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Aerospace medicine and human performance2017Sep01Vol.88issue(9)

パイロットと航空機整備士の間のメタボリック症候群と心臓細胞血管リスクの格差

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

はじめに:韓国空軍共和国では、パイロットの健康が厳密に監督されていますが、航空機の力学の健康には比較的十分ではありません。軍事航空機の維持に深く関わっている力学の中で、突然の心臓細胞血管疾患(CCVD)の発生は、メンテナンスプロセス中に可能な危険因子であり、完全に実行する必要があります。 方法:2123人の男性航空機パイロットと30年以上の1271航空機の力学で健康検査を実施し、CCVDの重要な危険因子であるメタボリックシンドローム(METS)の有病率を決定しました。 結果:航空機の力学におけるMETSの有病率(21.3%)は、パイロット(12.6%)よりも有意に高く、有病率のギャップは年齢が増加するにつれて成長する傾向がありました。30代および40代の航空機の整備士の中で、Metsの有病率は一般集団よりも低かった。ただし、50代の航空機力学(36.0%)のMetSの有病率は、一般集団(35.7%)のそれと類似していました。 結論:航空の安全性のための航空機力学と、CCVDS.KIM M-B、Kim H-J、Kim S-H、Lee S-H、Lee S-H、Park W-Jの予防を介した軍事力の維持には、体系的な健康管理が必要です。メタボリックシンドロームとパイロットと航空機の力学の間の心臓細胞血管リスクの格差。aerosp med humが実行されます。2017;88(9):866-870。

はじめに:韓国空軍共和国では、パイロットの健康が厳密に監督されていますが、航空機の力学の健康には比較的十分ではありません。軍事航空機の維持に深く関わっている力学の中で、突然の心臓細胞血管疾患(CCVD)の発生は、メンテナンスプロセス中に可能な危険因子であり、完全に実行する必要があります。 方法:2123人の男性航空機パイロットと30年以上の1271航空機の力学で健康検査を実施し、CCVDの重要な危険因子であるメタボリックシンドローム(METS)の有病率を決定しました。 結果:航空機の力学におけるMETSの有病率(21.3%)は、パイロット(12.6%)よりも有意に高く、有病率のギャップは年齢が増加するにつれて成長する傾向がありました。30代および40代の航空機の整備士の中で、Metsの有病率は一般集団よりも低かった。ただし、50代の航空機力学(36.0%)のMetSの有病率は、一般集団(35.7%)のそれと類似していました。 結論:航空の安全性のための航空機力学と、CCVDS.KIM M-B、Kim H-J、Kim S-H、Lee S-H、Lee S-H、Park W-Jの予防を介した軍事力の維持には、体系的な健康管理が必要です。メタボリックシンドロームとパイロットと航空機の力学の間の心臓細胞血管リスクの格差。aerosp med humが実行されます。2017;88(9):866-870。

INTRODUCTION: In the Republic of Korea Air Force, the health of pilots is strictly supervised, but there is comparatively not enough interest in aircraft mechanics' health. Among mechanics, who are heavily involved in military aircraft maintenance, the occurrence of sudden cardio-cerebrovascular diseases (CCVDs) is a possible risk factor during the maintenance process, which should be performed perfectly. METHODS: We performed health examinations on 2123 male aircraft pilots and 1271 aircraft mechanics over 30 yr of age and determined the prevalence of metabolic syndrome (MetS), an important risk factor for CCVDs. RESULTS: The prevalence of MetS in the aircraft mechanics (21.3%) was significantly higher than in the pilots (12.6%), and the gap in prevalence tended to grow as age increased. Among aircraft mechanics in their 30s and 40s, the prevalence of MetS was lower than in the general population. However, the prevalence of MetS among aircraft mechanics in their 50s (36.0%) was similar to that in the general population (35.7%). CONCLUSIONS: Systematic health management is needed for aircraft mechanics for aviation safety and for the maintenance of military strength via the prevention of CCVDs.Kim M-B, Kim H-J, Kim S-H, Lee S-H, Lee S-H, Park W-J. Metabolic syndrome and cardio-cerebrovascular risk disparities between pilots and aircraft mechanics. Aerosp Med Hum Perform. 2017; 88(9):866-870.

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