Loading...
Administration and policy in mental health2018May01Vol.45issue(3)

子どもの行動的および感情的な問題と教育結果:動的なパネルデータ分析

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この研究では、オーストラリアの子供(LSAC)の縦断的調査からのデータを使用して、子供の行動および感情的な問題が教育成果に及ぼす影響を調査しています。私たちは、知識の蓄積の仮説をテストするために動的な仕様を使用して現存する文献に貢献します。さらに、システムの一般化されたモーメント方法(GMM)推定器を適用して、観察されていない要因によるバイアスを最小限に抑えます。子どもの精神障害は、国家評価プログラムリテラシーと計算(ナプラン)テストスコアに悪影響を与えることがわかります。すべての精神障害の中で、感情的な問題を抱えることは、ナプランの読み、執筆、綴りの0.05 SDの減少に関連する感情的な問題の1つの標準偏差(SD)の増加で最も影響力があることがわかりました。0.04 SDマトリックスの推論と文法の減少。およびNaplan計算の0.03 SD減少。

この研究では、オーストラリアの子供(LSAC)の縦断的調査からのデータを使用して、子供の行動および感情的な問題が教育成果に及ぼす影響を調査しています。私たちは、知識の蓄積の仮説をテストするために動的な仕様を使用して現存する文献に貢献します。さらに、システムの一般化されたモーメント方法(GMM)推定器を適用して、観察されていない要因によるバイアスを最小限に抑えます。子どもの精神障害は、国家評価プログラムリテラシーと計算(ナプラン)テストスコアに悪影響を与えることがわかります。すべての精神障害の中で、感情的な問題を抱えることは、ナプランの読み、執筆、綴りの0.05 SDの減少に関連する感情的な問題の1つの標準偏差(SD)の増加で最も影響力があることがわかりました。0.04 SDマトリックスの推論と文法の減少。およびNaplan計算の0.03 SD減少。

This study investigates the effects of behavioural and emotional problems in children on their educational outcomes using data from the Longitudinal Survey of Australian Children (LSAC). We contribute to the extant literature using a dynamic specification to test the hypothesis of knowledge accumulation. Further, we apply the system generalised method of moments (GMM) estimator to minimise biases due to unobserved factors. We find that mental disorders in children has a negative effect on the National Assessment Program-Literacy and Numeracy (NAPLAN) test scores. Among all mental disorders, having emotional problems is found to be the most influential with one standard deviation (SD) increase in emotional problems being associated with 0.05 SD reduction in NAPLAN reading, writing and spelling; 0.04 SD reduction in matrix reasoning and grammar; and 0.03 SD reduction in NAPLAN numeracy.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google