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背景:医学生のうつ病に関連する要因はよく理解されていません。この研究の目的は、医学生のうつ病の有病率、コース中の変化、罹患した学生のうつ病が続く場合、うつ病に関連する要因は何ですか、これらの要因が時間とともにどのように変化するかを決定することです。 方法:2009年から2010年から2012年から2013年までの学年の間に、ポルトガルのミンホ大学医学部で将来の縦断的観察研究が実施されました。Beck Depression Inventory(BDI)を含むアンケートに毎年完了することで参加を維持する学生が含まれていました。不安と燃え尽き症候群は、状態特性不安インベントリとマスラッハバーンアウトインベントリを使用して評価されました。社会人口統計学的変数に関する調査が適用され、潜在的な予測因子、個人的および学問的特性、および知覚される困難を評価しました。多重比較のANOVAを使用して、BDIスコアの平均を比較しました。医学生は、K-Meansクラスター分析によってサブグループに組織されました。うつ病に関連する変数間の相互作用の可能性を評価するために、ANOVA混合デザイン反復測定が実行されました。 結果:回答率は、それぞれ2009年から2010年、2010-2011、2011-2012および2012/2013の学年で84、92、88、81%でした。238人の医学生が縦断的に評価されました。うつ病の場合、有病率は21.5〜12.7%の範囲でした(2009/2010年および2012/2013学年)。医学部ではBDIスコアが減少しました。学生の19.7%は、時間の経過とともに高いBDIを記録しました。これらの学生は高レベルの特性不安を持ち、予想される収入と名声のために薬を選択し、より多くの人間関係の問題、皮肉、そして社会活動に対する満足度の低下を報告しました。初期評価時のBDIスコアが高い学生は、低レベルの特性不安と医学の主な関心を抱いているため、気分を改善する傾向があり、燃え尽き症候群の減少、学習の問題が低く、最後の評価での社会活動に対する満足度の向上を報告しました。時間の経過とともに中央値BDIスコアの男性と女性の間で違いは検出されませんでした。 結論:私たちの調査結果は、個人的な要因(不安特性、薬の選択要因、関係パターン、学問的な燃え尽き)が医療訓練中の高レベルのBDIの持続に関連していることを示唆しています。医学部は、特にうつ病が時間の経過とともに存在している場合、うつ病とサポートをできるだけ早く経験する生徒を身元確認する必要があります。
背景:医学生のうつ病に関連する要因はよく理解されていません。この研究の目的は、医学生のうつ病の有病率、コース中の変化、罹患した学生のうつ病が続く場合、うつ病に関連する要因は何ですか、これらの要因が時間とともにどのように変化するかを決定することです。 方法:2009年から2010年から2012年から2013年までの学年の間に、ポルトガルのミンホ大学医学部で将来の縦断的観察研究が実施されました。Beck Depression Inventory(BDI)を含むアンケートに毎年完了することで参加を維持する学生が含まれていました。不安と燃え尽き症候群は、状態特性不安インベントリとマスラッハバーンアウトインベントリを使用して評価されました。社会人口統計学的変数に関する調査が適用され、潜在的な予測因子、個人的および学問的特性、および知覚される困難を評価しました。多重比較のANOVAを使用して、BDIスコアの平均を比較しました。医学生は、K-Meansクラスター分析によってサブグループに組織されました。うつ病に関連する変数間の相互作用の可能性を評価するために、ANOVA混合デザイン反復測定が実行されました。 結果:回答率は、それぞれ2009年から2010年、2010-2011、2011-2012および2012/2013の学年で84、92、88、81%でした。238人の医学生が縦断的に評価されました。うつ病の場合、有病率は21.5〜12.7%の範囲でした(2009/2010年および2012/2013学年)。医学部ではBDIスコアが減少しました。学生の19.7%は、時間の経過とともに高いBDIを記録しました。これらの学生は高レベルの特性不安を持ち、予想される収入と名声のために薬を選択し、より多くの人間関係の問題、皮肉、そして社会活動に対する満足度の低下を報告しました。初期評価時のBDIスコアが高い学生は、低レベルの特性不安と医学の主な関心を抱いているため、気分を改善する傾向があり、燃え尽き症候群の減少、学習の問題が低く、最後の評価での社会活動に対する満足度の向上を報告しました。時間の経過とともに中央値BDIスコアの男性と女性の間で違いは検出されませんでした。 結論:私たちの調査結果は、個人的な要因(不安特性、薬の選択要因、関係パターン、学問的な燃え尽き)が医療訓練中の高レベルのBDIの持続に関連していることを示唆しています。医学部は、特にうつ病が時間の経過とともに存在している場合、うつ病とサポートをできるだけ早く経験する生徒を身元確認する必要があります。
BACKGROUND: Factors associated with depression of medical students are poorly understood. The purpose of this study is to determine the prevalence of depression in medical students, its change during the course, if depression persists for affected students, what are the factors associated with depression and how these factors change over time. METHODS: A prospective, longitudinal observational study was conducted at the Medical School of the University of Minho, Portugal, between academic years 2009-2010 to 2012-2013. We included students who maintained their participation by annually completing a questionnaire including Beck Depression Inventory (BDI). Anxiety and burnout were assessed using the State Trait Anxiety Inventory and Maslach Burnout Inventory. Surveys on socio-demographic variables were applied to evaluate potential predictors, personal and academic characteristics and perceived difficulties. ANOVA with multiple comparisons were used to compare means of BDI score. The medical students were organized into subgroups by K-means cluster analyses. ANOVA mixed-design repeated measurement was performed to assess a possible interaction between variables associated with depression. RESULTS: The response rate was 84, 92, 88 and 81% for academic years 2009-2010, 2010-2011,2011-2012 and 2012/2013, respectively. Two hundred thirty-eight medical students were evaluated longitudinally. For depression the prevalence ranged from 21.5 to 12.7% (academic years 2009/2010 and 2012/2013). BDI scores decreased during medical school. 19.7% of students recorded sustained high BDI over time. These students had high levels of trait-anxiety and choose medicine for anticipated income and prestige, reported more relationship issues, cynicism, and decreased satisfaction with social activities. Students with high BDI scores at initial evaluation with low levels of trait-anxiety and a primary interest in medicine as a career tended to improve their mood and reported reduced burnout, low perceived learning problems and increased satisfaction with social activities at last evaluation. No difference was detected between men and women in the median BDI score over time. CONCLUSIONS: Our findings suggest that personal factors (anxiety traits, medicine choice factors, relationship patterns and academic burnout) are relevant for persistence of high levels of BDI during medical training. Medical schools need to identity students who experience depression and support then, as early as possible, particularly when depression has been present over time.
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