著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:インターネットゲーム障害スケール(IGD-9)と患者の健康アンケート-9(PHQ-9)を使用して、非臨床的オンライン調査回答者において、インターネットゲーム障害の患者における併存うつ病の有病率と相関を調査しました。 方法:14歳から39歳までの韓国の青少年と成人が選択されました。インターネットゲームの使用パターンと、うつ病のあるインターネットゲーム障害のある患者とうつ病のない患者の間で、社会人口学的および臨床的変数を比較しました。 結果:2016年、7200人がオンライン調査に参加しました。うつ病と併存していたインターネットゲーム障害の回答者は、より古く、より多くの場合、より多くの場合、インターネット中毒テストの合計スコア、アルコール使用障害識別テスト合計スコア、一般化不安障害スケール-7合計スコア、ニコチン依存性総スコアのFagerstromテスト、また、Dickman機能障害の高い衝動性機器の機能不全のサブスケールスコアよりも、うつ病のないものよりも高いサブスケールスコア。バイナリロジスティック回帰分析により、インターネットゲームの使用による女性の性別、問題のあるアルコール使用、不安、および精神医学的カウンセリングまたは治療の過去の歴史が、インターネットゲーム障害のある参加者の併存抑うつの重要な予測因子であることが明らかになりました。 結論:うつ病は、インターネットゲーム障害の一般的な併存疾患でした。併存性うつ病を伴うインターネットゲーム障害は、より深刻な精神医学的現象学とより大きな精神医学的負担に関連していました。
背景:インターネットゲーム障害スケール(IGD-9)と患者の健康アンケート-9(PHQ-9)を使用して、非臨床的オンライン調査回答者において、インターネットゲーム障害の患者における併存うつ病の有病率と相関を調査しました。 方法:14歳から39歳までの韓国の青少年と成人が選択されました。インターネットゲームの使用パターンと、うつ病のあるインターネットゲーム障害のある患者とうつ病のない患者の間で、社会人口学的および臨床的変数を比較しました。 結果:2016年、7200人がオンライン調査に参加しました。うつ病と併存していたインターネットゲーム障害の回答者は、より古く、より多くの場合、より多くの場合、インターネット中毒テストの合計スコア、アルコール使用障害識別テスト合計スコア、一般化不安障害スケール-7合計スコア、ニコチン依存性総スコアのFagerstromテスト、また、Dickman機能障害の高い衝動性機器の機能不全のサブスケールスコアよりも、うつ病のないものよりも高いサブスケールスコア。バイナリロジスティック回帰分析により、インターネットゲームの使用による女性の性別、問題のあるアルコール使用、不安、および精神医学的カウンセリングまたは治療の過去の歴史が、インターネットゲーム障害のある参加者の併存抑うつの重要な予測因子であることが明らかになりました。 結論:うつ病は、インターネットゲーム障害の一般的な併存疾患でした。併存性うつ病を伴うインターネットゲーム障害は、より深刻な精神医学的現象学とより大きな精神医学的負担に関連していました。
BACKGROUND: We investigated the prevalence and correlates of comorbid depression among patients with internet gaming disorder using the Internet Gaming Disorder scale (IGD-9) and the Patient Health Questionnaire-9 (PHQ-9) among nonclinical online survey respondents. METHODS: Korean adolescents and adults from 14 to 39 years of age were selected. We compared internet gaming use patterns and sociodemographic and clinical variables between patients with internet gaming disorder who had depression and those without depression. RESULTS: In 2016, 7200 people participated in an online survey. Respondents with internet gaming disorder that was comorbid with depression were older, more often female, had greater Internet Addiction Test total scores, Alcohol Use Disorder Identification Test total scores, Generalized Anxiety Disorder Scale-7 total scores, Fagerstrom Test for Nicotine Dependence total scores, and higher Dickman Dysfunctional Impulsivity Instrument dysfunctional subscale scores than those without depression. The binary logistic regression analysis revealed that female gender, problematic alcohol use, anxiety, and a past history of psychiatric counseling or treatment due to internet gaming use were significant predictors for comorbid depression among participants with internet gaming disorder. CONCLUSION: Depression was a common comorbidity of internet gaming disorder. Internet gaming disorder with comorbid depression was related to more serious psychiatric phenomenology and a greater psychiatric burden.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。