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Human genomics2017Sep02Vol.11issue(1)

仏教司祭の共感に関連する明確な転写および代謝プロファイル:パイロット研究

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:成長する証拠は、精神的/宗教的関与が心理的および身体的機能の両方に有益な効果をもたらす可能性があることを示唆しています。ただし、この関係の生物学的根拠は不明のままです。この研究は、仏教の司祭の共感の心理的側面に関連する、転写や代謝産物を含む幅広い生物学的マーカーにわたる精神的/宗教的関与の役割を調査しました。 方法:10人のプロの仏教司祭と10人の年齢が一致した非司祭コントロールが募集されました。参加者は、遺伝子発現と代謝プロファイルの分析のために末梢血サンプルを提供しました。参加者はまた、共感、健康促進ライフスタイルプロファイルII(HPLP-II)、および簡単な自己管理ダイエット履歴アンケート(BDHQ)を測定する検証済みのアンケートを完了しました。 結果:マイクロアレイ分析により、仏教司祭の明確な転写産物には、I型インターフェロン(IFN)の自然抗ウイルス反応(すなわち、MX1、RSAD2、IFIT1、IFIT3、IFI27、IFI44L、およびHERC5)に関連する上方制御された遺伝子が含まれていることが明らかになりました。、および遺伝子C17ORF97(アルギニルトランセフェラーゼ1; ATE1のリガンド)、ヘモグロビンγA(HBG1)、ケラチン関連タンパク質(KRTAP10-12)、およびシアル酸Ig様レクチン14(Siglec14)は、ベースリンでダウン調整されました。メタボロミクス分析により、3-アミノイソブチル酸(BAIBA)、コリン、いくつかの必須アミノ酸(メチオニン、フェニルアラニンなど)、およびアミノ酸誘導体(例えば、2-アミノアジピン酸、オザイムメトリックジメチル - ジギニン(ADMA)を含む代謝物が明らかになりました。、対称ジメチル - アルギニン(SMDA))は、仏教の司祭で上昇しました。対照的に、この研究の司祭とコントロールの間には、健康的なライフスタイル行動と毎日の栄養摂取量に有意な違いはありませんでした。心理的な側面に関して、仏教の司祭はコントロールと比較して有意に高い共感を示しました。スピアマンのランク相関分析は、司祭の共感の側面が特定の転写産物や代謝産物と有意に相関していることを示しました。 結論:このパイロット研究では、トランスクリプトミクス、メタボロミクス、および心理分析を使用して生体内生物療法を実施し、仏教司祭の共感と表現型との関連を発見しました。抗ウイルスI型IFN応答性遺伝子とプラズマにおける異なる代謝物のアップレギュレーションは、仏教徒のための精神的/宗教的慣行の根底にあるユニークな特徴を持つ全身性生物学的適応を表している可能性があります。

