Loading...
Journal of child health care : for professionals working with children in the hospital and community2017Dec01Vol.21issue(4)

Photovoiceを通じてリスクのある若者の健康を改善します

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

Photovoiceは、リスクのある若者が学校、自宅、コミュニティでの生活に環境的影響を表現できるようにする実用的な方法です。このプロジェクトは、学校の健康に焦点を当てたソーシャルワークと看護の間の専門職間のコラボレーションから生まれました。目的は、主にヒスパニック系中学校の生徒による写真を使用して、精神的および感情的な健康に影響を与える要因を探ることでした。10人の学生が募集され、同意されましたが、プロジェクトを完了したのは8人だけでした。示された方法は、生徒が自分の写真を正式に反映するのを支援するために使用されました。データ分析は、コンテンツ分析を使用して実施され、学生の反省が提示されたテーマを特定しました。テーマは健康であり続け、怒りや欲求不満に対処し、友情とコミュニケーションを維持し、いじめを認識し、将来の計画を立てていました。反省は、学校環境が精神的および感情的な健康にどのように影響するかについての豊かな詳細を提供するように支援しました。Photovoiceの使用は、リスクのある若者が環境を探求して説明する合理的な方法です。看護師、ソーシャルワーカー、保護者、および学校の​​リーダーは、学校環境が生徒の健康にどのように影響するかについての新しい知識を使用して、健康な学校やコミュニティ環境をサポートするツールを開発することができます。

Photovoiceは、リスクのある若者が学校、自宅、コミュニティでの生活に環境的影響を表現できるようにする実用的な方法です。このプロジェクトは、学校の健康に焦点を当てたソーシャルワークと看護の間の専門職間のコラボレーションから生まれました。目的は、主にヒスパニック系中学校の生徒による写真を使用して、精神的および感情的な健康に影響を与える要因を探ることでした。10人の学生が募集され、同意されましたが、プロジェクトを完了したのは8人だけでした。示された方法は、生徒が自分の写真を正式に反映するのを支援するために使用されました。データ分析は、コンテンツ分析を使用して実施され、学生の反省が提示されたテーマを特定しました。テーマは健康であり続け、怒りや欲求不満に対処し、友情とコミュニケーションを維持し、いじめを認識し、将来の計画を立てていました。反省は、学校環境が精神的および感情的な健康にどのように影響するかについての豊かな詳細を提供するように支援しました。Photovoiceの使用は、リスクのある若者が環境を探求して説明する合理的な方法です。看護師、ソーシャルワーカー、保護者、および学校の​​リーダーは、学校環境が生徒の健康にどのように影響するかについての新しい知識を使用して、健康な学校やコミュニティ環境をサポートするツールを開発することができます。

Photovoice is a practical method to allow at-risk youth to express the environmental influences in their lives at school, at home, and in their community. This project emerged from an interprofessional collaboration between social work and nursing that focused on school health. The purpose was to explore the factors influencing the mental and emotional health using photographs by students in a largely Hispanic middle school. Ten students were recruited and consented but only eight completed the project. The SHOWeD method was used to assist the students to formally reflect upon their photographs. Data analysis was conducted using content analysis to identify themes presented the students' reflections. The themes were staying healthy, stress dealing with anger/frustration, maintaining friendships and communication, recognizing bullying, and planning for the future. Reflections aided students to provide rich details about how the school environment influences their mental and emotional health. The use of Photovoice is a reasonable method for at-risk youth to explore and describe their environment. Nurses, social workers, parents, and school leaders can use the new knowledge about how the school environment influences the health of students to develop tools to support a healthy school and community environment.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google