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情報通信技術(ICT)は、低中所得国(LMIC)における医療提供への潜在的な貢献に対してますます認識されています。日常の「通常の」状況下での医療サービスの提供を改善する役割を果たすだけでなく、ICTは災害の準備、緩和、対応、および回復にも重要です。この研究では、2015年の一連の強力な地震の影響を受けたネパールの自然災害状況でのICTの使用を調査します。2016年3月と4月、詳細な半構造化インタビュー(n = 24)およびフォーカスグループディスカッション(n = 4)は、主要な情報提供者とともに行われました。地震の影響を受けた人、および正式または非公式の健康システムの反応の一部を形成するもの。データは、下部の「上」、つまり:(1)村レベルから3つのレベルで収集および分析されました。(2)地区レベルおよび(3)中央/国家レベル。ICTの役割と価値の認識は、使用パターンと同様に大きく異なりました。アクセスと能力はリアルを使用するための重要な障壁であることがわかったが、それでもICTは非公式の対応の重要な部分であり、人々が情報を収集し、ニーズを表明し、感情的に対処するのを助けた。彼らはまた、救援機関が俳優間のネットワーキングと調整を可能にするのを助けました。しかし、正式な医療システムの反応におけるICTの使用は、多くの分野で非常に不足しており、従来の災害管理方法にもっと依存していました。これは、地球前のネパールのヘルスケアシステムのICTの一般的な不足を反映しています。私たちは、ネパールの健康システム内でのICTの採用、拡散、統合、および定期的な使用を改善および増加させるための努力を倍加することを求めて締めくくります。将来の危機の間に構築する。
情報通信技術(ICT)は、低中所得国(LMIC)における医療提供への潜在的な貢献に対してますます認識されています。日常の「通常の」状況下での医療サービスの提供を改善する役割を果たすだけでなく、ICTは災害の準備、緩和、対応、および回復にも重要です。この研究では、2015年の一連の強力な地震の影響を受けたネパールの自然災害状況でのICTの使用を調査します。2016年3月と4月、詳細な半構造化インタビュー(n = 24)およびフォーカスグループディスカッション(n = 4)は、主要な情報提供者とともに行われました。地震の影響を受けた人、および正式または非公式の健康システムの反応の一部を形成するもの。データは、下部の「上」、つまり:(1)村レベルから3つのレベルで収集および分析されました。(2)地区レベルおよび(3)中央/国家レベル。ICTの役割と価値の認識は、使用パターンと同様に大きく異なりました。アクセスと能力はリアルを使用するための重要な障壁であることがわかったが、それでもICTは非公式の対応の重要な部分であり、人々が情報を収集し、ニーズを表明し、感情的に対処するのを助けた。彼らはまた、救援機関が俳優間のネットワーキングと調整を可能にするのを助けました。しかし、正式な医療システムの反応におけるICTの使用は、多くの分野で非常に不足しており、従来の災害管理方法にもっと依存していました。これは、地球前のネパールのヘルスケアシステムのICTの一般的な不足を反映しています。私たちは、ネパールの健康システム内でのICTの採用、拡散、統合、および定期的な使用を改善および増加させるための努力を倍加することを求めて締めくくります。将来の危機の間に構築する。
Information and Communication Technologies (ICTs) are increasingly recognized for their potential contributions to health service delivery in Low-and Middle-Income Countries (LMICs). As well as playing a role in improving the provision of health services under everyday 'normal' circumstances, ICTs can also be important in preparing for, mitigating, responding to and recovering from disasters. This research explores the use of ICTs in a natural disaster situation in Nepal, a country affected by a series of strong earthquakes in 2015. In March and April 2016, in-depth semi-structured interviews (n = 24) and focus group discussions (n = 4) were conducted with key informants: those affected by the earthquake, and those forming part of the formal or informal health system responses. Data were collected and analysed across three levels, from the bottom 'upwards', namely: (1) village level; (2) district level and (3) central/national level. Perceptions of the role and value of ICTs varied greatly-as did patterns of use. While access and capability were found to be key barriers to use rurally, ICTs were nevertheless an important part of the informal response, helping people to gather information, express needs and cope emotionally. They also helped relief agencies in allowing for networking and coordination among actors. Use of ICTs in the formal health system response, however, was severely lacking in many areas, relying more on traditional methods of disaster management. This reflects a general deficiency in, and underuse of, ICTs in the pre-earthquake Nepali healthcare system. We conclude by calling for a redoubling of efforts to improve and increase the adoption, diffusion, integration and regular use of ICTs within the Nepali health system-an approach that will assist with day-to-day service delivery but also provide a crucial platform upon which to build during future crises.
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