著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:外国人がさまざまな理由でトルコに住んでいて訪問するにつれて、文化的に適切なヘルスケアを提供することが不可欠です。 目的:この研究は、大学の看護学生における文化的感受性と断定性の関係を決定するために実施されました。 方法:この記述的な横断的研究は、トルコのキリスとエラジの都市の2つの大学で実施されました。研究サンプルは444人の看護学生で構成されていました。データ収集ツールには、参加者の社会人口統計学的特性、チェンとスタースタの異文化間感受性スケール、およびRathus Assertingivesingivensionスケールに関するアンケートが含まれていました。 結果:参加者の平均年齢は21.09歳でした。ほとんどの学生(71.6%)は女性で、学生の34.7%がホステルに滞在しました。学生のうち、44.4%、27.5%、および28.2%がそれぞれ2年生、3年生、4年生でした。参加者は、異なる言語を話す患者のケアに関連する問題について尋ねられました。異文化感受性スケールの平均スコアは89.42±13.55であり、アサート性スケールのすべての学生の合計スコアは112.64±15.61でした。異文化の感度スケールの合計スコアと、アサート性スケールの間に正の関係を特定しました(p <.001)。文化的感受性と性別の間には関係があり、海外で働きたいと思っています。看護教育の断定性と年であり、海外で働きたいと思っています。 結論:両方の学校の看護学生には、中程度のレベルの文化的感受性と断定性がありました。学生の主張レベルが高まるにつれて、彼らの異文化間の感受性も増加すると判断されています。 実践への影響:その結果、学生の看護教育中の断定的で自信のある個人としてのトレーニングは、患者固有の文化に敏感なケアを行うことに貢献していると結論付けられています。
背景:外国人がさまざまな理由でトルコに住んでいて訪問するにつれて、文化的に適切なヘルスケアを提供することが不可欠です。 目的:この研究は、大学の看護学生における文化的感受性と断定性の関係を決定するために実施されました。 方法:この記述的な横断的研究は、トルコのキリスとエラジの都市の2つの大学で実施されました。研究サンプルは444人の看護学生で構成されていました。データ収集ツールには、参加者の社会人口統計学的特性、チェンとスタースタの異文化間感受性スケール、およびRathus Assertingivesingivensionスケールに関するアンケートが含まれていました。 結果:参加者の平均年齢は21.09歳でした。ほとんどの学生(71.6%)は女性で、学生の34.7%がホステルに滞在しました。学生のうち、44.4%、27.5%、および28.2%がそれぞれ2年生、3年生、4年生でした。参加者は、異なる言語を話す患者のケアに関連する問題について尋ねられました。異文化感受性スケールの平均スコアは89.42±13.55であり、アサート性スケールのすべての学生の合計スコアは112.64±15.61でした。異文化の感度スケールの合計スコアと、アサート性スケールの間に正の関係を特定しました(p <.001)。文化的感受性と性別の間には関係があり、海外で働きたいと思っています。看護教育の断定性と年であり、海外で働きたいと思っています。 結論:両方の学校の看護学生には、中程度のレベルの文化的感受性と断定性がありました。学生の主張レベルが高まるにつれて、彼らの異文化間の感受性も増加すると判断されています。 実践への影響:その結果、学生の看護教育中の断定的で自信のある個人としてのトレーニングは、患者固有の文化に敏感なケアを行うことに貢献していると結論付けられています。
BACKGROUND: As foreigners live in and visit Turkey for various reasons, it is essential to provide culturally appropriate health care. PURPOSE: This study was conducted to determine the relationship between cultural sensitivity and assertiveness in university nursing students. METHOD: This descriptive, cross-sectional study was conducted at two universities in the cities of Kilis and Elazığ, Turkey. The study sample consisted of 444 nursing students. Data collection tools included a questionnaire about participant sociodemographic characteristics, Chen and Starosta's Intercultural Sensitivity Scale, and the Rathus Assertiveness Scale. RESULTS: The mean age of participants was 21.09 years. Most students (71.6%) were female and 34.7% of the students stayed at the hostel. Of the students, 44.4%, 27.5%, and 28.2% attended were the second-, third-, and fourth-year students, respectively. Participants were asked about problems related to caring for patients who speak different languages. The mean score for the Intercultural Sensitivity Scale was 89.42 ± 13.55 and the total score for all students for the Assertiveness Scale was 112.64 ± 15.61. We identified a positive relationship between total scores for the Intercultural Sensitivity Scale and the Assertiveness Scale ( p < .001). There was relationship between cultural sensitivity and gender and want to work overseas; assertiveness and year of nursing education and want to work overseas. CONCLUSIONS: Nursing students at both schools had a moderate level of cultural sensitivity and assertiveness. It has been determined that as assertiveness level of the students increased, intercultural sensitivity of them also increased. IMPLICATIONS FOR PRACTICE: Consequently, it is concluded that training as assertive and self-confident individuals during the nursing education of students has a contribution to making patient-specific and culture-sensitive care.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。