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すると翻訳の精度が向上します
心理的な時間に関する研究では、音楽によって生成されたものなど、刺激シーケンス全体の主観的な期間を調べることが重要です(Teki、Frontiers in Neuroscience、10、2016)。しかし、一時的な奇妙な幻想に関する研究(奇数ボール刺激が同じ持続時間の標準刺激よりも長く見える)は、シーケンスの主観的な持続時間ではなく、シーケンス内に含まれる単一イベントの主観的な持続時間のみを調べました。オッドボールが標準よりも長く見えるという発見は、シーケンス全体に変換され、オッドボールを含むシーケンス全体がそうでないものよりも長く見えるようになりますか?この潜在的な翻訳は、人々が直接的または間接的な時間処理に従事しているかどうかにかかわらず、情報処理のモードに影響されますか?2つの実験は、情報処理のさまざまな操作を使用して両方の質問に答えることを目的としています。どちらの実験でも、音楽シーケンスはオッドボール(聴覚スライドトーン)を行ったか、含まれていませんでした。情報処理を操作するために、被験者内でタスク(実験1)、シーケンスイベント構造(実験1および2)、およびシーケンスの親しみやすさ(実験2)を独立して変化させました。全体として、両方の実験で、オッドボールを含むシーケンスは、人々が直接的な時間処理に従事していなかったときにそうではなかったものよりも短いように見えましたが、人々が間接的な時間処理に従事していたときに長くなりました。これらの発見は、時間推定の二重プロセスの緊急時性モデルをサポートしています(Zakay、注意、知覚および精神物理学、54、656-664、1993)。時間推定の注意ベースおよびメモリベースのモデル、および時間知覚のペースメーカーのアキュムレータとコーディング効率仮説、および動的参加理論の理論的意味について説明します。
心理的な時間に関する研究では、音楽によって生成されたものなど、刺激シーケンス全体の主観的な期間を調べることが重要です(Teki、Frontiers in Neuroscience、10、2016)。しかし、一時的な奇妙な幻想に関する研究(奇数ボール刺激が同じ持続時間の標準刺激よりも長く見える)は、シーケンスの主観的な持続時間ではなく、シーケンス内に含まれる単一イベントの主観的な持続時間のみを調べました。オッドボールが標準よりも長く見えるという発見は、シーケンス全体に変換され、オッドボールを含むシーケンス全体がそうでないものよりも長く見えるようになりますか?この潜在的な翻訳は、人々が直接的または間接的な時間処理に従事しているかどうかにかかわらず、情報処理のモードに影響されますか?2つの実験は、情報処理のさまざまな操作を使用して両方の質問に答えることを目的としています。どちらの実験でも、音楽シーケンスはオッドボール(聴覚スライドトーン)を行ったか、含まれていませんでした。情報処理を操作するために、被験者内でタスク(実験1)、シーケンスイベント構造(実験1および2)、およびシーケンスの親しみやすさ(実験2)を独立して変化させました。全体として、両方の実験で、オッドボールを含むシーケンスは、人々が直接的な時間処理に従事していなかったときにそうではなかったものよりも短いように見えましたが、人々が間接的な時間処理に従事していたときに長くなりました。これらの発見は、時間推定の二重プロセスの緊急時性モデルをサポートしています(Zakay、注意、知覚および精神物理学、54、656-664、1993)。時間推定の注意ベースおよびメモリベースのモデル、および時間知覚のペースメーカーのアキュムレータとコーディング効率仮説、および動的参加理論の理論的意味について説明します。
In research on psychological time, it is important to examine the subjective duration of entire stimulus sequences, such as those produced by music (Teki, Frontiers in Neuroscience, 10, 2016). Yet research on the temporal oddball illusion (according to which oddball stimuli seem longer than standard stimuli of the same duration) has examined only the subjective duration of single events contained within sequences, not the subjective duration of sequences themselves. Does the finding that oddballs seem longer than standards translate to entire sequences, such that entire sequences that contain oddballs seem longer than those that do not? Is this potential translation influenced by the mode of information processing-whether people are engaged in direct or indirect temporal processing? Two experiments aimed to answer both questions using different manipulations of information processing. In both experiments, musical sequences either did or did not contain oddballs (auditory sliding tones). To manipulate information processing, we varied the task (Experiment 1), the sequence event structure (Experiments 1 and 2), and the sequence familiarity (Experiment 2) independently within subjects. Overall, in both experiments, the sequences that contained oddballs seemed shorter than those that did not when people were engaged in direct temporal processing, but longer when people were engaged in indirect temporal processing. These findings support the dual-process contingency model of time estimation (Zakay, Attention, Perception & Psychophysics, 54, 656-664, 1993). Theoretical implications for attention-based and memory-based models of time estimation, the pacemaker accumulator and coding efficiency hypotheses of time perception, and dynamic attending theory are discussed.
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