Loading...
Journal of autism and developmental disorders2018Jan01Vol.48issue(1)

簡単なレポート:ASDの学齢期の子供における学業成績の予測因子としての実行機能

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

自閉症スペクトラム障害(ASD)の子供の学業成績に対する実行機能(EF)の貢献はよく理解されていません。学業成績とEFとの関係は、ASDの32歳の9歳の子供に記載されています。6歳と9歳のEF、および9歳の学業成績は、より大きな縦断的研究の一環として評価されました。空間反転タスクのより良いパフォーマンスは、6歳で目に見えない変位を持つA-Not-Bではなく、9歳での数学の達成度の向上に関連していました。早期のEFスキルを向上させることで、ASDの子供の数学の達成度を高めることができるかどうかを調査するには、将来の研究が必要です。

自閉症スペクトラム障害(ASD)の子供の学業成績に対する実行機能(EF)の貢献はよく理解されていません。学業成績とEFとの関係は、ASDの32歳の9歳の子供に記載されています。6歳と9歳のEF、および9歳の学業成績は、より大きな縦断的研究の一環として評価されました。空間反転タスクのより良いパフォーマンスは、6歳で目に見えない変位を持つA-Not-Bではなく、9歳での数学の達成度の向上に関連していました。早期のEFスキルを向上させることで、ASDの子供の数学の達成度を高めることができるかどうかを調査するには、将来の研究が必要です。

The contributions of Executive Function (EF) to academic achievement in children with Autism Spectrum Disorder (ASD) are not well understood. Academic achievement and its association with EF is described in 32, 9-year-old children with ASD. EF at age 6 and 9, and academic achievement at age 9 were assessed as part of a larger longitudinal study. Better performance on a Spatial Reversal task but not A-not-B with Invisible Displacement at age 6 was associated with better math achievement at age 9. No relationship was found between these EF measures at age 6 and reading or spelling achievement at age 9. Future studies are needed to explore whether improving early EF skills can increase math achievement in children with ASD.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google