著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
大学のキャンパスでの既存の性的暴行防止の取り組みの中で、同時に楽しませて教育するように設計されたマスコミュニケーション戦略を使用する人はほとんどいません。多くのエンターテイメント教育の取り組みは社会的認知理論によって導かれていますが、他の理論はエンターテイメント教育の設計に役立つかもしれません。以前の研究では、社会的認知理論と社会的規範理論が、性的暴行の削減に関連する参加者の認識された規範と有効性に成功する可能性があることがわかっています。ただし、そのような結果を自然主義的な環境で再現できるかどうか、およびガイドの理論的基礎が結果に影響を与える可能性がある程度は不明のままです。私たちは、異なる理論的基礎がどのように影響に影響を与えるかを評価するために、寮の大学生との前後のテストのフィールド実験を使用しました。学期の過程で、参加者は、(1)社会的認知理論、(2)社会規範理論、(3)理論的枠組みの組み合わせ、または(4)性的暴行防止メッセージのない制御条件の両方を使用して開発された8つのミニマガジンを見ました。結合されたコンテンツ条件の参加者は、性的暴行防止とより正確な規範認識に関連する自己効力感のレベルが高かった。また、1つの理論的枠組みで開発されたミニマガジンの効果もありました。全体として、複数の理論がエンターテイメント教育メッセージの開発を効果的に導くことができることがわかりました。
大学のキャンパスでの既存の性的暴行防止の取り組みの中で、同時に楽しませて教育するように設計されたマスコミュニケーション戦略を使用する人はほとんどいません。多くのエンターテイメント教育の取り組みは社会的認知理論によって導かれていますが、他の理論はエンターテイメント教育の設計に役立つかもしれません。以前の研究では、社会的認知理論と社会的規範理論が、性的暴行の削減に関連する参加者の認識された規範と有効性に成功する可能性があることがわかっています。ただし、そのような結果を自然主義的な環境で再現できるかどうか、およびガイドの理論的基礎が結果に影響を与える可能性がある程度は不明のままです。私たちは、異なる理論的基礎がどのように影響に影響を与えるかを評価するために、寮の大学生との前後のテストのフィールド実験を使用しました。学期の過程で、参加者は、(1)社会的認知理論、(2)社会規範理論、(3)理論的枠組みの組み合わせ、または(4)性的暴行防止メッセージのない制御条件の両方を使用して開発された8つのミニマガジンを見ました。結合されたコンテンツ条件の参加者は、性的暴行防止とより正確な規範認識に関連する自己効力感のレベルが高かった。また、1つの理論的枠組みで開発されたミニマガジンの効果もありました。全体として、複数の理論がエンターテイメント教育メッセージの開発を効果的に導くことができることがわかりました。
Among the existing sexual assault prevention efforts on college campuses, few use mass communication strategies designed to simultaneously entertain and educate. Although many entertainment-education efforts are guided by social cognitive theory, other theories may be useful in entertainment-education design. Previous research has found that social cognitive theory and social norms theory can successfully influence participants' perceived norms and efficacy related to sexual assault reduction; however, whether such results can be replicated in a naturalistic setting and the extent to which the guiding theoretical foundation may influence outcomes remain unknown. We used a pre- and posttest field experiment with college students in residence halls to assess how different theoretical foundations may influence effects. Over the course of a semester, the participants viewed eight mini-magazines developed using (1) social cognitive theory, (2) social norms theory, (3) a combination of both theoretical frameworks, or (4) a control condition with no sexual assault prevention messaging. Participants in the combined content condition had greater levels of self-efficacy related to sexual assault prevention and more accurate norm perceptions. There were also effects for the mini-magazines developed with only one theoretical framework. Overall, we found that multiple theories can effectively guide entertainment-education message development.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。






