著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
はじめに:医療専門職における重要な美徳は利他主義であり、それは医師が帰還を過度に期待することなく奉仕するようにします。 目的:チェンナイの医科大学で医学生の利他主義に影響を与える利他主義のレベルと要因を評価する。 方法:断面研究は、1年目、3年目、4年目の224人の学生のサンプルで実施されました。以前に検証された利他的人格尺度からの質問を含むアンケートを作成しました。学生のインフォームドコンセントが得られた後、ペンアンドペーパーテストの形でアンケートを自己管理するように要求されました。 結果:学生の利他的な態度は、因子分析に基づいて主に4つのカテゴリにグループ化されました。この分析で得られた因子スコアから、K-Meansクラスター分析を実行しました。これは、学生を3つのクラスターにグループ化できることを示しました。さらに、若い学生、男性、両親が慈善団体に寄付した生徒、友人が慈善団体の活動を組織した人、大学でロールモデルを持っている人は、単純な利他主義者である可能性がはるかに高いことが観察されました。 結論:研究対象の学生のサンプルの間で利他的な行動はまれであり、そのような行動は、大学の両親、仲間、ロールモデルの影響を受けました。そのような傾向を育て、医学部での組織的な活動を通じてそれらをチャネリングするために、有効化環境を作成する必要があります。
はじめに:医療専門職における重要な美徳は利他主義であり、それは医師が帰還を過度に期待することなく奉仕するようにします。 目的:チェンナイの医科大学で医学生の利他主義に影響を与える利他主義のレベルと要因を評価する。 方法:断面研究は、1年目、3年目、4年目の224人の学生のサンプルで実施されました。以前に検証された利他的人格尺度からの質問を含むアンケートを作成しました。学生のインフォームドコンセントが得られた後、ペンアンドペーパーテストの形でアンケートを自己管理するように要求されました。 結果:学生の利他的な態度は、因子分析に基づいて主に4つのカテゴリにグループ化されました。この分析で得られた因子スコアから、K-Meansクラスター分析を実行しました。これは、学生を3つのクラスターにグループ化できることを示しました。さらに、若い学生、男性、両親が慈善団体に寄付した生徒、友人が慈善団体の活動を組織した人、大学でロールモデルを持っている人は、単純な利他主義者である可能性がはるかに高いことが観察されました。 結論:研究対象の学生のサンプルの間で利他的な行動はまれであり、そのような行動は、大学の両親、仲間、ロールモデルの影響を受けました。そのような傾向を育て、医学部での組織的な活動を通じてそれらをチャネリングするために、有効化環境を作成する必要があります。
INTRODUCTION: An important virtue in the medical profession is altruism, which makes a doctor serve without an excess of expectation of return. OBJECTIVES: To assess the level of altruism and factors influencing altruism among medical students at a medical college in Chennai. METHODS: A cross-sectional study was conducted on a sample of 224 students from the first, third and fourth years. We prepared a questionnaire which contained questions from the previously validated Altruistic Personality Scale. After the students' informed consent was obtained, they were requested to self-administer the questionnaire in the form of a pen-and-paper test. RESULTS: The altruistic attitudes of the students were largely grouped into four categories on the basis of the factor analysis namely, (i) simple acts of altruism, (ii) recognised acts of charity, (iii) altruistic activities that put the self at risk, and (iv) humanitarian acts. From the factor scores obtained in this analysis, we performed a K-means cluster analysis, which showed that the students can be grouped into three clusters, namely, (i) simple altruists (43.3%), (ii) risk-taking altruists (30.8%), and (iii) limited altruists (25.9%). It was further observed that younger students, males, those whose parents donated to charity, those whose friends organised charitable group activities, and those who had role models in college were much more likely to be simple altruists. CONCLUSION: Altruistic behaviours were infrequent among the sample of students studied, and such behaviours were influenced by their parents, peers and role models in college. An enabling environment should be created to nurture such tendencies and to channelise them through organised activities in medical schools.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。