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Sexually transmitted diseases2017Oct01Vol.44issue(10)

群衆の知恵:クラウドソーシングコンテストを使用した会議のためのロゴの群衆ベースの開発

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:クラウドソーシング方法はビジネスで広く使用されていますが、性的健康研究ではめったに使用されていません。国際的な人間の免疫不全ウイルス会議の一環として、クラウドソーシングロゴコンテストを評価しました。 方法:第20回国際獲得免疫不全症候群会議でロゴクラウドソーシングコンテストが実施されました。クラウドソーシングには、多くの場合、オープンコンテストの一部として、個人のグループがタスクを解決します。コンテストの主催者、コンテストの貢献者、会議の出席者など、主要な情報提供者との半構造化インタビューが実施されました。インタビューは逐語的に転写され、コンテンツ分析アプローチを使用して分析されました。 結果:合計で、3人のコンテストオーガナイザー、7人のコンテスト貢献者、および12人の会議参加者との22のインタビューが実施されました。すべての個人は、クラウドソーシングされたロゴは、多様な会議参加者の間で目的意識を共有することや、会議の強力なコミュニティオリエンテーションを明示的に実証するなど、会議のブランディングを超えたメリットを提供したと報告しました。会議の主催者と出席者はすべて、コンテストに勝ったタンザニアのアーティストの物語のために、より深い関与を報告しました。ほとんどの会議参加者(11/12)は、以前の会社が組織したロゴと比較してクラウドソーシングロゴを好み、すべて(22/22)がロゴコンテストの継続をサポートしました。ロゴコンテストの実装はシンプルで比較的安価でした。利害関係者は、より広い参加、選択プロセスへのより大きな透明性、およびより多くの出場者の貢献を認める別の賞品構造を促進するためのコンテストのより広い昇進など、クラウドソーシングロゴコンテスト方法を強化するいくつかの方法を特定しました。 結論:クラウドソーシングコンテストにより、国際会議の前後に地元および世界のコミュニティがリードアップに参加するのに役立つことがわかりました。同様の参加イベントは、性的健康会議や研究プロジェクトに役立つ場合があります。

背景:クラウドソーシング方法はビジネスで広く使用されていますが、性的健康研究ではめったに使用されていません。国際的な人間の免疫不全ウイルス会議の一環として、クラウドソーシングロゴコンテストを評価しました。 方法:第20回国際獲得免疫不全症候群会議でロゴクラウドソーシングコンテストが実施されました。クラウドソーシングには、多くの場合、オープンコンテストの一部として、個人のグループがタスクを解決します。コンテストの主催者、コンテストの貢献者、会議の出席者など、主要な情報提供者との半構造化インタビューが実施されました。インタビューは逐語的に転写され、コンテンツ分析アプローチを使用して分析されました。 結果:合計で、3人のコンテストオーガナイザー、7人のコンテスト貢献者、および12人の会議参加者との22のインタビューが実施されました。すべての個人は、クラウドソーシングされたロゴは、多様な会議参加者の間で目的意識を共有することや、会議の強力なコミュニティオリエンテーションを明示的に実証するなど、会議のブランディングを超えたメリットを提供したと報告しました。会議の主催者と出席者はすべて、コンテストに勝ったタンザニアのアーティストの物語のために、より深い関与を報告しました。ほとんどの会議参加者(11/12)は、以前の会社が組織したロゴと比較してクラウドソーシングロゴを好み、すべて(22/22)がロゴコンテストの継続をサポートしました。ロゴコンテストの実装はシンプルで比較的安価でした。利害関係者は、より広い参加、選択プロセスへのより大きな透明性、およびより多くの出場者の貢献を認める別の賞品構造を促進するためのコンテストのより広い昇進など、クラウドソーシングロゴコンテスト方法を強化するいくつかの方法を特定しました。 結論:クラウドソーシングコンテストにより、国際会議の前後に地元および世界のコミュニティがリードアップに参加するのに役立つことがわかりました。同様の参加イベントは、性的健康会議や研究プロジェクトに役立つ場合があります。

BACKGROUND: Crowdsourcing methods have been widely used in business, but rarely in sexual health research. We evaluated a crowdsourced logo contest as part of an international human immunodeficiency virus conference. METHODS: A logo crowdsourcing contest was conducted for the 20th International Acquired Immunodeficiency Syndrome Conference. Crowdsourcing has a group of individuals solve a task, often as part of an open contest. Semistructured interviews were conducted with key informants including contest organizers, contest contributors, and conference attendees. Interviews were transcribed verbatim and analysed using a content analysis approach. RESULTS: In total, 22 interviews were conducted with 3 contest organizers, 7 contest contributors, and 12 conference attendees. All individuals reported that the crowdsourced logo provided benefits beyond branding the conference, including creating a shared sense of purpose among diverse conference participants and explicitly demonstrating the strong community orientation of the conference. Conference organizers and attendees all reported deeper engagement because of the story of the Tanzanian artist who won the contest. Most conference attendees (11/12) preferred the crowdsourced logo compared with the previous company-organized logo, and all (22/22) supported the logo contest continuing. Implementing a logo contest was simple and relatively inexpensive. Stakeholders identified several ways to enhance crowdsourcing logo contest methods including wider promotion of the contest to encourage broader participation, greater transparency in the selection process, and a different prize structure which acknowledges the contribution of more contestants. CONCLUSIONS: We found that a crowdsourcing contest helped engage local and global communities in the lead-up before and during an international conference. Similar participatory events may be useful for sexual health conferences and research projects.

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