Loading...
Arquivos de neuro-psiquiatria2017Oct01Vol.75issue(10)

航空管制官に対する交互作業シフトの影響と、過度の日中の眠気とストレスとの関係

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:ブラジルの航空交通管制(ATC)役員のストレスと過度の昼間の眠気(EDS)の症状を評価する。 方法:A、B、およびCとして特定された3つの航空交通管制ユニットに基づいて、52人のATC役員が参加しました。 結果:サンプルの平均年齢は37歳で、76.9%が男性でした。ATC役員の25%で過度の昼間の眠気が特定され、これらの84.6%が航空交通の流れが大きく、24時間の交互作業シフトスケジュールを操作します。ATC役員の合計16%にストレス症状があり、そのうち62%が身体症状の優勢を示しました。 結論:グループAで特定されたEDSを持つATC役員の割合が高いことは、夜間の仕事と交互のシフトによるクロノディス抑制に関連している可能性があります。

目的:ブラジルの航空交通管制(ATC)役員のストレスと過度の昼間の眠気(EDS)の症状を評価する。 方法:A、B、およびCとして特定された3つの航空交通管制ユニットに基づいて、52人のATC役員が参加しました。 結果:サンプルの平均年齢は37歳で、76.9%が男性でした。ATC役員の25%で過度の昼間の眠気が特定され、これらの84.6%が航空交通の流れが大きく、24時間の交互作業シフトスケジュールを操作します。ATC役員の合計16%にストレス症状があり、そのうち62%が身体症状の優勢を示しました。 結論:グループAで特定されたEDSを持つATC役員の割合が高いことは、夜間の仕事と交互のシフトによるクロノディス抑制に関連している可能性があります。

OBJECTIVE: To evaluate symptoms of stress and excessive daytime sleepiness (EDS) in air traffic control (ATC) officers in Brazil. METHODS: Fifty-two ATC officers participated, based at three air traffic control units, identified as A, B and C. Stress symptoms were assessed using the Lipp Inventory of Stress Symptoms for Adults, and EDS by the Epworth Sleepiness Scale. RESULTS: The sample mean age was 37 years, 76.9% of whom were male. Excessive daytime sleepiness was identified in 25% of the ATC officers, with 84.6% of these based at air traffic control unit A, which has greater air traffic flow, operating a 24-hour alternating work shift schedule. A total of 16% of the ATC officers had stress symptoms, and of these, 62% showed a predominance of physical symptoms. CONCLUSION: The high percentage of ATC officers with EDS identified in group A may be related to chronodisruption due to night work and alternating shifts.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google