Loading...
Scientific reports2017Nov06Vol.7issue(1)

アクションビデオゲームを通じて読書パフォーマンスを向上させる:視覚的な注意スパンの役割

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

最近の研究では、アクションビデオゲームAVGトレーニングは、特定の注意コンポーネントだけでなく、ディスレクシアの子供の流encyさも改善することが報告されています。AVGの再生と読書の共有された注意コンポーネントを調査することを目指しました。これは、以前は読み取り開発とディスレクシアの両方にリンクされていた視覚的な注意のコンポーネントがAVGの頻繁なプレーヤーで改善されているかどうかを研究することで研究しています。時系列の年齢とテキストリーディングの習熟度に合わせた36人のフランスの流fluent大人の読者は、頻繁な平均プレーヤーと非プレイヤーの2つのグループを構成しました。参加者は、VAスパンを測定する行動タスクを実行し、挑戦的な読書タスク(一時的に提示された擬似単語の読み取り)を実行しました。AVGプレーヤーは、タスクの両方でパフォーマンスが向上し、これらのタスクでパフォーマンスが相関していました。これらの結果は、AVGを読み取りに再生することの注意のメリットの転送をさらにサポートし、VAスパンがこの転送を媒介するコアコンポーネントである可能性を示しています。VAスパンと擬似ワードの読みの相関関係は、大人の読み物であってもVAスパンの関与をサポートしています。将来の研究では、VA SPANトレーニングと、新世代の修復ソフトウェアを構築するために、AVGの機能を定義することができます。

最近の研究では、アクションビデオゲームAVGトレーニングは、特定の注意コンポーネントだけでなく、ディスレクシアの子供の流encyさも改善することが報告されています。AVGの再生と読書の共有された注意コンポーネントを調査することを目指しました。これは、以前は読み取り開発とディスレクシアの両方にリンクされていた視覚的な注意のコンポーネントがAVGの頻繁なプレーヤーで改善されているかどうかを研究することで研究しています。時系列の年齢とテキストリーディングの習熟度に合わせた36人のフランスの流fluent大人の読者は、頻繁な平均プレーヤーと非プレイヤーの2つのグループを構成しました。参加者は、VAスパンを測定する行動タスクを実行し、挑戦的な読書タスク(一時的に提示された擬似単語の読み取り)を実行しました。AVGプレーヤーは、タスクの両方でパフォーマンスが向上し、これらのタスクでパフォーマンスが相関していました。これらの結果は、AVGを読み取りに再生することの注意のメリットの転送をさらにサポートし、VAスパンがこの転送を媒介するコアコンポーネントである可能性を示しています。VAスパンと擬似ワードの読みの相関関係は、大人の読み物であってもVAスパンの関与をサポートしています。将来の研究では、VA SPANトレーニングと、新世代の修復ソフトウェアを構築するために、AVGの機能を定義することができます。

Recent studies reported that Action Video Game-AVG training improves not only certain attentional components, but also reading fluency in children with dyslexia. We aimed to investigate the shared attentional components of AVG playing and reading, by studying whether the Visual Attention (VA) span, a component of visual attention that has previously been linked to both reading development and dyslexia, is improved in frequent players of AVGs. Thirty-six French fluent adult readers, matched on chronological age and text reading proficiency, composed two groups: frequent AVG players and non-players. Participants performed behavioural tasks measuring the VA span, and a challenging reading task (reading of briefly presented pseudo-words). AVG players performed better on both tasks and performance on these tasks was correlated. These results further support the transfer of the attentional benefits of playing AVGs to reading, and indicate that the VA span could be a core component mediating this transfer. The correlation between VA span and pseudo-word reading also supports the involvement of VA span even in adult reading. Future studies could combine VA span training with defining features of AVGs, in order to build a new generation of remediation software.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google