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Curationis2017Oct13Vol.40issue(1)

モパニ地区のパフォーマンス管理システムに関するプロの看護師の生きた経験

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:パフォーマンス管理システム(PMS)の目的は、組織の卓越性へのサービス提供の組織の目標と目的と変革を満たすための従業員の計画、監視、評価、開発です。しかし、公共サービスは悪化しており、PMSの実施は、Mopani地区クリニックの専門看護師(PNS)の間で異なる見解を刺激し、調査結果の調査と文書化を保証します。 目的:この研究の目的は、PMSに対するPNSの認識を探求し、説明することでした。 方法:PMに関する看護師の生きた経験を探求し、説明するために、定性的で現象学的研究が実施されました。目的のあるサンプリング方法が使用されました。データ収集は、フォーカスグループのインタビューを使用して行われました。各セッションの6〜9人の参加者を含む、3つのフォーカスグループディスカッションセッションが実施されました。 結果:22個のPNがインタビューされました。調査結果は、PMSの実装に関するPNSの不確実性、PMSの実装とそのプロセスの不十分なもの、PMS実装とそのプロセスの知識と理解の欠如、およびPMSの実装に対する否定的な態度を明らかにしました。 結論:PNSはPMSを否定的に知覚しました。生産性、仕事の満足度、組織のコミットメントを高めることにより、リーダーシップと管理行動を改善する必要があります。パフォーマンス機器の標準化と安定化を含む、建設的なフィードバック、トレーニング、および能力開発により、プロセスが改善される可能性があります。

背景:パフォーマンス管理システム(PMS)の目的は、組織の卓越性へのサービス提供の組織の目標と目的と変革を満たすための従業員の計画、監視、評価、開発です。しかし、公共サービスは悪化しており、PMSの実施は、Mopani地区クリニックの専門看護師(PNS)の間で異なる見解を刺激し、調査結果の調査と文書化を保証します。 目的:この研究の目的は、PMSに対するPNSの認識を探求し、説明することでした。 方法:PMに関する看護師の生きた経験を探求し、説明するために、定性的で現象学的研究が実施されました。目的のあるサンプリング方法が使用されました。データ収集は、フォーカスグループのインタビューを使用して行われました。各セッションの6〜9人の参加者を含む、3つのフォーカスグループディスカッションセッションが実施されました。 結果:22個のPNがインタビューされました。調査結果は、PMSの実装に関するPNSの不確実性、PMSの実装とそのプロセスの不十分なもの、PMS実装とそのプロセスの知識と理解の欠如、およびPMSの実装に対する否定的な態度を明らかにしました。 結論:PNSはPMSを否定的に知覚しました。生産性、仕事の満足度、組織のコミットメントを高めることにより、リーダーシップと管理行動を改善する必要があります。パフォーマンス機器の標準化と安定化を含む、建設的なフィードバック、トレーニング、および能力開発により、プロセスが改善される可能性があります。

BACKGROUND: The purpose of the performance management system (PMS) is planning, monitoring, evaluation and development of employees to meet the organisational goals and objectives and transform of service delivery to excellence of the organisation. However, public services are deteriorating and implementation of PMS stimulated different views among professional nurses (PNs) in the Mopani district clinics, which warrants exploration and documentation of the findings. OBJECTIVE: The objective of this study was to explore and describe the PNs' perceptions towards PMS. METHODS: A qualitative, phenomenological research was conducted to explore and describe the nurses' lived experiences regarding PMS. A purposive sampling method was used. Data collection was done using focus group interviews. Three focus group discussion sessions were conducted, inclusive of six to nine participants in each session. RESULTS: Twenty-two PNs were interviewed. The findings revealed the following themes: PNs' uncertainty regarding the implementation of PMS, poor implementation of PMS and its process, lack of knowledge and understanding of PMS implementation and its process, and negative attitudes towards the implementation of PMS. CONCLUSION: PNs perceived PMS negatively. There is a need to improve leadership and management behaviour by enhancing productivity, job satisfaction and organisational commitment. Constructive feedback, training and capacity development, including standardisation and stabilisation of performance instrument, might improve the process.

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