかの方法論的な制限は、以前の研究で発散の結果を支える可能性があります。
感覚運動リズム(SMR)とBeta1ニューロフィードバックが明確な認知強化効果を持っているという証拠にもかかわらず、その振幅を独立して強化できるかどうかは不明のままです。さらに、トップダウンの注意制御、姿勢の抑制、認知セットプロセスの維持の要求は、すべてが低いベータ周波数を必要とする可能性があり、学習と混乱の解釈を装っています。SMRおよびBETA1振幅を選択的に強化する可能性は、潜在的に交絡する認知プロセスも必要とするランダム周波数制御条件を追加することで調査されました。ニューロフィードバック学習を評価するための包括的なアプローチは、セッション内および全体的なベースライン内およびポスト前のベースライン内の学習インデックスの計算を通じて行われました。ここでは、ランダム周波数トレーニングでは見られなかったため、外部認知プロセスに起因しないセッション内振幅学習の最初のデモを提供します。一方、セッション内のSMR学習は、フィードバック画面の種類、セッションの数が不十分、同時シータと高ベータ阻害の除外など、高い個人間の変動性と方法論的な制限によって不明瞭になっている可能性があります。興味深いことに、SMRとBeta1の振幅は、3つのグループのセッション間で増加し、低ベータ周波数帯域におけるニューロフィードバックの非特異的効果を示唆しています。さらに、SMRまたはBETA1トレーニングに関連する周波数特異性の明確な証拠はありませんでした。いくつかの方法論的な制限は、以前の研究で発散の結果を支える可能性があります。
Despite evidence that Sensorimotor Rhythm (SMR) and beta1 neurofeedback have distinct cognitive enhancement effects, it remains unclear whether their amplitudes can be independently enhanced. Furthermore, demands for top-down attention control, postural restraint and maintenance of cognitive set processes, all requiring low-beta frequencies, might masquerade as learning and confound interpretation. The feasibility of selectively enhancing SMR and beta1 amplitudes was investigated with the addition of a random frequency control condition that also requires the potentially confounding cognitive processes. A comprehensive approach to assessing neurofeedback learning was undertaken through the calculation of learning indices within- and across-session and pre-to-post baseline. Herein we provide the first demonstration of beta1 within-session amplitude learning that was not attributable to extraneous cognitive processes, for it was not found with random frequency training. On the other hand, within-session SMR learning might have been obscured by high interindividual variability and methodological limitations such as the type of feedback screen, the insufficient number of sessions, and the exclusion of simultaneous theta and high-beta inhibition. Interestingly, SMR and beta1 amplitude increased across sessions in the three groups suggesting unspecific effects of neurofeedback in the low beta frequency band. Moreover, there was no clear evidence of frequency specificity associated with either SMR or beta1 training. Some methodological limitations may underpin the divergent results with previous studies.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。