著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
診断イメージング技術は、獣医固有のコンピューター断層撮影(CT)と磁気共鳴イメージング(MRI)の人気が高まっている獣医患者が、より高度で広く利用できるようになっています。したがって、獣医学生はこれらの技術に精通し、結果の画像の解釈のための健全な解剖学的知識の重要性を理解する必要があります。解剖学の教育は、構造とその機能の視覚的認識に大きく依存しています。さらに、視覚空間能力(VSA)は、解剖学的検定スコアと正の相関があります。私たちは、学生の有用性と理解の容易さに関する獣医解剖学の教育において、より多くの診断イメージング、特にCT/MRIを含めることの影響を評価しようとしました。最後に、標準的な精神的回転テストで測定された調査回答「学生との固有のベースラインVSAとの関係を調査しました。学生は、診断イメージングを臨床的関連性への明確なリンクを提供する有用なインクルージョンと見なし、そのため、その使用における学生の知覚された利点を改善しました。CTおよびMRI画像の使用は、レントゲン写真の使用よりも有益、より関連性があり、より有用であるとは見なされませんでした。さらに、学生は、CT/MRI包含の有用性が、CT/MRI画像の生成と解釈の基本に関する事前の正式な指導の欠如によって軽減されると感じました。大幅に使用するために、断層撮影画像に関連する解剖学的構造をラベル付けする学習リソースの追加は、この新しい教育リソースの有用性を改善するでしょう。本研究では、解剖学の教育における診断イメージングの学生の認識とそのVSAの相関関係を見つけることができませんでした。
診断イメージング技術は、獣医固有のコンピューター断層撮影(CT)と磁気共鳴イメージング(MRI)の人気が高まっている獣医患者が、より高度で広く利用できるようになっています。したがって、獣医学生はこれらの技術に精通し、結果の画像の解釈のための健全な解剖学的知識の重要性を理解する必要があります。解剖学の教育は、構造とその機能の視覚的認識に大きく依存しています。さらに、視覚空間能力(VSA)は、解剖学的検定スコアと正の相関があります。私たちは、学生の有用性と理解の容易さに関する獣医解剖学の教育において、より多くの診断イメージング、特にCT/MRIを含めることの影響を評価しようとしました。最後に、標準的な精神的回転テストで測定された調査回答「学生との固有のベースラインVSAとの関係を調査しました。学生は、診断イメージングを臨床的関連性への明確なリンクを提供する有用なインクルージョンと見なし、そのため、その使用における学生の知覚された利点を改善しました。CTおよびMRI画像の使用は、レントゲン写真の使用よりも有益、より関連性があり、より有用であるとは見なされませんでした。さらに、学生は、CT/MRI包含の有用性が、CT/MRI画像の生成と解釈の基本に関する事前の正式な指導の欠如によって軽減されると感じました。大幅に使用するために、断層撮影画像に関連する解剖学的構造をラベル付けする学習リソースの追加は、この新しい教育リソースの有用性を改善するでしょう。本研究では、解剖学の教育における診断イメージングの学生の認識とそのVSAの相関関係を見つけることができませんでした。
Diagnostic imaging technology is becoming more advanced and widely available to veterinary patients with the growing popularity of veterinary-specific computed tomography (CT) and magnetic resonance imaging (MRI). Veterinary students must, therefore, be familiar with these technologies and understand the importance of sound anatomic knowledge for interpretation of the resultant images. Anatomy teaching relies heavily on visual perception of structures and their function. In addition, visual spatial ability (VSA) positively correlates with anatomy test scores. We sought to assess the impact of including more diagnostic imaging, particularly CT/MRI, in the teaching of veterinary anatomy on the students' perceived level of usefulness and ease of understanding content. Finally, we investigated survey answers' relationship to the students' inherent baseline VSA, measured by a standard Mental Rotations Test. Students viewed diagnostic imaging as a useful inclusion that provided clear links to clinical relevance, thus improving the students' perceived benefits in its use. Use of CT and MRI images was not viewed as more beneficial, more relevant, or more useful than the use of radiographs. Furthermore, students felt that the usefulness of CT/MRI inclusion was mitigated by the lack of prior formal instruction on the basics of CT/MRI image generation and interpretation. To be of significantly greater use, addition of learning resources labeling relevant anatomy in tomographical images would improve utility of this novel teaching resource. The present study failed to find any correlation between student perceptions of diagnostic imaging in anatomy teaching and their VSA.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。