Loading...
NeuroRehabilitation20170101Vol.41issue(3)

修正されたウィスコンシンカードソートテスト(M-WCST):スペイン語を話す小児集団の規範的データ

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:スペイン語を話す小児集団における修正されたウィスコンシンカードソートテスト(M-WCST)の規範データを生成する。 方法:サンプルは、ラテンアメリカの9か国(チリ、キューバ、エクアドル、グアテマラ、ホンジュラス、メキシコ、パラグアイ、ペルー、プエルトリコ)とスペインの4,373人の健康な子供で構成されていました。各参加者は、より大きな神経心理学的バッテリーの一部としてM-WCSTを投与されました。複数の線形回帰と残差値の標準偏差を使用して、カテゴリの数、忍耐力エラー、および総エラースコアが規則化されました。年齢、2歳、性別、および平均レベルの親教育レベル(MLPE)は、分析の予測因子として含まれていました。 結果:最終的な複数の線形回帰モデルは、すべてのスコアの年齢の主効果を示したため、カテゴリの数が修正され、忍耐力エラーの総数が年齢の関数として直線的に減少します。年齢2は、チリ、キューバ、エクアドル、スペインで大きな影響を与えました。チリ、キューバ、メキシコ、スペインの忍耐力のある誤りの数に大きな効果があります。チリ、キューバ、ペルー、スペインの総エラーの数に大きな影響を与えます。モデルは、キューバ(総エラー)、エクアドル(カテゴリと総エラー)、メキシコ(すべてのスコア)、パラグアイ(忍耐力エラーと総エラー)、スペイン(カテゴリと総エラー)のMLPEの効果を示しました。エクアドルの性的影響を受けた総エラー。 結論:これは、世界で最大のスペイン語を話す小児の規範的研究であり、これらの国の神経心理学者が、小児集団を持つM-WCSTをより正確に解釈する方法を持つことができます。

目的:スペイン語を話す小児集団における修正されたウィスコンシンカードソートテスト(M-WCST)の規範データを生成する。 方法:サンプルは、ラテンアメリカの9か国(チリ、キューバ、エクアドル、グアテマラ、ホンジュラス、メキシコ、パラグアイ、ペルー、プエルトリコ)とスペインの4,373人の健康な子供で構成されていました。各参加者は、より大きな神経心理学的バッテリーの一部としてM-WCSTを投与されました。複数の線形回帰と残差値の標準偏差を使用して、カテゴリの数、忍耐力エラー、および総エラースコアが規則化されました。年齢、2歳、性別、および平均レベルの親教育レベル(MLPE)は、分析の予測因子として含まれていました。 結果:最終的な複数の線形回帰モデルは、すべてのスコアの年齢の主効果を示したため、カテゴリの数が修正され、忍耐力エラーの総数が年齢の関数として直線的に減少します。年齢2は、チリ、キューバ、エクアドル、スペインで大きな影響を与えました。チリ、キューバ、メキシコ、スペインの忍耐力のある誤りの数に大きな効果があります。チリ、キューバ、ペルー、スペインの総エラーの数に大きな影響を与えます。モデルは、キューバ(総エラー)、エクアドル(カテゴリと総エラー)、メキシコ(すべてのスコア)、パラグアイ(忍耐力エラーと総エラー)、スペイン(カテゴリと総エラー)のMLPEの効果を示しました。エクアドルの性的影響を受けた総エラー。 結論:これは、世界で最大のスペイン語を話す小児の規範的研究であり、これらの国の神経心理学者が、小児集団を持つM-WCSTをより正確に解釈する方法を持つことができます。

OBJECTIVE: To generate normative data for the Modified Wisconsin Card Sorting Test (M-WCST) in Spanish-speaking pediatric populations. METHOD: The sample consisted of 4,373 healthy children from nine countries in Latin America (Chile, Cuba, Ecuador, Guatemala, Honduras, Mexico, Paraguay, Peru, and Puerto Rico) and Spain. Each participant was administered the M-WCST as part of a larger neuropsychological battery. Number of categories, perseverative errors, and total error scores were normed using multiple linear regressions and standard deviations of residual values. Age, age2, sex, and mean level of parental education (MLPE) were included as predictors in the analyses. RESULTS: The final multiple linear regression models indicated main effects for age on all scores, such that the number of categories correct increased and total number of perseverative errors and total number of errors decrease linearly as a function of age. Age2 had a significant effect in Chile, Cuba, Ecuador, and Spain for numbers of categories; a significant effect for number of perseverative errors in Chile, Cuba, Mexico, and Spain; and a significant effect for number of total errors in Chile, Cuba, Peru, and Spain. Models showed an effect for MLPE in Cuba (total errors), Ecuador (categories and total errors), Mexico (all scores), Paraguay (perseverative errors and total error), and Spain (categories and total errors). Sex affected number of total errors for Ecuador. CONCLUSIONS: This is the largest Spanish-speaking pediatric normative study in the world, and it will allow neuropsychologists from these countries to have a more accurate way to interpret the M-WCST with pediatric populations.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google