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目的:学者が使用するために設計されたツールを開発およびテストして、登録前の助産学生の反射執筆における批判的思考スキルを評価します。 設計:説明的なコホート設計が使用されました。 サンプル:2014年と2015年の臨床イベントまたは経験に基づいたアーカイブされた学生反射執筆のランダムサンプル(n = 100)。 方法:ツール開発のための段階的なモデルを使用して、アイテムの生成を含む15のアイテムスケールを開発しました。批判的思考の概念へのドラフト項目のマッピングと、コンテンツの妥当性をテストするための専門家レビュー。評価者間信頼性テスト。100の反射執筆に関するツールのパイロットテスト。および心理測定テスト。アイテムのスコアは、平均、範囲、標準偏差について分析されました。内部信頼性、コンテンツ、および構成の妥当性が評価されました。 調査結果:ツールの専門家のレビューにより、0.98の高いコンテンツ妥当性インデックススコアが明らかになりました。2人の独立した評価者を使用して評価者間の信頼性を確立すると、カッパ係数k = 0.43(p <0.0001)で72%の良好な絶対一致が達成されました。探索的因子分析を介して妥当性を構築すると、3つの要因が明らかになりました。分析コンテキスト、合理的な調査、自己評価です。ツールの平均合計スコアは50.48(SD = 12.86)でした。合計およびサブスケールスコアは大幅に相関していました。スケールは、Cronbachのアルファ係数が.93の良好な内部信頼性を達成しました。 結論:この研究は、学者が使用するためのサクチム(反射)の信頼性と妥当性を確立し、反射的な執筆における助産学生の批判的思考を評価しました。多様なサンプルを使用した検証が必要です。 実践への影響:反省的実践は、助産プログラムの学士号における重要な学習と教育戦略であり、安全で有能な実践に不可欠です。学生に形成的かつ総合的なフィードバックを提供し、教育戦略を通知するために、CACTIM(反射)ツールを使用して反射的な執筆を評価することにより、批判的思考開発を強化する可能性があります。
目的:学者が使用するために設計されたツールを開発およびテストして、登録前の助産学生の反射執筆における批判的思考スキルを評価します。 設計:説明的なコホート設計が使用されました。 サンプル:2014年と2015年の臨床イベントまたは経験に基づいたアーカイブされた学生反射執筆のランダムサンプル(n = 100)。 方法:ツール開発のための段階的なモデルを使用して、アイテムの生成を含む15のアイテムスケールを開発しました。批判的思考の概念へのドラフト項目のマッピングと、コンテンツの妥当性をテストするための専門家レビュー。評価者間信頼性テスト。100の反射執筆に関するツールのパイロットテスト。および心理測定テスト。アイテムのスコアは、平均、範囲、標準偏差について分析されました。内部信頼性、コンテンツ、および構成の妥当性が評価されました。 調査結果:ツールの専門家のレビューにより、0.98の高いコンテンツ妥当性インデックススコアが明らかになりました。2人の独立した評価者を使用して評価者間の信頼性を確立すると、カッパ係数k = 0.43(p <0.0001)で72%の良好な絶対一致が達成されました。探索的因子分析を介して妥当性を構築すると、3つの要因が明らかになりました。分析コンテキスト、合理的な調査、自己評価です。ツールの平均合計スコアは50.48(SD = 12.86)でした。合計およびサブスケールスコアは大幅に相関していました。スケールは、Cronbachのアルファ係数が.93の良好な内部信頼性を達成しました。 結論:この研究は、学者が使用するためのサクチム(反射)の信頼性と妥当性を確立し、反射的な執筆における助産学生の批判的思考を評価しました。多様なサンプルを使用した検証が必要です。 実践への影響:反省的実践は、助産プログラムの学士号における重要な学習と教育戦略であり、安全で有能な実践に不可欠です。学生に形成的かつ総合的なフィードバックを提供し、教育戦略を通知するために、CACTIM(反射)ツールを使用して反射的な執筆を評価することにより、批判的思考開発を強化する可能性があります。
OBJECTIVE: develop and test a tool designed for use by academics to evaluate pre-registration midwifery students' critical thinking skills in reflective writing. DESIGN: a descriptive cohort design was used. SAMPLE: a random sample (n = 100) of archived student reflective writings based on a clinical event or experience during 2014 and 2015. METHODS: a staged model for tool development was used to develop a fifteen item scale involving item generation; mapping of draft items to critical thinking concepts and expert review to test content validity; inter-rater reliability testing; pilot testing of the tool on 100 reflective writings; and psychometric testing. Item scores were analysed for mean, range and standard deviation. Internal reliability, content and construct validity were assessed. FINDINGS: expert review of the tool revealed a high content validity index score of 0.98. Using two independent raters to establish inter-rater reliability, good absolute agreement of 72% was achieved with a Kappa coefficient K = 0.43 (p<0.0001). Construct validity via exploratory factor analysis revealed three factors: analyses context, reasoned inquiry, and self-evaluation. The mean total score for the tool was 50.48 (SD = 12.86). Total and subscale scores correlated significantly. The scale achieved good internal reliability with a Cronbach's alpha coefficient of .93. CONCLUSION: this study establishedthe reliability and validity of the CACTiM (reflection) for use by academics to evaluate midwifery students' critical thinking in reflective writing. Validation with large diverse samples is warranted. IMPLICATIONS FOR PRACTICE: reflective practice is a key learning and teaching strategy in undergraduate Bachelor of Midwifery programmes and essential for safe, competent practice. There is the potential to enhance critical thinking development by assessingreflective writing with the CACTiM (reflection) tool to provide formative and summative feedback to students and inform teaching strategies.
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