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ダンシングマニアは、14世紀に黒人死をきっかけに噴火し、中央ヨーロッパ、特にドイツ、オランダ、ベルギーの中央ヨーロッパで何世紀にもわたって再発しました。「ダンシングマニア」という用語は、コロス(ダンス)とマニア(狂気)の連結である「コレマニア」に由来していました。バリアントであるタランティズムは、南イタリアで15世紀から17世紀にかけて普及しており、当時はタランチュラクモの咬傷に起因していました。影響を受けた個人は、継続的で長期にわたる、不安定で、しばしば熱狂的で、時にはエロティックな踊りに参加しました。14世紀には、踊るマニアは古代異教の慣習による聖ヨハネの日の祭りの腐敗に関連していましたが、16世紀までに聖人によって送られた試練、または人々の罪に対する神からの罰と見なされていました。その結果、14世紀と15世紀の発生中、踊るマニアは医師ではなく治安判事や司祭にとって問題と見なされました。しかし、16世紀にパラセルススは、聖人がダンスマニアの治療を引き起こしたか、介在したという考えを割り引いた。彼は代わりに、精神侵害または邪悪な病因を提案し、この再定式化は医師の範囲内で踊るマニアをもたらしました。Paracelsusは、個々の患者との推定的な病因要因に応じて、さまざまな神秘的、心理的、および薬理学的アプローチを提唱しました。音楽のみがタランティズムに救済を提供しました。後の著者は、踊るマニアは、大量ストレス誘発精神病、大量精神侵害性疾患、文化的に決定された儀式化された行動の形態、宗教的エクスタシーの症状、またはエルゴット菌の毒性および精神活性化学物質によって引き起こされる食中毒の結果であることを示唆しました。現実には、ダンスマニアには単一の原因はありませんでしたが、成分には、心因性の病気、悪意、儀式化された行動が含まれる可能性があります。
ダンシングマニアは、14世紀に黒人死をきっかけに噴火し、中央ヨーロッパ、特にドイツ、オランダ、ベルギーの中央ヨーロッパで何世紀にもわたって再発しました。「ダンシングマニア」という用語は、コロス(ダンス)とマニア(狂気)の連結である「コレマニア」に由来していました。バリアントであるタランティズムは、南イタリアで15世紀から17世紀にかけて普及しており、当時はタランチュラクモの咬傷に起因していました。影響を受けた個人は、継続的で長期にわたる、不安定で、しばしば熱狂的で、時にはエロティックな踊りに参加しました。14世紀には、踊るマニアは古代異教の慣習による聖ヨハネの日の祭りの腐敗に関連していましたが、16世紀までに聖人によって送られた試練、または人々の罪に対する神からの罰と見なされていました。その結果、14世紀と15世紀の発生中、踊るマニアは医師ではなく治安判事や司祭にとって問題と見なされました。しかし、16世紀にパラセルススは、聖人がダンスマニアの治療を引き起こしたか、介在したという考えを割り引いた。彼は代わりに、精神侵害または邪悪な病因を提案し、この再定式化は医師の範囲内で踊るマニアをもたらしました。Paracelsusは、個々の患者との推定的な病因要因に応じて、さまざまな神秘的、心理的、および薬理学的アプローチを提唱しました。音楽のみがタランティズムに救済を提供しました。後の著者は、踊るマニアは、大量ストレス誘発精神病、大量精神侵害性疾患、文化的に決定された儀式化された行動の形態、宗教的エクスタシーの症状、またはエルゴット菌の毒性および精神活性化学物質によって引き起こされる食中毒の結果であることを示唆しました。現実には、ダンスマニアには単一の原因はありませんでしたが、成分には、心因性の病気、悪意、儀式化された行動が含まれる可能性があります。
The dancing mania erupted in the 14th century in the wake of the Black Death, and recurred for centuries in central Europe - particularly Germany, the Netherlands, and Belgium - finally abating in the early 17th century. The term "dancing mania" was derived from "choreomania," a concatenation of choros (dance) and mania (madness). A variant, tarantism, was prevalent in southern Italy from the 15th to the 17th centuries, and was attributed at the time to bites from the tarantula spider. Affected individuals participated in continuous, prolonged, erratic, often frenzied and sometimes erotic, dancing. In the 14th century, the dancing mania was linked to a corruption of the festival of St. John's Day by ancient pagan customs, but by the 16th century it was commonly considered an ordeal sent by a saint, or a punishment from God for people's sins. Consequently, during outbreaks in the 14th and 15th centuries, the dancing mania was considered an issue for magistrates and priests, not physicians, even though the disorder proved intractable to decrees and exorcisms. However, in the 16th century Paracelsus discounted the idea that the saints caused or interceded in the cure of the dancing mania; he instead suggested a psychogenic or malingered etiology, and this reformulation brought the dancing mania within the purview of physicians. Paracelsus advocated various mystical, psychological, and pharmacological approaches, depending on the presumptive etiologic factors with individual patients. Only music provided any relief for tarantism. Later authors suggested that the dancing mania was a mass stress-induced psychosis, a mass psychogenic illness, a culturally determined form of ritualized behavior, a manifestation of religious ecstasy, or even the result of food poisoning caused by the toxic and psychoactive chemical products of ergot fungi. In reality, dancing manias did not have a single cause, but component causes likely included psychogenic illness, malingering, and ritualized behaviors.
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