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International journal of oral and maxillofacial surgery2018Mar01Vol.47issue(3)

LC-Cusumを使用した裂け目修復の学習曲線の定量的評価

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

口唇裂の最初のステップは、解剖学的ランドマークの正確な位置と、手順の開始時の患者の唇の切開の追跡です。この研究の目的は、学習曲線の定量的評価を使用して、LC -Cusum(学習曲線 - 累積合計)を使用して、Cleft Lip修復トレースの学習において行われた進歩を評価することでした。8人の外科的居住者が登録され、5週間連続で片側左裂Lipの5例の唇修復切開を追跡するよう求められました。結果は、9つの解剖学的ランドマークの位置付けに基づく参照トレースと比較され、LC-Cusumを使用して評価されました。能力は、9つのランドマークの正確な位置決めとして定義されました(参照位置からの1.4mm未満の偏差があり、15%の故障率が受け入れられています)。5回のトレースセッションの後、すべての研修生、またはすべてのランドマークで能力が均等に達成され、同様のトレーニングでも個人間学習能力の違いを強調しました。しかし、唇の修復技術における理論的および実用的なトレーニングの最初の著しい欠如にもかかわらず、裂け目の唇の切開の繰り返しの図面により、ほとんどのランドマークとほとんどの研修生にとって満足のいくレベルの能力に到達することができました。それにもかかわらず、すべてのランドマークが同様の学生によって理解されているわけではなく、ランドマークのポジショニングが重要な個人間の違いを明らかにしていることがわかりました。このアプローチにより、裂け目の修理の教育に関するグローバルな評価が可能になり、LC-Cusumテストに従って能力が得られなかった特定の問題のあるポイントにトレーニングを集中させるのに役立ちます。

口唇裂の最初のステップは、解剖学的ランドマークの正確な位置と、手順の開始時の患者の唇の切開の追跡です。この研究の目的は、学習曲線の定量的評価を使用して、LC -Cusum(学習曲線 - 累積合計)を使用して、Cleft Lip修復トレースの学習において行われた進歩を評価することでした。8人の外科的居住者が登録され、5週間連続で片側左裂Lipの5例の唇修復切開を追跡するよう求められました。結果は、9つの解剖学的ランドマークの位置付けに基づく参照トレースと比較され、LC-Cusumを使用して評価されました。能力は、9つのランドマークの正確な位置決めとして定義されました(参照位置からの1.4mm未満の偏差があり、15%の故障率が受け入れられています)。5回のトレースセッションの後、すべての研修生、またはすべてのランドマークで能力が均等に達成され、同様のトレーニングでも個人間学習能力の違いを強調しました。しかし、唇の修復技術における理論的および実用的なトレーニングの最初の著しい欠如にもかかわらず、裂け目の唇の切開の繰り返しの図面により、ほとんどのランドマークとほとんどの研修生にとって満足のいくレベルの能力に到達することができました。それにもかかわらず、すべてのランドマークが同様の学生によって理解されているわけではなく、ランドマークのポジショニングが重要な個人間の違いを明らかにしていることがわかりました。このアプローチにより、裂け目の修理の教育に関するグローバルな評価が可能になり、LC-Cusumテストに従って能力が得られなかった特定の問題のあるポイントにトレーニングを集中させるのに役立ちます。

The first step in cleft lip repair is the precise positioning of anatomical landmarks and tracing of the incisions on the patient's lip at the beginning of the procedure. The aim of this study was to evaluate progress made in learning cleft lip repair tracing using a quantitative assessment of learning curves: LC-CUSUM (learning curve - cumulative sum). Eight surgical residents were enrolled and asked to trace lip repair incisions on five cases of unilateral left cleft lip over 5 consecutive weeks. Results were compared to a reference tracing based on the positioning of nine anatomical landmarks and assessed using LC-CUSUM. Competence was defined as the accurate positioning of the nine landmarks (less than 1.4mm deviation from the reference positions, with an accepted 15% failure rate). After five tracing sessions, competence was not achieved evenly for all trainees, or for all landmarks, underlining differences in inter-individual learning ability even with similar training. However, despite an initial marked lack of theoretical and practical training in lip repair techniques, repeated drawings of cleft lip incisions allowed a satisfactory level of competence to be reached for most landmarks and most trainees. Nevertheless it was found that not all landmarks are understood by students with similar ease, and that landmark positioning reveals significant inter-individual differences. This approach allowed a global assessment of the teaching of cleft repair and will help to focus training on specific problematic points for which competence was not obtained according to the LC-CUSUM test.

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