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Journal of stroke and cerebrovascular diseases : the official journal of National Stroke Association2018Feb01Vol.27issue(2)

ポストストローク患者における任天堂WIIによる仮想リハビリテーション:フォローアップ

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:フォローアップで、任天堂Wiiコンソールの介入の完了後2か月後に感覚運動回復と生活の質の患者を評価し、技術を通じて学習保持が得られたかどうかを判断します。 方法:5人の片麻痺患者が研究に参加し、そのうち3人は平均年齢54.8歳(SD = 4.6)で男性でした。誰もが任天堂Wii療法を2か月間練習しました(16セッション中に50分/日、週/週)。各セッションは60分間続き、プレイされたゲームのみが変更されたプロトコルと10分間のストレッチが変更されました。最初のセッションでは、テニスとフラフープゲームが使用されました。2回目のセッションでは、サッカー(サッカー)とボクシングが使用されました。評価のために、Fulg-Meyer and Short Form Health Survey 36(SF-36)スケールが利用されました。患者は、介入の結論と2回目の評価の2か月後にすぐに評価されました(フォローアップ)。 結果:FUGL-Meyerスケールの評価とSF-36アンケートの機能能力の上部肢の運動機能サブ項目と合計スコアの値が持続し、治療効果の維持の可能性を示しています。 結論:結果は、任天堂のWii療法後、患者が運動学習保持を持ち、この手法を通じて持続的な利益を達成したことを示唆しています。

目的:フォローアップで、任天堂Wiiコンソールの介入の完了後2か月後に感覚運動回復と生活の質の患者を評価し、技術を通じて学習保持が得られたかどうかを判断します。 方法:5人の片麻痺患者が研究に参加し、そのうち3人は平均年齢54.8歳(SD = 4.6)で男性でした。誰もが任天堂Wii療法を2か月間練習しました(16セッション中に50分/日、週/週)。各セッションは60分間続き、プレイされたゲームのみが変更されたプロトコルと10分間のストレッチが変更されました。最初のセッションでは、テニスとフラフープゲームが使用されました。2回目のセッションでは、サッカー(サッカー)とボクシングが使用されました。評価のために、Fulg-Meyer and Short Form Health Survey 36(SF-36)スケールが利用されました。患者は、介入の結論と2回目の評価の2か月後にすぐに評価されました(フォローアップ)。 結果:FUGL-Meyerスケールの評価とSF-36アンケートの機能能力の上部肢の運動機能サブ項目と合計スコアの値が持続し、治療効果の維持の可能性を示しています。 結論:結果は、任天堂のWii療法後、患者が運動学習保持を持ち、この手法を通じて持続的な利益を達成したことを示唆しています。

OBJECTIVE: To evaluate in the follow-up the sensory-motor recovery and quality of life patients 2 months after completion of the Nintendo Wii console intervention and determine whether learning retention was obtained through the technique. METHODS: Five hemiplegics patients participated in the study, of whom 3 were male with an average age of 54.8 years (SD = 4.6). Everyone practiced Nintendo Wii therapy for 2 months (50 minutes/day, 2 times/week, during 16 sessions). Each session lasting 60 minutes, under a protocol in which only the games played were changed, plus 10 minutes of stretching. In the first session, tennis and hula hoop games were used; in the second session, football (soccer) and boxing were used. For the evaluation, the Fulg-Meyer and Short Form Health Survey 36 (SF-36) scales were utilized. The patients were immediately evaluated upon the conclusion of the intervention and 2 months after the second evaluation (follow-up). RESULTS: Values for the upper limb motor function sub-items and total score in the Fugl-Meyer scale evaluation and functional capacity in the SF-36 questionnaire were sustained, indicating a possible maintenance of the therapeutic effects. CONCLUSION: The results suggest that after Nintendo Wii therapy, patients had motor learning retention, achieving a sustained benefit through the technique.

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