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Research in developmental disabilities2018Jan01Vol.72issue()

数学的学習障害のある子供のWISC IQスコアは過小評価されていますか?テストパフォーマンスに対する専門的な介入の影響

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:インテリジェンスメジャーは、数学学習障害(MLD)の診断において極めて重要な役割を果たします。おそらく、IQテストにおける数学関連の資料の結果として、MLDの子供はしばしばIQスコアの減少を示します。ただし、数学修復の影響がIQスコアに及ぶかどうかは不明のままです。 目的:本研究では、MLDの子供たちのWISC IQスコアでプライベートチューター(PT)を受け取っている対照群と比較して、特別な修復プログラムの影響を調査しました。 方法:テスト前およびテスト後のコントロールグループの設計を備えた研究には、N = 45 MLDの子供(7〜12歳)を含めました。子どもたちは平均で2年間修復を受けました。 結果:分析により、本格的なIQの実験グループの大幅な改善、およびPTグループと比較して、処理速度ではなく、口頭での理解、知覚的推論、および作業メモリインデックスが大幅に改善されました。実験グループの子供は、10ポ​​イント以上の平均WISC IQゲインを示しました。 結論:結果は、MLD子供のWISC IQスコアが過小評価されている可能性があり、効果的な数学介入がWISC IQテストのパフォーマンスを改善できることを示しています。制限を考慮して、研究と実践におけるMLDを定義するためのIQ測定の使用について説明します。

背景:インテリジェンスメジャーは、数学学習障害(MLD)の診断において極めて重要な役割を果たします。おそらく、IQテストにおける数学関連の資料の結果として、MLDの子供はしばしばIQスコアの減少を示します。ただし、数学修復の影響がIQスコアに及ぶかどうかは不明のままです。 目的:本研究では、MLDの子供たちのWISC IQスコアでプライベートチューター(PT)を受け取っている対照群と比較して、特別な修復プログラムの影響を調査しました。 方法:テスト前およびテスト後のコントロールグループの設計を備えた研究には、N = 45 MLDの子供(7〜12歳)を含めました。子どもたちは平均で2年間修復を受けました。 結果:分析により、本格的なIQの実験グループの大幅な改善、およびPTグループと比較して、処理速度ではなく、口頭での理解、知覚的推論、および作業メモリインデックスが大幅に改善されました。実験グループの子供は、10ポ​​イント以上の平均WISC IQゲインを示しました。 結論:結果は、MLD子供のWISC IQスコアが過小評価されている可能性があり、効果的な数学介入がWISC IQテストのパフォーマンスを改善できることを示しています。制限を考慮して、研究と実践におけるMLDを定義するためのIQ測定の使用について説明します。

BACKGROUND: Intelligence measures play a pivotal role in the diagnosis of mathematical learning disabilities (MLD). Probably as a result of math-related material in IQ tests, children with MLD often display reduced IQ scores. However, it remains unclear whether the effects of math remediation extend to IQ scores. AIMS: The present study investigated the impact of a special remediation program compared to a control group receiving private tutoring (PT) on the WISC IQ scores of children with MLD. METHODS: We included N=45 MLD children (7-12 years) in a study with a pre- and post-test control group design. Children received remediation for two years on average. RESULTS: The analyses revealed significantly greater improvements in the experimental group on the Full-Scale IQ, and the Verbal Comprehension, Perceptual Reasoning, and Working Memory indices, but not Processing Speed, compared to the PT group. Children in the experimental group showed an average WISC IQ gain of more than ten points. CONCLUSION: Results indicate that the WISC IQ scores of MLD children might be underestimated and that an effective math intervention can improve WISC IQ test performance. Taking limitations into account, we discuss the use of IQ measures more generally for defining MLD in research and practice.

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