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The Journal of sports medicine and physical fitness2019Jan01Vol.59issue(1)

Twenty20クリケットと比較して、トレーニング中のエリート高速ボウラーのボウリングワークロードと認知機能の変化の定量化

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:ボウリングオーバーは、若者向けのクリケットのワークロードの主要な記録された尺度です。ただし、このメジャーの妥当性はテストされていません。さらに、クリケットの認知成分が非常に高いと示唆されているにもかかわらず、精神運動処理速度の変化は再び調査されていません。 方法:8人のプロの英国郡クリケットボウラーがこの研究に参加しました。参加者は、Twenty20マッチとトレーニング中に三軸加速度計を使用して世界的なポジショニングシステムを着用しました。ボウリングオーバーは、外力と比較して発現しました。さらに、認知機能(精神運動速度で測定)は、Twenty20のゲームとトレーニング以降に評価されました。 結果:高強度の走行距離または三軸加速度計からの外力と比較して表現すると、トレーニングと比較してTwenty20ゲームでそれぞれのコスト(6件の配達)が100%高くなりました。精神運動速度は変更されていませんでしたが、認知タスク内のエラーはTwenty20以降(391±82±547±104 ms)とトレーニング(414±110±561±238 ms)を増加させました。このデータは、反応時間がクリケットから変更されていないことを示唆していますが、誤った決定を下す可能性が高まっています。 結論:フィールディングの動きを定量化するか、Twenty20クリケットに関連する高強度フィールドを説明するように調整されたボウリングワークロードを調整する必要があります。ボウリング後に認知機能は損なわれ、実務家は疲労を評価する際に精神運動の変化を監視し、精神的に回復するのに適切な時間を確保できることを示唆しています。

背景:ボウリングオーバーは、若者向けのクリケットのワークロードの主要な記録された尺度です。ただし、このメジャーの妥当性はテストされていません。さらに、クリケットの認知成分が非常に高いと示唆されているにもかかわらず、精神運動処理速度の変化は再び調査されていません。 方法:8人のプロの英国郡クリケットボウラーがこの研究に参加しました。参加者は、Twenty20マッチとトレーニング中に三軸加速度計を使用して世界的なポジショニングシステムを着用しました。ボウリングオーバーは、外力と比較して発現しました。さらに、認知機能(精神運動速度で測定)は、Twenty20のゲームとトレーニング以降に評価されました。 結果:高強度の走行距離または三軸加速度計からの外力と比較して表現すると、トレーニングと比較してTwenty20ゲームでそれぞれのコスト(6件の配達)が100%高くなりました。精神運動速度は変更されていませんでしたが、認知タスク内のエラーはTwenty20以降(391±82±547±104 ms)とトレーニング(414±110±561±238 ms)を増加させました。このデータは、反応時間がクリケットから変更されていないことを示唆していますが、誤った決定を下す可能性が高まっています。 結論:フィールディングの動きを定量化するか、Twenty20クリケットに関連する高強度フィールドを説明するように調整されたボウリングワークロードを調整する必要があります。ボウリング後に認知機能は損なわれ、実務家は疲労を評価する際に精神運動の変化を監視し、精神的に回復するのに適切な時間を確保できることを示唆しています。

BACKGROUND: Bowling overs are the primary recorded measure for workloads in cricket for youth through to professionals. However, the validity of this measure has never been tested. Additionally, despite the cognitive component of cricket being suggested to be very high, changes in psychomotor processing speed has again not been explored. METHODS: Eight professional English county cricket bowlers participated in the study. Participants wore global positioning systems with a tri-axial accelerometer during a Twenty20 match and training. Bowling overs were expressed relative to external forces. Additionally, cognitive function (as measured by psychomotor speed) was assessed pre and post Twenty20 game and training. RESULTS: When expressed relative to high intensity running distance or external forces from the tri-axial accelerometer, the cost of each over (6 deliveries) was over 100% higher in a Twenty20 game compared to training. Psychomotor speed was unchanged although error within the cognitive task increased post Twenty20 (391±82±547±104 ms) and training (414±110±561±238 ms). This data suggests that reaction time is unchanged from cricket but the chance of making the incorrect decision is increased. CONCLUSIONS: Movements in fielding should be quantified or bowling workloads adjusted to account for the high intensity fielding associated with Twenty20 cricket. Cognitive function was impaired following bowling, suggesting practitioners may also monitor psychomotor changes when assessing fatigue and allow appropriate time to mentally recover.

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