Loading...
British journal for the history of science2017Sep01Vol.50issue(3)

「批判のためのアイテム(順番ではない)」:ジョセフ・デリー、パレ・ローレンツ、そしてザ・ファイト・フォー・ライフ(1940)

,
文献タイプ:
  • Biography
  • Historical Article
  • Journal Article
概要
Abstract

1920年代後半、アメリカの産科医のジョセフ・デリーは、モーションピクチャカメラを出産室に持ち込みました。医療環境に産業効率の慣行を適応させるという時代の傾向に続いて、デリーの映画は、「合理化」の工学的概念に壮大で予想外の表現を与えます。Deleeのカメラと彼のポストプロダクションの操作は、より具体的な産科合理化の慣行が失敗したことを達成し、乱れた、危険な、合理化された効率的で死に反するものに誕生をシフトしました。これは、アクティブで効果的な医療ツールとしての映画でした。数年後、ドキュメンタリアンのPare Lorentzは、彼自身の出生映画「The Fight for Life(1940)」を制作し、執筆しました。映画のドキュメンタリーの主題はデリー自身であり、映画は彼の病院で設定されました。しかし、映画の内容には比較的少ないDeleeが保持されていたため、対照的に、Deleeが映画の医療力をさらに明確にし、そうすることで、医学の歴史の中でよりダイナミックな瞬間をほのめかし、その理解が歴史的に歴史的に決定的であることが止められました。

1920年代後半、アメリカの産科医のジョセフ・デリーは、モーションピクチャカメラを出産室に持ち込みました。医療環境に産業効率の慣行を適応させるという時代の傾向に続いて、デリーの映画は、「合理化」の工学的概念に壮大で予想外の表現を与えます。Deleeのカメラと彼のポストプロダクションの操作は、より具体的な産科合理化の慣行が失敗したことを達成し、乱れた、危険な、合理化された効率的で死に反するものに誕生をシフトしました。これは、アクティブで効果的な医療ツールとしての映画でした。数年後、ドキュメンタリアンのPare Lorentzは、彼自身の出生映画「The Fight for Life(1940)」を制作し、執筆しました。映画のドキュメンタリーの主題はデリー自身であり、映画は彼の病院で設定されました。しかし、映画の内容には比較的少ないDeleeが保持されていたため、対照的に、Deleeが映画の医療力をさらに明確にし、そうすることで、医学の歴史の中でよりダイナミックな瞬間をほのめかし、その理解が歴史的に歴史的に決定的であることが止められました。

In the late 1920s, the American obstetrician Joseph DeLee brought the motion-picture camera into the birth room. Following that era's trend of adapting industrial efficiency practices for medical environments, DeLee's films give spectacular and unexpected expression to the engineering concept of 'streamlining'. Accomplishing what more tangible obstetric streamlining practices had failed to, DeLee's cameras, and his post-production manipulation, shifted birth from messy and dangerous to rationalized, efficient, death-defying. This was film as an active and effective medical tool. Years later, the documentarian Pare Lorentz produced and wrote his own birth film, The Fight for Life (1940). The documentary subject of the film was DeLee himself, and the film was set in his hospitals, on the same maternity 'sets' that had once showcased film's remarkable streamlining capacity to give and keep life. Yet relatively little of DeLee was retained in the film's content, resulting in a showdown that, by way of contrast, further articulated DeLee's understanding of film's medical powers and, in so doing, hinted at a more dynamic moment in the history of medicine while speaking also to the process by which that understanding ceased to be historically legible.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google