Loading...
Medical teacher2018Feb01Vol.40issue(2)

医学教育におけるマインドフルネスの介入:医学生のストレス、うつ病、疲労、燃え尽き症候群に対する影響の体系的なレビュー

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
  • Systematic Review
概要
Abstract

はじめに:マインドフルネスベースの介入(MBI)は、医学教育で人気を博しています。学部の医学生の心理的苦痛を軽減するためのMBIの有効性を判断するために、系統的レビューが実施されました。 方法:検索プロトコルは、オンラインデータベースEmbase、PubMed、Psycinfo、およびMedlineを使用して実施されました。以下の基準を満たすために記事が必要でした。(1)介入の一部としてMBIまたはマインドフルネスエクササイズの使用について、(2)ストレス、燃え尽き、疲労、またはうつ病、(3)は定量的な結果を含み、(4)はピアレビューされたジャーナルで英語で公開された定量的結果を含みます。 結果:12の記事がレビューされました。7つの研究で、少なくとも1つの標的結果の改善が報告されました。ストレスへの影響を調査した7つの研究のうち4つは、改善が報告されています。うつ病を研究している5つの記事が減少を報告しました。バーンアウトを調査する1つの研究では、単一のサブスケールの減少が報告されました。疲労への影響を測定した研究は1つだけでした(変化は報告されていません)。レビューされた研究の半分には、主に女性サンプルが含まれていました。 結論:学部の医学生の心理的苦痛を軽減するためのMBIの使用に関する混合証拠が見つかりました。将来の仕事は、燃え尽きと疲労に対するマインドフルネスの影響を明確にし、男性の医学生のみの改善の複製可能性を探ることを目的とする必要があります。

はじめに:マインドフルネスベースの介入(MBI)は、医学教育で人気を博しています。学部の医学生の心理的苦痛を軽減するためのMBIの有効性を判断するために、系統的レビューが実施されました。 方法:検索プロトコルは、オンラインデータベースEmbase、PubMed、Psycinfo、およびMedlineを使用して実施されました。以下の基準を満たすために記事が必要でした。(1)介入の一部としてMBIまたはマインドフルネスエクササイズの使用について、(2)ストレス、燃え尽き、疲労、またはうつ病、(3)は定量的な結果を含み、(4)はピアレビューされたジャーナルで英語で公開された定量的結果を含みます。 結果:12の記事がレビューされました。7つの研究で、少なくとも1つの標的結果の改善が報告されました。ストレスへの影響を調査した7つの研究のうち4つは、改善が報告されています。うつ病を研究している5つの記事が減少を報告しました。バーンアウトを調査する1つの研究では、単一のサブスケールの減少が報告されました。疲労への影響を測定した研究は1つだけでした(変化は報告されていません)。レビューされた研究の半分には、主に女性サンプルが含まれていました。 結論:学部の医学生の心理的苦痛を軽減するためのMBIの使用に関する混合証拠が見つかりました。将来の仕事は、燃え尽きと疲労に対するマインドフルネスの影響を明確にし、男性の医学生のみの改善の複製可能性を探ることを目的とする必要があります。

INTRODUCTION: Mindfulness-based interventions (MBIs) have gained popularity in medical education. A systematic review was conducted to determine the effectiveness of MBIs for reducing psychological distress in undergraduate medical students. METHODS: A search protocol was conducted using online databases Embase, PubMed, PsycINFO, and MEDLINE. Articles were required to meet the following criteria to be included: (1) describe a MBI or use of mindfulness exercises as part of an intervention, (2) include at least one of: stress, burnout, fatigue, or depression, as an outcome, (3) include quantitative outcomes, and (4) published in English in a peer-reviewed journal. RESULTS: Twelve articles were reviewed. Seven studies reported improvements in at least one targeted outcome. Four of seven studies exploring the impact on stress reported improvements. Five articles studying depression reported reductions. One study exploring burnout reported a decrease on a single subscale. Only one study measured the impact on fatigue (no change reported). Half of studies reviewed included predominantly female samples. CONCLUSIONS: Mixed evidence was found for the use of MBIs for reducing psychological distress in undergraduate medical students. Future work should aim to clarify the impact of mindfulness on burnout and fatigue, and explore the replicability of improvements in male medical students alone.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google