Loading...
The journal of nursing research : JNR2018Jun01Vol.26issue(3)

看護学生の道徳的発達のための進化的ルート:構成主義的な基礎理論

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:道徳的能力の開発は、特に医療関連の分野における教育システムの主な目的です。 目的:この研究の目的は、看護学生の道徳的発達プロセスを探ることでした。 方法:この研究では、構成主義的な根拠のある理論を使用しました。データを収集するために、22人の参加者との25の半構造化された対面のインタビューが実施されました。参加者は、テヘランの3つの看護学校に通う看護学生と教育者でした。 結果:道徳的発達は、段階的な進行に続いて看護学生内で進化します。各ステップまたはフェーズ内で、学生は実践的なスキルと道徳的能力と能力の両方に関して特定の変化を経験します。3つの主なステップが特定されました:道徳的移行、道徳的再建、および道徳的な内在化。テクノ科学的能力、生物医学的能力、および看護能力は、それぞれ各ステップで開発されています。 結論/実践への影響:看護学生の道徳的能力は、看護実践者としての能力とともに発展します。各フェーズの進歩を促進するには、研究の各1年間に学生がさらされる学習経験が、道徳的能力の開発を可能な限り促進することを保証する必要があります。

背景:道徳的能力の開発は、特に医療関連の分野における教育システムの主な目的です。 目的:この研究の目的は、看護学生の道徳的発達プロセスを探ることでした。 方法:この研究では、構成主義的な根拠のある理論を使用しました。データを収集するために、22人の参加者との25の半構造化された対面のインタビューが実施されました。参加者は、テヘランの3つの看護学校に通う看護学生と教育者でした。 結果:道徳的発達は、段階的な進行に続いて看護学生内で進化します。各ステップまたはフェーズ内で、学生は実践的なスキルと道徳的能力と能力の両方に関して特定の変化を経験します。3つの主なステップが特定されました:道徳的移行、道徳的再建、および道徳的な内在化。テクノ科学的能力、生物医学的能力、および看護能力は、それぞれ各ステップで開発されています。 結論/実践への影響:看護学生の道徳的能力は、看護実践者としての能力とともに発展します。各フェーズの進歩を促進するには、研究の各1年間に学生がさらされる学習経験が、道徳的能力の開発を可能な限り促進することを保証する必要があります。

BACKGROUND: Developing moral competency is a main aim of educational systems, especially in healthcare-related disciplines. PURPOSE: The aim of this study was to explore the moral development process in nursing students. METHODS: This study used a constructivist grounded theory. Twenty-five semistructured, face-to-face interview with 22 participants were conducted to gather the data. The participants were nursing students and educators attending three nursing schools in Tehran. RESULTS: Moral development evolves within nursing students following a stepwise progression. Within each step or phase, students experience specific changes with regard to both their practical skills and their moral capabilities and competencies. Three main steps were identified: moral transition, moral reconstruction, and moral internalization. Techno-scientific competence, biomedical competence, and nursing competence are developed in each step, respectively. CONCLUSIONS/IMPLICATIONS FOR PRACTICE: Moral competency in nursing students develops along with their competency as nursing practitioners. To facilitate progress through each phase, it needs to be ensured that the learning experiences that students are exposed to during each consecutive year of study facilitate as much as possible the development of moral competence.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google