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背景と目的:思いやりのある仕事は、大きな報酬を提供する可能性があるため、逆説的に見えますが、ケア提供者にも多大な犠牲を払う可能性があります。このペーパーでは、どのような相互作用が思いやりの満足度に寄与し、どのような相互作用が思いやりの疲労に寄与するかを調べることにより、思いやりのある仕事のパラドックスを探ります。 設計:この混合メソッド、横断的研究では、動物の医療提供者(n = 20)の定性的インタビューデータを使用して、満足またはストレスの多い仕事の相互作用を特定します。定量的調査データ(n = 572)は、思いやりの満足度と思いやりの疲労の予測因子に関するインタビューから生成された仮説をテストするために使用されます。 方法:指向性コンテンツ分析アプローチを使用して、インタビューの成績証明書を分析しました。調査データは、通常の最小二乗回帰を使用して分析されました。 結果:結果は、思いやりのある仕事の複雑な性質を強調しています。仮説的に、動物に違いをもたらし、動物患者や人間のクライアントとの関係を構築することは、より大きな思いやりの満足度に関連しています。予測されているように、動物のケアに対する人間のクライアントの障壁とクライアントの悲しみの目撃者は、より大きな思いやりの疲労に関連しています。予測因子はいずれも、思いやりの少ない疲労に関連していませんが、動物患者との関係を形成することは、より大きな思いやりの満足度と思いやりの疲労の両方に関連しています。 結論:この論文は、プロバイダーと患者の相互作用の理解を高め、思いやりのある仕事のパラドックスを強調しています。
背景と目的:思いやりのある仕事は、大きな報酬を提供する可能性があるため、逆説的に見えますが、ケア提供者にも多大な犠牲を払う可能性があります。このペーパーでは、どのような相互作用が思いやりの満足度に寄与し、どのような相互作用が思いやりの疲労に寄与するかを調べることにより、思いやりのある仕事のパラドックスを探ります。 設計:この混合メソッド、横断的研究では、動物の医療提供者(n = 20)の定性的インタビューデータを使用して、満足またはストレスの多い仕事の相互作用を特定します。定量的調査データ(n = 572)は、思いやりの満足度と思いやりの疲労の予測因子に関するインタビューから生成された仮説をテストするために使用されます。 方法:指向性コンテンツ分析アプローチを使用して、インタビューの成績証明書を分析しました。調査データは、通常の最小二乗回帰を使用して分析されました。 結果:結果は、思いやりのある仕事の複雑な性質を強調しています。仮説的に、動物に違いをもたらし、動物患者や人間のクライアントとの関係を構築することは、より大きな思いやりの満足度に関連しています。予測されているように、動物のケアに対する人間のクライアントの障壁とクライアントの悲しみの目撃者は、より大きな思いやりの疲労に関連しています。予測因子はいずれも、思いやりの少ない疲労に関連していませんが、動物患者との関係を形成することは、より大きな思いやりの満足度と思いやりの疲労の両方に関連しています。 結論:この論文は、プロバイダーと患者の相互作用の理解を高め、思いやりのある仕事のパラドックスを強調しています。
BACKGROUND AND OBJECTIVES: Compassionate work appears paradoxical as it may provide great rewards, but may also come at great costs to care providers. This paper explores the paradox of compassionate work by examining what interactions contribute to compassion satisfaction and what interactions contribute to compassion fatigue. DESIGN: This mixed-methods, cross-sectional study uses qualitative interview data from animal health care providers (N = 20) to identify work interactions that they find satisfying or stressful. Quantitative survey data (N = 572) are used to test hypotheses generated from the interviews regarding predictors of compassion satisfaction and compassion fatigue. METHODS: Interview transcripts were analyzed using a directed content analysis approach. Survey data were analyzed using ordinary least squares regression. RESULTS: The results highlight the complex nature of compassionate work. As hypothesized, making a difference to animals and building relationships with animal patients and human clients relate to greater compassion satisfaction. Human client barriers to animal care and witnessing client grief relate to greater compassion fatigue, as predicted. None of the predictors relate to less compassion fatigue, but forming relationships with animal patients relates to both greater compassion satisfaction and compassion fatigue. CONCLUSIONS: This paper enhances our understanding of provider-client-patient interactions and highlights the paradox of compassionate work.
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