Loading...
American journal of pharmaceutical education2017Oct01Vol.81issue(8)

初年度の薬局の学生における動機付け面接を使用するための共感、異文化の感受性、および意図の素因

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

客観的。1年生の薬局(P1)の学生の素因(患者中心のコミュニケーションスキルセットとしての共感、異文化間の感受性、動機付け面接(MI)に対する認識)を評価し、潜在的なカリキュラムの内容/コミュニケーションスキルのトレーニングニーズを特定します。方法。断面調査を使用して、共感、異文化の感受性、カウンセリングの背景、および将来のMI使用の予測に対する学生の自己報告された認識を収集しました。変数間の関係を調査し、ロジスティック回帰を使用して、将来の患者の出会いでMIを使用する意図を評価しました。結果。参加した134人の学生がいました。共感と異文化間の感受性に対するより高い素因は有意に相関していました。将来の患者の出会いにMIを適用するための重要な予測因子は、性別、カウンセリングスキルに対する自信、およびMIの現在の使用でした。結論。結果は、コミュニケーションスキルカリキュラムに革新的なトレーニング戦略を組み込む必要性を示唆しています。潜在的な領域には、将来のMI使用のための共感、異文化間の感受性、および重要な予測変数が含まれます。他の学校でのさらなる調査が必要です。

客観的。1年生の薬局(P1)の学生の素因(患者中心のコミュニケーションスキルセットとしての共感、異文化間の感受性、動機付け面接(MI)に対する認識)を評価し、潜在的なカリキュラムの内容/コミュニケーションスキルのトレーニングニーズを特定します。方法。断面調査を使用して、共感、異文化の感受性、カウンセリングの背景、および将来のMI使用の予測に対する学生の自己報告された認識を収集しました。変数間の関係を調査し、ロジスティック回帰を使用して、将来の患者の出会いでMIを使用する意図を評価しました。結果。参加した134人の学生がいました。共感と異文化間の感受性に対するより高い素因は有意に相関していました。将来の患者の出会いにMIを適用するための重要な予測因子は、性別、カウンセリングスキルに対する自信、およびMIの現在の使用でした。結論。結果は、コミュニケーションスキルカリキュラムに革新的なトレーニング戦略を組み込む必要性を示唆しています。潜在的な領域には、将来のMI使用のための共感、異文化間の感受性、および重要な予測変数が含まれます。他の学校でのさらなる調査が必要です。

Objective. To assess first-year pharmacy (P1) students' predispositions (eg, perceptions for empathy, intercultural sensitivity, and motivational interviewing (MI) as a patient-centered communication skillset) and identify potential curricula content/communication skills training needs. Methods. A cross-sectional survey was used to collect students' self-reported perceptions for empathy, intercultural sensitivity, counseling contexts, and projected future MI use. Relationships between variables were explored and logistic regression was used to evaluate intention for using MI in future patient encounters. Results. There were 134 students who participated. Higher predisposition for empathy and for intercultural sensitivity were significantly correlated. Significant predictors for applying MI in future patient encounters were sex, confidence with counseling skills, and current use of MI. Conclusion. Results suggest the need to incorporate innovative training strategies in communication skills curricula. Potential areas include empathy, intercultural sensitivity and significant predictor variables for future MI use. Further investigation in other schools is needed.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google