背景:成長する証拠は、精神的/宗教的関与が心理的および身体的機能の両方に有益な効果をもたらす可能性があることを示唆しています。ただし、この関係の生物学的根拠は不明のままです。この研究は、仏教の司祭の共感の心理的側面に関連する、転写や代謝産物を含む幅広い生物学的マーカーにわたる精神的/宗教的関与の役割を調査しました。 方法:10人のプロの仏教司祭と10人の年齢が一致した非司祭コントロールが募集されました。参加者は、遺伝子発現と代謝プロファイルの分析のために末梢血サンプルを提供しました。参加者はまた、共感、健康促進ライフスタイルプロファイルII(HPLP-II)、および簡単な自己管理ダイエット履歴アンケート(BDHQ)を測定する検証済みのアンケートを完了しました。 結果:マイクロアレイ分析により、仏教司祭の明確な転写産物には、I型インターフェロン(IFN)の自然抗ウイルス反応(すなわち、MX1、RSAD2、IFIT1、IFIT3、IFI27、IFI44L、およびHERC5)に関連する上方制御された遺伝子が含まれていることが明らかになりました。、および遺伝子C17ORF97(アルギニルトランセフェラーゼ1; ATE1のリガンド)、ヘモグロビンγA(HBG1)、ケラチン関連タンパク質(KRTAP10-12)、およびシアル酸Ig様レクチン14(Siglec14)は、ベースリンでダウン調整されました。メタボロミクス分析により、3-アミノイソブチル酸(BAIBA)、コリン、いくつかの必須アミノ酸(メチオニン、フェニルアラニンなど)、およびアミノ酸誘導体(例えば、2-アミノアジピン酸、オザイムメトリックジメチル - ジギニン(ADMA)を含む代謝物が明らかになりました。、対称ジメチル - アルギニン(SMDA))は、仏教の司祭で上昇しました。対照的に、この研究の司祭とコントロールの間には、健康的なライフスタイル行動と毎日の栄養摂取量に有意な違いはありませんでした。心理的な側面に関して、仏教の司祭はコントロールと比較して有意に高い共感を示しました。スピアマンのランク相関分析は、司祭の共感の側面が特定の転写産物や代謝産物と有意に相関していることを示しました。 結論:このパイロット研究では、トランスクリプトミクス、メタボロミクス、および心理分析を使用して生体内生物療法を実施し、仏教司祭の共感と表現型との関連を発見しました。抗ウイルスI型IFN応答性遺伝子とプラズマにおける異なる代謝物のアップレギュレーションは、仏教徒のための精神的/宗教的慣行の根底にあるユニークな特徴を持つ全身性生物学的適応を表している可能性があります。

BACKGROUND: Growing evidence suggests that spiritual/religious involvement may have beneficial effects on both psychological and physical functions. However, the biological basis for this relationship remains unclear. This study explored the role of spiritual/religious involvement across a wide range of biological markers, including transcripts and metabolites, associated with the psychological aspects of empathy in Buddhist priests. METHODS: Ten professional Buddhist priests and 10 age-matched non-priest controls were recruited. The participants provided peripheral blood samples for the analysis of gene expression and metabolic profiles. The participants also completed validated questionnaires measuring empathy, the Health-Promoting Lifestyle Profile-II (HPLP-II), and a brief-type self-administered diet history questionnaire (BDHQ). RESULTS: The microarray analyses revealed that the distinct transcripts in the Buddhist priests included up-regulated genes related to type I interferon (IFN) innate anti-viral responses (i.e., MX1, RSAD2, IFIT1, IFIT3, IFI27, IFI44L, and HERC5), and the genes C17orf97 (ligand of arginyltranseferase 1; ATE1), hemoglobin γA (HBG1), keratin-associated protein (KRTAP10-12), and sialic acid Ig-like lectin 14 (SIGLEC14) were down-regulated at baseline. The metabolomics analysis revealed that the metabolites, including 3-aminoisobutylic acid (BAIBA), choline, several essential amino acids (e.g., methionine, phenylalanine), and amino acid derivatives (e.g., 2-aminoadipic acid, asymmetric dimethyl-arginine (ADMA), symmetric dimethyl-arginine (SMDA)), were elevated in the Buddhist priests. By contrast, there was no significant difference of healthy lifestyle behaviors and daily nutrient intakes between the priests and the controls in this study. With regard to the psychological aspects, the Buddhist priests showed significantly higher empathy compared with the control. Spearman's rank correlation analysis showed that empathy aspects in the priests were significantly correlated with the certain transcripts and metabolites. CONCLUSIONS: We performed in vivo phenotyping using transcriptomics, metabolomics, and psychological analyses and found an association between empathy and the phenotype of Buddhist priests in this pilot study. The up-regulation of the anti-viral type I IFN responsive genes and distinct metabolites in the plasma may represent systemic biological adaptations with a unique signature underlying spiritual/religious practices for Buddhists.

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