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Journal of safety research2017Dec01Vol.63issue()

職場での危険な運転を求めるスリルと冒険:安全環境の緩和的役割

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

多くの先進国では、労働者の死亡と重傷の主な原因は、道路の外傷に起因する可能性があります。非職業的研究では、性格を求める高レベルの感覚、特にスリルと冒険を求めることは、危険な運転行動に関連しています。作業駆動文献では、高い組織の安全環境は、作業ドライバーでの危険な運転の減少と関連しています。ただし、安全環境やスリルを求めるなどの要因が仕事の運転の安全性に関する相互作用などの要因が不明のままであり、現在の研究ではこの相互作用を調べました。方法4つの組織からの合計1,011の作業ドライバーが研究に参加しました。調査はオンラインで配布され、ハードコピーはメールで送信されました。この調査には、スリルと冒険の模索、安全環境と仕事関連の運転行動の尺度、参加者の人口統計と彼らの仕事の運転に関する情報に関する質問が含まれていました。結果結果は、安全環境が、運転エラー、運転違反、疲労中の運転におけるスリルと冒険を求める特性の効果を大幅に緩和したことを示しました。結論これらの結果は、強力な安全環境の開発が、組織の文脈の中でスリルを求めるなどの特定の人格特性の影響を減らすことにより、労働運転の安全性の結果を改善する可能性があることを示唆しています。仕事の安全性、組織、および管理を改善するための実用的なアプリケーションは、特に従業員を求めるスリルと冒険を引き付ける可能性のある仕事の環境内で、ポジティブな仕事の運転安全環境を奨励し育てる戦略を開発する必要があります。

多くの先進国では、労働者の死亡と重傷の主な原因は、道路の外傷に起因する可能性があります。非職業的研究では、性格を求める高レベルの感覚、特にスリルと冒険を求めることは、危険な運転行動に関連しています。作業駆動文献では、高い組織の安全環境は、作業ドライバーでの危険な運転の減少と関連しています。ただし、安全環境やスリルを求めるなどの要因が仕事の運転の安全性に関する相互作用などの要因が不明のままであり、現在の研究ではこの相互作用を調べました。方法4つの組織からの合計1,011の作業ドライバーが研究に参加しました。調査はオンラインで配布され、ハードコピーはメールで送信されました。この調査には、スリルと冒険の模索、安全環境と仕事関連の運転行動の尺度、参加者の人口統計と彼らの仕事の運転に関する情報に関する質問が含まれていました。結果結果は、安全環境が、運転エラー、運転違反、疲労中の運転におけるスリルと冒険を求める特性の効果を大幅に緩和したことを示しました。結論これらの結果は、強力な安全環境の開発が、組織の文脈の中でスリルを求めるなどの特定の人格特性の影響を減らすことにより、労働運転の安全性の結果を改善する可能性があることを示唆しています。仕事の安全性、組織、および管理を改善するための実用的なアプリケーションは、特に従業員を求めるスリルと冒険を引き付ける可能性のある仕事の環境内で、ポジティブな仕事の運転安全環境を奨励し育てる戦略を開発する必要があります。

Introduction Within many industrialized countries, the leading cause of worker fatalities and serious injuries can be attributed to road trauma. In non-occupational research, high levels of sensation seeking personality, and specifically thrill and adventure seeking, have been associated with risky driving behaviors. In work driving literature, high organizational safety climate has been associated with reduced risky driving in work drivers. However, the extent that factors such as safety climate and thrill seeking interact in regard to work driving safety remains unclear, and the current research examined this interaction. Methods A total of 1,011 work drivers from four organizations participated in the research. Surveys were distributed online and hardcopies were sent via mail. The survey included measures of thrill and adventure seeking, safety climate and work-related driving behaviors, as well as questions relating to participant demographics and information about their work driving. Results The results demonstrated that safety climate significantly moderated the effect of thrill and adventure seeking trait on driving errors, driving violations, and driving while fatigued. Conclusion These results suggest that the development of a strong safety climate has the potential to improve work driving safety outcomes by reducing the impact of particular personality traits such as thrill seeking within an organizational context. Practical application To improve work driving safety, organizations and management need to develop strategies to encourage and foster positive work driving safety climate, particularly within work settings that may attract thrill and adventure seeking employees.

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