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Journal of agricultural safety and health2016Oct17Vol.22issue(4)

非連続ローリング予測モデルに対する狭いトラックトラクターに対するゴムトラックの効果

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文献タイプ:
  • Evaluation Study
  • Journal Article
概要
Abstract

トラクターロールオーバーは、ドライバーにとって最も危険なイベントの1つです。ロールオーバー保護構造(ROPS)は、ドライバーを受動的に保護するために導入されました。狭いトラックの車輪付き農業トラクターのドライバーの前に取り付けられた2ポストの保護構造の特定のケースでは、ROPSは横方向のロールオーバーが発生した場合、非連続的なローリングを避けなければなりません。狭いトラック車輪付きの農業トラクターの非連続ローリング挙動を確認するために、経済協力開発機関(OECD)が発行した標準化されたテスト手順の予備ROPSテストに数学モデルが含まれています。狭いトラックトラクターの設計における最近のアプローチは、ゴムトラックのフィッティングです。この新しい配置に起因する安全性の問題は、標準化された計算では、狭いゴム追跡されたトラクターをカバーしていないことです。これは、外側のロールオーバーでのタイヤの挙動のみを想定して元々開発されたためです。この研究の目的は、非連続的なローリング挙動のための標準化された計算の適用分野を拡張し、ゴム追跡されたトラクターに狭い果樹園とブドウ園での操作に適したフロントロップを装備できるようにすることでした。タイヤグラウンドの相互作用と比較した陸上相互作用の効果が評価されました。完全な負荷の下で不安定な平衡状態にあるゴムトラックのトラックの形状と非変形の動作により、トラクターはトラックの外側の端を回転させました。したがって、元の数学モデルの転換軸とホイール特性が修正されました。改訂されたモデルで追跡されたトラクターは、非ローリング挙動を得るために同等の車輪付きトラクターに対してより高いROPを必要としました。ROPSは、安全要件を満たすために0.28 m増加する必要がありました。

トラクターロールオーバーは、ドライバーにとって最も危険なイベントの1つです。ロールオーバー保護構造(ROPS)は、ドライバーを受動的に保護するために導入されました。狭いトラックの車輪付き農業トラクターのドライバーの前に取り付けられた2ポストの保護構造の特定のケースでは、ROPSは横方向のロールオーバーが発生した場合、非連続的なローリングを避けなければなりません。狭いトラック車輪付きの農業トラクターの非連続ローリング挙動を確認するために、経済協力開発機関(OECD)が発行した標準化されたテスト手順の予備ROPSテストに数学モデルが含まれています。狭いトラックトラクターの設計における最近のアプローチは、ゴムトラックのフィッティングです。この新しい配置に起因する安全性の問題は、標準化された計算では、狭いゴム追跡されたトラクターをカバーしていないことです。これは、外側のロールオーバーでのタイヤの挙動のみを想定して元々開発されたためです。この研究の目的は、非連続的なローリング挙動のための標準化された計算の適用分野を拡張し、ゴム追跡されたトラクターに狭い果樹園とブドウ園での操作に適したフロントロップを装備できるようにすることでした。タイヤグラウンドの相互作用と比較した陸上相互作用の効果が評価されました。完全な負荷の下で不安定な平衡状態にあるゴムトラックのトラックの形状と非変形の動作により、トラクターはトラックの外側の端を回転させました。したがって、元の数学モデルの転換軸とホイール特性が修正されました。改訂されたモデルで追跡されたトラクターは、非ローリング挙動を得るために同等の車輪付きトラクターに対してより高いROPを必要としました。ROPSは、安全要件を満たすために0.28 m増加する必要がありました。

Tractor rollover is one of the most hazardous events for the driver. The rollover protective structure (ROPS) was introduced to passively protect the driver. In the specific case of two-post protective structures fitted in front of the driver on narrow-track wheeled agricultural tractors, the ROPS has to avoid non-continuous rolling in the event of a lateral rollover. In order to check non-continuous rolling behavior in narrow-track wheeled agricultural tractors, a mathematical model is included in the preliminary ROPS tests of the standardized testing procedures issued by the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD). A recent approach in the design of narrow-track tractors is the fitting of rubber tracks. A safety issue consequent to this new arrangement is that the standardized calculation does not cover narrow rubber-tracked tractors because it was originally developed assuming only the behavior of the tire in a lateral rollover. The aim of this study was to extend the field of application of the standardized calculation for non-continuous rolling behavior, allowing rubber-tracked tractors to be fitted with a front ROPS suitable for operation in narrow orchards and vineyards. The effect of track-ground interaction compared to tire-ground interaction was evaluated. The track shape and non-deformed behavior of the rubber track at a state of unstable equilibrium under full load caused the tractor to rotate around the outer edge of the track; therefore, the tipping axes and wheel characteristics in the original mathematical model were revised. The tracked tractor checked with the revised model required a higher ROPS with respect to the equivalent wheeled tractor to obtain non-rolling behavior. The ROPS needed to be increased by 0.28 m to meet the safety requirement.

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