Loading...
BMC medical education2017Dec04Vol.17issue(1)

医療専門家向けのピアティーチャートレーニング(PTT)プログラム:専門職間および反転学習

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:ヘルスケアの専門学生のピア教育スキルを開発する必要性は広く認められており、多くの規律に基づいたピア教師トレーニングプログラムが以前に報告されています。ただし、健康職業全体で学生のピア教育スキルプログラムが伴うべきものに関するコンセンサスと、関連する利点と課題は以前に説明されていません。この研究の目的は、経験ベースの学習(EXBL)理論を使用して、専門職間のピア教師トレーニング(PTT)プログラムの設計と実装を実証し、結果と参加者の認識を調査することでした。 方法:2016年、医学、薬局、健康科学の3つのヘルスケア学部の学者の専門職間チームが、6つのモジュール、Flipped Learning、Professional PTTプログラムを開発および実装しました。1〜5のリッカートスケールを使用した前後のアンケート、およびオープンエンドの質問が学生に配布されました。記述統計を使用して定量的データを分析し、テーマ分析を使用して定性的データを分析しました。 結果:3つの学部の90人の上級学生が参加しました。参加者の89%がコース前およびコース後のアンケートに回答しました。学生は、オンラインの事前読み取り、ディスカッションボード、ビデオ、教育活動など、必要なクラス前の準備が対面の学習体験を強化したと感じました。クラスでは、学生は小グループの活動と、フィードバックを提供して教育スキルを実践する機会を評価しました。学生は、仲間の教育活動を計画および提供する自信の増加、および自分の分野以外の医療専門家の役割と責任に対する認識の向上、およびさまざまな用語とコミュニケーション方法の使用について報告しました。PTTを改善するための学生の提案。少ないグループ教育。理論のより多くのオンライン配信。より広範な医療専門分野を含める。 結論:PTTプログラムは、学生が教育スキルを開発および実践できる理論的に情報に基づいたフレームワークを提供し、ピア教育の責任を想定し、ヘルスケアの実践に向かって動く学生の専門的価値を形作るのに役立ちました。反転した学習、専門職間形式は、教育、評価、コミュニケーション、フィードバックに対する学生のスキル、能力、自信を開発することに成功しました。重要なことに、参加は、学生の医療専門家のさまざまな役割に対する認識と理解を高めました。

背景:ヘルスケアの専門学生のピア教育スキルを開発する必要性は広く認められており、多くの規律に基づいたピア教師トレーニングプログラムが以前に報告されています。ただし、健康職業全体で学生のピア教育スキルプログラムが伴うべきものに関するコンセンサスと、関連する利点と課題は以前に説明されていません。この研究の目的は、経験ベースの学習(EXBL)理論を使用して、専門職間のピア教師トレーニング(PTT)プログラムの設計と実装を実証し、結果と参加者の認識を調査することでした。 方法:2016年、医学、薬局、健康科学の3つのヘルスケア学部の学者の専門職間チームが、6つのモジュール、Flipped Learning、Professional PTTプログラムを開発および実装しました。1〜5のリッカートスケールを使用した前後のアンケート、およびオープンエンドの質問が学生に配布されました。記述統計を使用して定量的データを分析し、テーマ分析を使用して定性的データを分析しました。 結果:3つの学部の90人の上級学生が参加しました。参加者の89%がコース前およびコース後のアンケートに回答しました。学生は、オンラインの事前読み取り、ディスカッションボード、ビデオ、教育活動など、必要なクラス前の準備が対面の学習体験を強化したと感じました。クラスでは、学生は小グループの活動と、フィードバックを提供して教育スキルを実践する機会を評価しました。学生は、仲間の教育活動を計画および提供する自信の増加、および自分の分野以外の医療専門家の役割と責任に対する認識の向上、およびさまざまな用語とコミュニケーション方法の使用について報告しました。PTTを改善するための学生の提案。少ないグループ教育。理論のより多くのオンライン配信。より広範な医療専門分野を含める。 結論:PTTプログラムは、学生が教育スキルを開発および実践できる理論的に情報に基づいたフレームワークを提供し、ピア教育の責任を想定し、ヘルスケアの実践に向かって動く学生の専門的価値を形作るのに役立ちました。反転した学習、専門職間形式は、教育、評価、コミュニケーション、フィードバックに対する学生のスキル、能力、自信を開発することに成功しました。重要なことに、参加は、学生の医療専門家のさまざまな役割に対する認識と理解を高めました。

BACKGROUND: The need for developing healthcare professional students' peer teaching skills is widely acknowledged, and a number of discipline-based peer teacher training programs have been previously reported. However, a consensus on what a student peer teaching skills program across the health professions should entail, and the associated benefits and challenges, has not been previously described. The purpose of this study was to demonstrate the design and implementation of an interprofessional Peer Teacher Training (PTT) program, and explore outcomes and participant perceptions, using Experience-Based Learning (ExBL) theory. METHODS: In 2016, an interprofessional team of academics from across three healthcare faculties: Medicine, Pharmacy and Health Sciences, developed and implemented a six module, flipped learning, interprofessional PTT program. Pre- and post questionnaires, using a Likert scale of 1-5, as well as open ended questions, were distributed to students. Descriptive statistics were used to analyse quantitative data, and thematic analysis was used to analyse qualitative data. RESULTS: Ninety senior students from across the three faculties participated. Eighty nine percent of participants completed a pre- and post-course questionnaire. Students felt the required pre-class preparation, including online pre-reading, discussion board, videos, and teaching activities enhanced their face-to-face learning experience. In class, students valued the small-group activities, and the opportunities to practice their teaching skills with provision of feedback. Students reported increased confidence to plan and deliver peer teaching activities, and an increased awareness of the roles and responsibilities of health professionals outside of their own discipline, and use of different terminology and communication methods. Students' suggestions for improving the PTT, included; less large group teaching; more online delivery of theory; and inclusion of a wider range of health professional disciplines. CONCLUSION: The PTT program provided a theoretically informed framework where students could develop and practice their teaching skills, helping to shape students' professional values as they assume peer teaching responsibilities and move towards healthcare practice. The flipped learning, interprofessional format was successful in developing students' skills, competence and confidence in teaching, assessment, communication and feedback. Importantly, participation increased students' awareness and understanding of the various roles of health professionals.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google