Loading...
Revista paulista de pediatria : orgao oficial da Sociedade de Pediatria de Sao Paulo20170101Vol.35issue(2)

小学生向けの姿勢教育プログラムの即時およびフォローアップ効果

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:日常生活の活動中の理論的知識と姿勢(ADL)に関する姿勢教育プログラム(PEP)の短期的および中期的な影響を評価する。 方法:サンプルは、リオグランデドゥル(南ブラジル)のポルトアレグレにある小学校の3年生(ブラジル南部)の3年生(8〜12歳)で構成されていました。子どもたちは3つの瞬間に評価されました。PEPに参加した後(テスト後);PEPの終了から5か月後、4つのレッスンの学習レビューの直後に(5か月のフォローアップ)。ADL中の姿勢と脊椎と体の姿勢に関する理論的知識は、特定の機器(動的姿勢を評価するためのレイアウト - 女性、およびアンケート)に基づいて評価されました。フリードマンテスト、事後ウィルコクソン検定、およびボンフェローニ補正を適用して、α<0.05で統計的に有意であるため、評価モーメント間の違いを特定しました。 結果:理論的知識に関する統計的に有意な違いは見つかりませんでした。さらに、ADLに関連して、統計的に有意な違いは見つかりませんでした。ただし、事前テストと比較した場合、学生のパフォーマンスは、テスト後とフォローアップで高かった。 結論:PEPの結論の直後、学生はADLSでの姿勢を改善しました。これらのプラスの効果と理論的知識は、レビューレッスンの後)にフォローアップで保持されていました。

目的:日常生活の活動中の理論的知識と姿勢(ADL)に関する姿勢教育プログラム(PEP)の短期的および中期的な影響を評価する。 方法:サンプルは、リオグランデドゥル(南ブラジル)のポルトアレグレにある小学校の3年生(ブラジル南部)の3年生(8〜12歳)で構成されていました。子どもたちは3つの瞬間に評価されました。PEPに参加した後(テスト後);PEPの終了から5か月後、4つのレッスンの学習レビューの直後に(5か月のフォローアップ)。ADL中の姿勢と脊椎と体の姿勢に関する理論的知識は、特定の機器(動的姿勢を評価するためのレイアウト - 女性、およびアンケート)に基づいて評価されました。フリードマンテスト、事後ウィルコクソン検定、およびボンフェローニ補正を適用して、α<0.05で統計的に有意であるため、評価モーメント間の違いを特定しました。 結果:理論的知識に関する統計的に有意な違いは見つかりませんでした。さらに、ADLに関連して、統計的に有意な違いは見つかりませんでした。ただし、事前テストと比較した場合、学生のパフォーマンスは、テスト後とフォローアップで高かった。 結論:PEPの結論の直後、学生はADLSでの姿勢を改善しました。これらのプラスの効果と理論的知識は、レビューレッスンの後)にフォローアップで保持されていました。

OBJECTIVE: To assess the short- and medium-term effects of the posture education program (PEP) for students of elementary school regarding theoretical knowledge and posture during activities of daily living (ADLs). METHODS: The sample consisted of 38 students (aged 8-12 years) in the third grade of elementary school in Porto Alegre, Rio Grande do Sul (Southern Brazil). The children were evaluated in three moments: prior to attending the PEP (pretest); after attending the PEP (post-test); and five months after the conclusion of the PEP, immediately after a learning review of four lessons (five months follow-up). The posture during ADLs and the theoretical knowledge about spine and body posture were assessed, based on specific instruments (layout for assessing the dynamic posture - LADy; and questionnaire). The Friedman test, post hoc Wilcoxon test, and Bonferroni correction were applied to identify the differences among the evaluative moments, as they are statistically significant at α<0.05. RESULTS: No statistically significant difference was found between the post-test and follow-up concerning the theoretical knowledge. In addition, no statistically significant difference was found between post-test and follow-up in relation to ADLs; however, the performance of students was higher in the post-test and follow-up, when compared with the pretest. CONCLUSIONS: Immediately after the PEP's conclusion, the students improved their posture in ADLs. These positive effects and the theoretical knowledge were retained in the follow-up (after the review lessons).

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google