著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
はじめに:いくつかの研究が、一般的に、特に医学的プロフェッショナリズムに関する医学生の理解を探求し始めています。アカデミック(AP)と医療プロフェッショナリズム(MP)の関係は支持されていましたが、以前の研究では、APとMPの学生の概念と2つの関係をまだ調査していません。 目的:マインドマップの革新的な視覚分析に基づく現在の研究は、プロフェッショナリズムの理解方法に関する発展途上の文献に貢献することを目的としています。 方法:AP、MPのテキストおよびグラフィカルな要素、APとMPの関係を分析するなど、262人の1年生の医学生の98のマインドマップの多層分析を実行しました。 結果:APの最も一般的なテキストの属性は、学習、ライフスタイル、性格でしたが、MPの属性は知識、倫理、患者と医師の関係でした。本、アカデミックキャップ、教師の画像は、APを表すために最も頻繁に使用され、聴診器、医師、赤十字の画像を使用してMPを象徴していました。AP-MP関係は、共起するテキスト、視覚的なつながり、高次の視覚的メタファーを通じて示されることがありましたが、多くの学生はAPとMPの関係を明確にするのに苦労しました。 結論:マインドマップのテキスト属性は、以前の研究で見つかったものと類似性を共有し、いくつかのプロフェッショナリズムの属性の普遍性を示唆していますが、私たちの研究は、AP、MP、およびAP-MP関係の学生の概念化に関する新しい洞察を提供します。医療教育者は、学生がAP、MP、およびAP-MP関係の理解を深めるのを支援することを奨励し、さらに医学教育研究の視覚データのソースとしてマインドマップの実現可能性と価値を考慮します。
はじめに:いくつかの研究が、一般的に、特に医学的プロフェッショナリズムに関する医学生の理解を探求し始めています。アカデミック(AP)と医療プロフェッショナリズム(MP)の関係は支持されていましたが、以前の研究では、APとMPの学生の概念と2つの関係をまだ調査していません。 目的:マインドマップの革新的な視覚分析に基づく現在の研究は、プロフェッショナリズムの理解方法に関する発展途上の文献に貢献することを目的としています。 方法:AP、MPのテキストおよびグラフィカルな要素、APとMPの関係を分析するなど、262人の1年生の医学生の98のマインドマップの多層分析を実行しました。 結果:APの最も一般的なテキストの属性は、学習、ライフスタイル、性格でしたが、MPの属性は知識、倫理、患者と医師の関係でした。本、アカデミックキャップ、教師の画像は、APを表すために最も頻繁に使用され、聴診器、医師、赤十字の画像を使用してMPを象徴していました。AP-MP関係は、共起するテキスト、視覚的なつながり、高次の視覚的メタファーを通じて示されることがありましたが、多くの学生はAPとMPの関係を明確にするのに苦労しました。 結論:マインドマップのテキスト属性は、以前の研究で見つかったものと類似性を共有し、いくつかのプロフェッショナリズムの属性の普遍性を示唆していますが、私たちの研究は、AP、MP、およびAP-MP関係の学生の概念化に関する新しい洞察を提供します。医療教育者は、学生がAP、MP、およびAP-MP関係の理解を深めるのを支援することを奨励し、さらに医学教育研究の視覚データのソースとしてマインドマップの実現可能性と価値を考慮します。
INTRODUCTION: Several studies have begun to explore medical students' understandings of professionalism generally and medical professionalism specifically. Despite espoused relationships between academic (AP) and medical professionalism (MP), previous research has not yet investigated students' conceptualisations of AP and MP and the relationships between the two. OBJECTIVES: The current study, based on innovative visual analysis of mind maps, therefore aims to contribute to the developing literature on how professionalism is understood. METHODS: We performed a multilayered analysis of 98 mind maps from 262 first-year medical students, including analysing textual and graphical elements of AP, MP and the relationships between AP and MP. RESULTS: The most common textual attributes of AP were learning, lifestyle and personality, while attributes of MP were knowledge, ethics and patient-doctor relations. Images of books, academic caps and teachers were used most often to represent AP, while images of the stethoscope, doctor and red cross were used to symbolise MP. While AP-MP relations were sometimes indicated through co-occurring text, visual connections and higher-order visual metaphors, many students struggled to articulate the relationships between AP and MP. CONCLUSIONS: While the mind maps' textual attributes shared similarities with those found in previous research, suggesting the universality of some professionalism attributes, our study provides new insights into students' conceptualisations of AP, MP and AP-MP relationships. We encourage medical educators to help students develop their understandings of AP, MP and AP-MP relationships, plus consider the feasibility and value of mind maps as a source of visual data for medical education research.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。