著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
注意欠陥多動性障害(ADHD)は、正常性、健康、個人、社会の異なる概念を持つ多様な社会的エージェントの間で議論と対立を生み出します。この論争のこのシナリオでは、親は健康への社会的参加モデルを通じて子供の生活条件を改善しようとしました。定性的な民族誌的アプローチを使用して、フィールドワークは2013年から2015年にかけて、スペインのADHDに関する組織の宇宙と、集団的影響を伴う他の個々の子育てイニシアチブを分析する目的で実施されました。この作業は、存在する専門知識との異なる関係と、それらの関係内で起こる知識循環のモデルとの異なる関係を特定しようとし、議論的なスタンスを構成し、集合的ダイナミクスを確立し、行動を開発する方法に焦点を当てています。ADHDの争われた特性は、インターネットによって促進された知識の生産と集団化の新しい戦略と同様に、専門家/素人の二重性のモデルよりも複雑なモデルで証明されています。
注意欠陥多動性障害(ADHD)は、正常性、健康、個人、社会の異なる概念を持つ多様な社会的エージェントの間で議論と対立を生み出します。この論争のこのシナリオでは、親は健康への社会的参加モデルを通じて子供の生活条件を改善しようとしました。定性的な民族誌的アプローチを使用して、フィールドワークは2013年から2015年にかけて、スペインのADHDに関する組織の宇宙と、集団的影響を伴う他の個々の子育てイニシアチブを分析する目的で実施されました。この作業は、存在する専門知識との異なる関係と、それらの関係内で起こる知識循環のモデルとの異なる関係を特定しようとし、議論的なスタンスを構成し、集合的ダイナミクスを確立し、行動を開発する方法に焦点を当てています。ADHDの争われた特性は、インターネットによって促進された知識の生産と集団化の新しい戦略と同様に、専門家/素人の二重性のモデルよりも複雑なモデルで証明されています。
Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) generates debates and confrontations among diverse social agents with different conceptions of normality, health, the individual and the social. In this scenario of controversy, parents have tried to improve the living conditions of their children through a number of models of social participation in health. Using a qualitative ethnographic approach, fieldwork was carried out from 2013 to 2015 with the purpose of analyzing the universe of organizations regarding ADHD in Spain as well as other individual parenting initiatives with collective repercussions. The work seeks to identify the different relationships with expert knowledge in existence and the models of knowledge circulation that take place within those relationships, focusing on the way they configure discursive stances, establish collective dynamics, and develop actions. The disputed character of ADHD is evidenced in models more complex than that of the expert/layperson duality, as well as in new strategies of production and collectivization of knowledge facilitated by the Internet.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。






