Loading...
PsyCh journal2017Dec01Vol.6issue(4)

学ぶ時間:クロノタイプが教育にどのように影響するか

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

増え続ける文献は、クロノタイプと睡眠を学校のパフォーマンスにリンクしています。クロノタイプは概日時計の制御下にあり、睡眠のタイミングと日中の好みを指します。クロノタイプは年齢とともに変化し、思春期に最新のものであり、(後期)概日時計と(早期)学校時計の間で不一致を生み出します。一般に、夕方(後期)のクロノタイプは低いグレードを獲得します。学校のパフォーマンスは、動機、知性、良心など、他の多くの要因の影響を受けます。これらの要因のいくつかは、クロノタイプにも関連しています。本論文では、この複雑な現象の背後にあるメカニズムに関する仮説を提案し、最適化された学校システムのソリューションを探索することを目的として、クロノタイプと学校のパフォーマンスの関係に関する文献をレビューします。レビューされた文献に基づいて、クロノタイプは学校のパフォーマンスに直接的かつ間接的な影響を与えると仮定します。間接効果は、良心、学習/達成の動機、気分、覚醒などの要因によって媒介されます。さらに、グレードに対するクロノタイプの効果が朝に最も強く、午後に消えるため、テストの時間は重要な役割を果たします。思春期の概日時計と学校の時計の間の不一致を減らすための戦略には、生徒の睡眠のタイミング、学校の開始時の遅延、およびテストスケジュールの再配置を前進させるための軽い介入が含まれる可能性があります(その日のテスト)。

増え続ける文献は、クロノタイプと睡眠を学校のパフォーマンスにリンクしています。クロノタイプは概日時計の制御下にあり、睡眠のタイミングと日中の好みを指します。クロノタイプは年齢とともに変化し、思春期に最新のものであり、(後期)概日時計と(早期)学校時計の間で不一致を生み出します。一般に、夕方(後期)のクロノタイプは低いグレードを獲得します。学校のパフォーマンスは、動機、知性、良心など、他の多くの要因の影響を受けます。これらの要因のいくつかは、クロノタイプにも関連しています。本論文では、この複雑な現象の背後にあるメカニズムに関する仮説を提案し、最適化された学校システムのソリューションを探索することを目的として、クロノタイプと学校のパフォーマンスの関係に関する文献をレビューします。レビューされた文献に基づいて、クロノタイプは学校のパフォーマンスに直接的かつ間接的な影響を与えると仮定します。間接効果は、良心、学習/達成の動機、気分、覚醒などの要因によって媒介されます。さらに、グレードに対するクロノタイプの効果が朝に最も強く、午後に消えるため、テストの時間は重要な役割を果たします。思春期の概日時計と学校の時計の間の不一致を減らすための戦略には、生徒の睡眠のタイミング、学校の開始時の遅延、およびテストスケジュールの再配置を前進させるための軽い介入が含まれる可能性があります(その日のテスト)。

A growing body of literature has linked chronotype and sleep to school performance. Chronotype is under the control of the circadian clock and refers to sleep timing and diurnal preferences. Chronotype changes with age and is latest during adolescence, giving rise to a mismatch between the (late) circadian clock and the (early) school clock. In general, evening (late) chronotypes obtain lower grades. School performance is influenced by many other factors, such as motivation, intelligence, and conscientiousness. Some of these factors also relate to chronotype. The present paper reviews the literature on the relationship between chronotype and school performance, with the aim of suggesting hypotheses about the mechanisms behind this complex phenomenon and exploring solutions for an optimized school system. Based on the literature reviewed, we hypothesize that chronotype has both a direct and an indirect effect on school performance. The indirect effect is mediated by factors such as conscientiousness, learning/achieving motivation, mood, and alertness. In addition, time of day of testing plays an important role since the chronotype effect on grades is strongest in the morning and disappears in the afternoon. Strategies to decrease the mismatch between the adolescent circadian clock and the school clock could involve light interventions to advance the students' sleep timing, delays in school starting times, and rearrangements of test schedules (tests later in the day).

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google